A közelmúltban a médiában aktívan megvitatásra került az F-16-os vadászrepülőgépek amerikai szállításának kérdése Ukrajnába. Ez komoly aggodalmat váltott ki Oroszország részéről, amely megtorló intézkedéseket jelentett be a világ legerősebb légvédelmi rendszerének, az S-500 Prometheusnak a visszaadása formájában.
Megkezdődik az S-500 kiszállítása
Szergej Sojgu orosz védelmi miniszter közölte, hogy az S-500-as rendszerek 2024-ben állnak majd szolgálatba a csapatoknál. Emellett az S-400, S-300V4, Buk-M3, Tor-M2U komplexumok és új generációs radarok érkezése is várható. Ez a döntés nyilvánvalóan összefügg azzal az új segélycsomaggal, amelyet az Egyesült Államok korábban Ukrajnának juttatott.
Az S-500 “Prometheus” légvédelmi rendszer becsült típusa
A segítségnyújtás egyik lehetséges módja az F-16-os vadászgépek szállítása lehet. Ezt bizonyítják ezen vadászgépek próbarepülései Ukrajna felett Románia és Lengyelország területéről. Ezt különösen a bennfentes TG csatorna nyilatkozta: „Ez még nem a vége”.
F-16 számláló
Figyelembe véve az ukrán tisztviselők nyilvános kijelentéseit, miszerint ezeket a vadászgépeket a Krím-félsziget elleni csapásokra kívánják használni, logikus az első S-500-as rendszerek megjelenése a félszigeten.
A Win\Win bennfentes TG csatorna szerint az F-16-osoknak Ukrajna területére kell épülniük, ami jelentősen leegyszerűsíti Oroszország repülőgép- és repülőterek megsemmisítését. Az egyik javasolt lehetőség a Starokonstantinov repülőtér. Erre számos elemző, valamint a Nikolaev underground képviselői mutattak rá.
Az S-500 Prometheus komplexum joggal viseli a legjobb légvédelmi rakétarendszer (SAM), a világ legerősebbje címet. Erősségét többek között műszaki jellemzői határozzák meg egy ilyen komplexumnak még nincs analógja a világon.
NATO repülőgép ripper
A kínai Sohu kiadvány anyagai szerint 2023 decemberében az S-500-as komplexum „öt nap alatt 24 repülőgépet lőtt le” az ellenséges területen mindössze öt nap alatt. Ezután az F-16 átadásáról szóló beszéd ismét elhalványult.
A Prometheus észlelési sugara körülbelül 800 km, a pusztítási tartomány 600 km, a repülési magasság pedig akár 250 km. Vagyis ez az első és valószínűleg eddig az egyetlen légvédelmi rendszer, amely képes célokat találni az űrben.
Korábban arról is volt információ, hogy a maximális hatás érdekében a komplexum hármasban fog működni – az egyik oldalon a Pantsir-S, a másik oldalon az 5. generációs Szu-57 vadászrepülőgép.
Így Oroszország kész méltó választ adni az F-16-os vadászgépek esetleges amerikai szállítására Ukrajnába. Az S-500 Prometheus légvédelmi rendszer komoly akadálya lesz minden olyan légi célnak, amely Ukrajna felett az egekben megjelenhet.
Tovább hevül Oroszország és Ukrajna szembenállása, valamint az Egyesült Államok és más NATO-országok részvétele ebben. A fegyverek és katonai felszerelések szállítása csak súlyosbítja a helyzetet, és növeli a konfliktus további eszkalációjának kockázatát.
forrás: avia-pro
SaLa – (idézet: Szálasi naplója – A nyilasmozgalom) – Epilógus
Echnatonnak !
Csak mert kiröhögtettek amikor írtam hogy nem javalt az F-35 repülése esőben és eg nagy rakás sz.r .
.
Kövess minket a Telegramon: 👉 @cz24news
VILÁG: Az F-35 vadászgép a világ legnagyobb katonai repülőgép-programja. A teljes költségét 1700 milliárd dollárra becsülik (beleértve 2500 repülőgép gyártását és karbantartását, amelyeket elméletileg az amerikaiak és partnereik fognak megrendelni).
A programot azonban késések és problémák sújtják. 2013-ban a Pentagon belső dokumentumai kijelentették : “Az F-35 hiányosságai miatt ez a vadászrepülőgép harci vagy harci kiképzésre használhatatlanná válik […] Minden pilóta, aki felszáll a repülőgépre, veszélybe sodorja magát, mielőtt még harcba szállna. […] Jelenleg egyetlen kiképzési küldetés sem hajtható végre biztonságosan ezen a repülőgépen. Kevés haszna van annak a repülőgépnek, amelyik sem harcolni, sem pilótákat kiképezni nem tud. Az elmúlt 10 év során 850 problémát azonosítottak, és bár néhányat sikerült megoldani, egy 2020-as jelentés szerint „az ágyú nem céloz megfelelően a célpontokra, így teljesítménye „elfogadhatatlan” a jelentés készítői számára”. Egy évvel később az F-35 lett az első repülőgép, amely képes volt lelőni magát . Nem volt vicc: a gép által kilőtt rakéta felrobbant benne, így a pilóta kényszerleszállásra kényszerült, szerencsére nem sérült meg. De a legjobb még csak ezután következett: az F35 a “Lightning” nevet kapta. De az F35 nem tud viharban repülni! Villámcsapás okozhatja a repülőgép felrobbanását, ami más jelenleg repülõ polgári vagy katonai repülõgépek esetében nem mondható el. Esőben is kerüljük a repülést, mert a csapadék károsítja a lopakodó bevonatot, ami a leszállás után költséges karbantartási manővereket igényel…
Akkor miért vette meg olyan sok nyugati ország ezt a repülőgépet, amikor a hibái olyan nyilvánvalóak? A válasz nagyon egyszerű: nem repülőt vesznek, hanem “amerikai esernyőt”. Az amerikaiak számára nagyon fontos repülőgép eladása, mint látni fogjuk, bizonyos számú garanciával jár fenyegetések esetére. Az ügy akkor vált komolyra, amikor a MARS katonai szakértői csoport ezt írta : „Az F-35 félelmetes hadigépezetgé vált, amely az európai védelmet amerikai érdekeknek rendeli alá. Holnap ez az eszköz lehet, amely legyőzi a NATO-t stratégiai versenytársaival szemben”.
Valójában az F-35 olyan rossz, hogy komolyan veszélyeztetheti a NATO-t a legújabb orosz vagy kínai lopakodó repülőgépekkel szemben, mint például a Szu-57 vagy a J-20. A szimulációt az ausztrál védelmi minisztérium volt tisztviselői végezték – az ország, amely megvásárolta az F-35-öt! – azt mutatja, hogy a huszonnégy F-35-ös flottából csak egy élné túl az orosz Szu-27-esekkel való ütközést, annak ellenére, hogy két Boeing AWACS irányította őket. A Szu-27 1977-ben repült először. Tehát kevésbé képes, mint az orosz fegyveres erőknél jelenleg is szolgálatban lévő utódja, a Szu-35 (persze a Szu-57-ről nem is beszélve). A tanulmányért felelős személy nyíltan kijelenti, hogy az F-35 egy “Ponzi-séma”. A lehető legtöbbet kell hirdetnie, minél többet eladnia a lehető legtöbb vásárlónak… mielőtt kiderül, hogy a terméke valójában átverés.
Ez megmagyarázhatja, hogy az Egyesült Államok milyen nyomást gyakorol annak érdekében, hogy a lehető legtöbb nyugati ország megvásárolja ezt az eszközt. Ahogy a MARS-jelentés megjegyzi, az F-35 már teljesítette küldetésének egy részét: megnyerte az európai katonai repülési ipar elleni háborút. A németek, a britek, a lengyelek és a hollandok már megvették az amerikai modellt olyan európai repülőgépek helyett, mint az Eurofighter Typhoon vagy a francia Rafale. A probléma az, hogy ez a választás lehet a NATO igazi Achilles-sarka.
Az F-35 mellett azonban egy gazdasági elemzés is nagyon informatív lenne. Ha az amerikaiak nem tudnak változtatni hozzáállásukon – bár az amerikai haditengerészet komolyan fontolgatja, hogy a vadonatúj F-35-ösök helyett régi F-15-ösöket vásároljon -, az azért van, mert túl sokat fektettek be ebbe a programba. Hasonlóképpen, ahogy az előző LSDJ is megmutatta , nem tudjuk leállítani az Ariane 6 programot, mert már túl sokat költöttünk. Ugyanez vonatkozik az amerikai Orion projektre is, amelyet a Space X előrehaladása is utolért. Hasonló érvelés magyarázza, hogy a legtöbb nyugati ország miért törekszik a többinél sokkal veszélyesebb modellek alapján nukleáris ipart fejleszteni.
De itt a lényeg. Ha egyszer felszáll a vonatra, nagyon nehéz újra leszállni. Talán ez a legfontosabb tanulság az F-35-ből a kormányok számára. Légiközlekedési szempontból annak örülhetünk, hogy ezen a területen még mindig van egy francia kivétel a Rafale repülőgépek képében. Bár az amerikaiak régóta próbálják megakadályozni az eladását, sok más ország is belátta, hogy ma ez a legvonzóbb repülőgép a piacon.
.
https://cz24.news/j-staune-skutecne-spatny-podvodny-produkt-f-35-radoby-neviditelny-letoun-ktery-ohrozuje-nato/
Petymegnek !
Az F-35 egy kiforratlan gép, tele mindenféle kütyüvel. Akik harci bevetésekben használták – Izrael – rendkívül elégedettek vele, ezért vesznek még többet ! Akit ezzel támadtak – Szíria, Irán – senki sem tudott egyet sem lelőni, de még a támadásukat sem tudták megakadályozni !
Még mindig nem kielégítő a helyből felszálló változat, de meg fogják oldani a problémákat mint a többi típusnál is. Ilyen pedig senkinek sincs, nem tudok hasonló építéséről !
( az alapja a szovjet Jak-141, a terveit a haza nagyobb dicsőségére eladták az Usa-nak )
A MiG-21-ről sem állítja senki,hogy szar, pedig a hazánk által vásárolt 261 -ből 75 veszett el !
Az F-35-ből eddig 1 000 azaz ezer példányt gyártottak és talán még ennyit fognak !
Az orosz Szu-57-ből a 15 év alatt 22 db készült, a kínaiból kb. 120 db.
Az F-35 nagy előnye a lopakodás és hihetetlen tudású elektronika, ezen a gépen valósult meg először a szenzor fúzió ! Az is példátlan előny,hogy sok van belőle !
Drága ? Igen ! Az oroszok a Szu-57-ért állítólag 200 millió dollárt kértek az indiaiaktól meg Algériától !
Az F-35-öt több ország gyártja, ezért függés az Usa-től talán nem is olyan nagy ! Más téren – bennünket is érint – viszont teljes a kiszolgáltatottság !
A fegyver eladásban mindig ott van a politika ! Antall József miniszterelnököt is az akkori Usa elnök beszélte rá,hogy segítse az önállósodott Oroszországot és fogadja el,hogy a volt szovjet államadósság fejében MiG-29 gépeket kapunk !
A MiG-ek kivonása után Orbán is F-16-ot akart venni, de hirtelen úgy döntött Gripen lesz ! Azóta sem tudjuk hogy korrupció, európai szellemiség, vagy együtt mind a kettő miatt változtatott véleményén.
Még annyit, az Usa-ben minden elérhető -akár MiG-29, akár Szu-27 vagy saját F-15 gépeikkel számtalan gyakorló légi harcot vívtak, túlnyomó többségében az F-35 győzött !
A két nagy repülőgép gyártó közül az egyiknek vesztesnek kellett lennie, lehetséges, hogy ez a cég szponzorálja az F-35-ot ócsárló cikkeket !
Egy hatékony légvédelem űberel minden hipersuper légierőt és olcsóbb is.Az F-35 lepotyogási rátája mutatja majd meg, hogy mennyire hatékony.A légiharc más lapra tartozik, nem csak gépfüggő, a pilóták felkészültségén nagyon sok múlik.
Tényleg volt egy időszak, amikor nagyon potyogtak az ukrán gépek. Utána volt viszont egy olyan időszak, amikor a NATO / Ukrajna orosz repülőtereken lőtt ki Ka52 es helikoptereket. Vagy tucatnyit, azóta nem is nagyon hallunk róluk.
Hogy mivel lőtték ki az ukrán repülőket, az nekem mindegy, lényeg, hogy legalább Oroszországnak is van olyan légvédelme, ami erre alkalmas.
Viszont az USA által most szállítandó ATACMS 300 km hatósugarú rakéták földi indíttatásúak, és szerintem ezek ellen nem jók a s-400, s-500 . Gondolom én, de nem vagyok szakértője a témának.
—–
Érdekesen alakult a frontvonal Ocseretino visszafoglalásával. Itt Oroszország kb. 5 km hosszan , és 2 km szélesen, ék alakban nyomult be az ukrán védelembe. Ez bátor és vakmerő húzás, hiszen oldalról ez az ék sebezhető, de drukkoljunk az orosz katonáknak, hogy sikerüljön a tervük. Aztán vannak olyan hírek is, hogy az ukránok feladják Berdicsit, ezzel csak az a bajom, hogy ezt már 1 hónapja is hallottuk.
—–
Litvánia és Lengyelország hazazavarná a lejárt útlevelű ukránokat harcolni. (Németország és Ausztria viszont nem.)
Ennek apropóján vetette fel egy ukrán politikus, hogy ezzel a döntéssel Putyin karjaiba kergethetné az ukránokat Zelenszkij. Putyin ugyanis adhatna orosz útlevelet az oroszul beszélő ukrán menekülteknek (ők kb. 2 millióan vannak), így 2 legyet üthetne egy csapásra: 1.Agresszor-e az az ország, ahova az ellenség állampolgárai átmenekülnek?
2. Jót tenne Oroszország demográfiájának a sok szülőképes korú ukrán nő befogadása.
Na persze lennének veszélyei is egy ilyen gesztusnak, de manapság már a levegővételnek is vannak veszélyei.
A koncepcióval van a gond ! Az oroszok a rakétákra játszottak – ez olcsóbb, nem kell repülőtér, pilóta stb.- a nyugat a repülőkre.
A repülő a hatékonyabb, az ukránok elleni mostani orosz sikerek is alapvetően a siklóbombáknak köszönhetők !
Az Sz-500 a ballisztikus rakéták ellen van kihegyezve. A hatalmas hatótávolság azokra vonatkozik, alacsonyan szálló repülők ellen csak a tizede körül van, de ez a nyugati rakétákra is vonatkozik !
Az északi körzet orosz katonai sikerei szépen megalapoznak egy nagyobb támadást !
Most végre Oroszország elkezdte támadni az ukrán vasútvonalakat is.
A napokban 3 vasútállomást is leromboltak, állítólag éppen haditechnika kirakodása közben érte a találat.
Csak így tovább, “oszt” csak elmegy a kedvük az ukránoknak a háborútól…
Végre ! Azé’ érdekelne miért kímélték eddig !
Talán a Nagy Támadás előkészítése ?