Nem is hallott a hordafanok többsége a súlyos jászberényi vereségről
A megkérdezettek 57 százaléka értesült arról, hogy a jászberényi időközi önkormányzati választáson csúnyán kikapott a Fidesz. Politikai hovatartozás alapján azonban nagyok a különbségek.

Miközben az ellenzékiek 70 százalékához eljutott a hír, a fideszeseknek csak 44 százaléka szerzett tudomást a súlyos kormánypárti vereségről – tárta fel a Publicus Intézet reprezentatív felmérése, amely a Népszava megbízásából készült.
A kutatás adatai alapján tehát a fideszesek többsége nem tud arról, hogy az ellenzék polgármester-jelöltje kétharmados győzelmet aratott Jászberényben. A pártválasztásukban bizonytalanok hasonló mértékű tájékozottságot, illetve tájékozatlanságot mutattak.
Az ellenzékiek véleménye megoszlott arról, hogy a jászberényi eset egyszeri, helyi jelenség, amelyből nem szabad semmilyen országos tanulságot levonni, vagy pedig arra lehet következtetni, hogy bizonyos együttműködési formában az ellenzék legyőzheti a Fideszt. Az ellenzékiek 44 százaléka értett egyet az egyik, 45 százaléka a másik állásponttal (a többiek nem tudtak válaszolni). Kevéssé meglepő módon a fideszesek nagy többsége, 72 százaléka gondolta úgy, hogy ez csak egyszeri eset, amelynek nincs országos tanulsága. A bizonytalanok is elsősorban erre hajlottak, de körükben nagy volt a tanácstalanság: harmaduk passzolta a kérdést.
Az Ynsight Research – a közösségi média kutatására szakosodott piackutató vállalat – nemrég azt vizsgálta, hogy a jászberényi időközi választás miként jelent meg az online térben. Besenyi Orsolya, a fideszes támogatással induló polgármester-jelölt Facebook-oldalán, amit csak pár hónapja hoztak létre, összesen 765 ezer forintot fordítottak hirdetésre. Szintén ősszel hozták létre a Jászberény többet érdemel nevű, az ellenzéket támadó oldalt is, ahol azóta 635 ezer forintot költöttek hirdetésre. Az ellenzéki Közösen Jászberényért elnevezésű Facebook-oldalon mindössze 15 ezer forintért hirdettek, a választáson győztes ellenzéki Budai Lóránt polgármester oldalán pedig egyáltalán nem volt költés.
Jászberény közéleti kérdéseivel és politikusaival kapcsolatban összesen 3 623 megjelenés generálódott a vizsgált három és fél hónapban. Az Ynsight Research szerint a település méretéhez képest az említések száma nem mondható kiemelkedően soknak, ugyanakkor a felhasználói interakciók – lájkok, kommentek és megosztások – száma kifejezetten magas volt, meghaladta a 160 ezret.
A hivatalos Facebook-oldallal rendelkező jászberényi politikusok közül a polgármester, Budai Lóránt bír a legnagyobb követőtáborral, és ő osztotta meg a legtöbb tartalmat a vizsgált időszakban. Követői ezekre aktívan reagáltak, így az interakciók tekintetében is kimagaslóan áll az első helyen. Legnépszerűbb tartalmai a kampányhoz kapcsolódtak, amelyekben többek között a jelölteket mutatta be, valamint számos, választókat érintő döntésről és fejlesztésről is beszámolt. A fideszesek 2022. november 4-én regisztráltak hivatalos Facebook-oldalt. Nekik ilyen rövid idő alatt nem sikerült kellő mélységben integrálódniuk a helyi online közéletbe, míg ellenzéki oldalról Budai Lóránt már 2016 óta aktívan használja a Facebookot. (Népszava)
A balrad.ru kommentje a “kunyera” után
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
-vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.
HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá! De legalább LÁJKOLD! – hiszen azzal is tudsz segíteni!
Bal-Rad komm: A vajdabanda dicsőítő kórusát vezénylők gondosan ügyelnek arra, hogy a kellemetlen hírek ne háborgassák a fanhorda lelkivilágát! Olyankor KUSS VAN!-t vezényelnek!
Hát az ellenzékkel is csöbörből vödörbe kerülnek.
5*
.
Azt sem tudtam , hogy választanak !