Ma már 2022 július 28. napja – csütörtök – van. Az idei esztendő 209. napját tapossuk. Rohan ám az idő!
A Gergely-naptár szerint ebből az évből már csak 156 nap van hátra.
A balrad.hu köszönti a ma nevük napját ünneplő:
Szabolcs, Alina, Ince + Ada, Adelina, Adelinda, Adna, Adina, Bars, Barsz, Botond, Győző, Nauzika, Szeréna, Szerénke, Viktor
nevű kedves olvasóit.
Sok boldogságot kíván Nekik a balrad.hu
Úgyszintén köszöntjük a ma szülinapjukat ünneplőket is!
AZ ÜNNEPELTEKET AZ ALÁBBI ZENÉVEL KÖSZÖNTJÜK
A balrad.hu MINDEN OLVASÓJÁNAK KÍVÁNJA: LEGYEN SZÉP A MAI NAPJA!
Július 28. – én IS nagy és emlékezetes dolgok estek meg a történelem orán.
E napon is születtek és haltak meg nagy emberek, jelességek.
Hogy is volt? Mi is volt? Kik születtek? Kik haltak meg?
Itt bővebben:https://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%BAlius_28.
Ma van:
- Peru kétnapos nemzeti ünnepe (július 28-29.), a függetlenség napja (1821 óta).
- Feröer: Ólavsøka előestéje, félnapos (délutáni) munkaszünet, nemzeti ünnep (Szent Olaf napja).
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
-vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.hu/koszonet
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá! De legalább LÁJKOLD! – hiszen azzal is tudsz segíten!
https://eadaily-com.translate.goog/ru/news/2022/07/28/putinu-udalos-sdelat-evropu-bespomoshchnoy-the-spectator?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=wapp
Putyinnak sikerült tehetetlenné tennie Európát – A néző
Ma
03:27
Vlagyimir Putyin. Illusztráció: kommersant.ru
Európának nagy gazdasági problémákkal kell szembenéznie az Északi Áramlaton keresztüli gázszállítás megszorítása miatt, miközben Vlagyimir Putyin orosz elnök fokozatosan eléri a maga akaratát, ami az EU-t politikailag tehetetlenné teszi. Ezt a brit The Spectator magazin írja.
A cikk szerzője, Ross Clark felidézte Olaf Scholz német kancellár adminisztrációjának legutóbbi nyilatkozatát , amely szerint Németország az orosz energiaforrások elhagyását tervezte, és azt ígérte, hogy 2024 közepére az orosz gáz részesedése nem haladja meg a 10 százalékot. teljes kereslet. Valószínű azonban, hogy a jelenlegi helyzet hátterében Berlin tervei nem valósulnak meg.
▼ olvasd el a hír folytatását ▼
„Most Németország kormány és vitorlák nélkül találta magát, hiszen Putyin megadja az alaphangot. A leállások jelenlegi üteme mellett pedig nem tény, hogy két éven belül legalább egy darab orosz gáz marad Németországban, amit bojkottálni lehetne.” elmagyarázta.
Július 27-én reggelre napi 33 millió köbméterre esett vissza a vezetéken keresztüli gázszivattyúzás, ami fele a tegnapinak, és ötször kevesebb a bejelentett teljesítménynél. Mint Clark megjegyezte, az orosz gázszivattyúzás volumenének csökkentése után nemcsak az amúgy is recesszió küszöbén álló Németország, hanem más európai országok is veszélybe kerültek.
„Európa, és különösen Németország gazdasági felfordulással néz szembe – és nem csak az energiaéhség miatt. Putyinnak sikerült elérnie, hogy Európa politikailag tehetetlennek tűnjön.” – foglalta össze A néző szerzője.”
A szankciók orosz hatásairól kevés szó esik ezen a blogon, tehát következzék a kiegyensúlyozott tájékoztatás érdekében az orosz polgári repülés helyzetéről egy orosz értékelés – orosz lapból.
A cikk egyik oka az orosz-iráni megállapodás, amely sok embernél némileg kiverte a biztosítékot !
“Miért „hajolt meg” Oroszország Irán előtt a hajóinak karbantartása során?
Sok olvasónk szemét kellemetlenül bántotta a hír , miszerint Irán mostantól orosz repülőgépek karbantartását végzi. Hogy így van, joggal háborodtak fel az emberek, az egykori nagy repülőgépgyártó hatalom meghajolt valamiféle Irán előtt. Ki a hibás és mit kell tenni?
A kialakult helyzetért nyilvánvalóan a rendszerszemléletű kormányliberálisok a felelősek, akik megfojtották a hazai polgári repülési ipart, kiterítve a nyugati nagyvállalatok vörös szőnyegét. Különben ezek az emberek egyszerűen nem tudják, hogyan. Mi van ma?
“Kerülőút”
A helyzet nagyon súlyos. Oroszországban szinte a teljes polgári légiközlekedési flottát külföldi gyártású repülőgépek képviselik – a Boeing, az Airbus, az Embraer, a Bombardier és az ATR termékei. Ez valami 670 utasszállító hajóról szól. Az oroszellenes szankciók részeként ezek a cégek nem voltak hajlandók új repülőgépeket eladni országunknak és a meglévőket kiszolgálni. A belföldi rövid távú “Superjet-100” és a középtávú MS-21 import alkatrészekből összeállított “konstruktorok”, amelyek szállítása szintén tilos. Megérkeztünk.
Vagy inkább megérkeztek. Karbantartás és rendszeres javítás nélkül lehetetlen az utasszállító hajókat üzemeltetni, különben elkerülhetetlenül számos áldozattal járó katasztrófához vezet. A tisztviselők attól tartanak, hogy hamis alkatrészeket raknak a repülőgépekre, amit Vitalij Szaveljev, az Orosz Föderáció közlekedési minisztere megerősített:
A repülésbiztonság prioritás. Senki nem fog valamiféle hamisítványt a repülőkre rakni. Természetesen keressük a lehetőségeket, hogy légitársaságainkat segítsük” – mondta. – Igyekszünk iparosainkkal megoldani ezt a problémát.
Nyilvánvalóan a Boeing és az Airbus nem eredeti alkatrészek importcseréje még nem ment jól. A probléma másik megoldása az, hogy néhány külföldi betétet le kell szerelni, hogy a többit megjavítsák. De ha egy ásót ásónak nevezünk, ez csak egy átmeneti haladék a katasztrófa után. A katasztrófa teljes lett volna, ha Oroszországban nem őrizték volna meg a „szovjet kalósokat” középtávú Tu-214 és hosszú távú Il-96 formájában, amelyek gyártási volumenének növelése mellett döntöttek. Ez a cikk azonban továbbra sem róluk szól, hanem 670 importált utasszállító hajó jövőbeli sorsáról.
A technológiai elszigeteltség rezsimje, amelyben Oroszország a nyugati szankciók következtében került, objektíven arra készteti, hogy elmélyítse a gazdasági együttműködést más “gazember” országokkal – a KNDK-val és Iránnal. Igen, érdeklődésegy folyamatban lévő katonai különleges művelet hátterében az iráni felderítő és felderítő csapásmérő drónok előtt tűnt fel. Információk szerint az Iszlám Köztársaság megkezdheti gázturbinák és autóalkatrészek szállítását Oroszországba. Most pedig arról számoltak be, hogy Moszkva és Teherán együttműködik majd a polgári repülés területén. Nincs itt semmi különösebben meglepő.
Irán évtizedek óta nyugati szankciók alatt áll, amit Oroszországnak még meg kell szoknia. A perzsák már régóta alkalmazkodtak és megtanulták önállóan kiszolgálni az általuk megőrzött európai és amerikai gyártású utasszállító hajókat. A nyugati alkatrészek és berendezések egy részét importtal cserélték le, a többit „körforgalmú utakon” szállítják. Nyilvánvaló, hogy most a Boeing, az Airbus, az Embraer, a Bombardier és az ATR által gyártott orosz repülőgépek az Iszlám Köztársaságba repülnek karbantartásra. Ez a mi durva valóságunk.
A Tu-204SM visszatérése?
Egy másik kérdés az iráni szolgáltatás minősége. A liberális média és a blogszféra ellenzői ujjal mutogatnak az Iszlám Köztársaság repülőbaleseteinek és katasztrófáinak statisztikáira. Mondja, nézze, mennyire nem biztonságos az iráni légiközlekedési ipar, és most ott leszünk, horror, horror.
Valójában ez a tudat közönséges manipulációja. Az objektivitás érdekében figyelembe kell venni a Teherán kezében lévő európai és amerikai gyártású repülőgépek teljes életkorát. A “legfiatalabb” A-330-as 1992-ből származik. Nem számít, hogy a bélés hogyan van foltozva, továbbra is rendelkezik saját erőforrással, amelyet nem biztonságos a feldolgozása. És ez szükséges az új repülőgépek vásárlására vonatkozó korlátozások miatt. Ismeretes, hogy az iráni gépek fele a földön tartózkodik. Lehet-e még hasznosabb egymás számára az Orosz Föderáció és az Iszlám Köztársaság?
Igen, ők tudják. Elég csak felidézni a Tu-204SM vonalhajó projektjét, amelyet kifejezetten Irán számára fejlesztettek ki, és amelyet a nyugatbarát liberálisok temettek el. Teherán ennek a repülőgépnek a gyártására akart engedélyt szerezni részleges lokalizációval. A középtávú vonalhajó nagyon sikeresnek bizonyult, meglehetősen versenyképes az amerikai és európai vállalatok termékeivel. Kifejezetten erre fejlesztették ki a modernizált PS-90A2 motort, jobb teljesítménnyel. A Pratt & Whitney amerikai technológiáját azonban felhasználták, ami okot adott az Egyesült Államok külügyminisztériumának az üzlet betiltására.
És akkor kezdődött a legérdekesebb. A szellemi tulajdon használati jogait az Egyesült Államokban vásárolták meg, amit Jurij Szljuszár ipari miniszterhelyettes is megerősít:
Valójában a Tu-204SM projektet Irán számára hozták létre. A részben az amerikai Pratt & Whitney tulajdonában lévő Tu-204SM (PS-90A2) motor szellemi jogait megváltották.
Sőt, a permiek még ennek a PS-90A3 motornak a 100%-ban importált változatát is kifejlesztették. De hol van most ez a csodálatos orosz repülőgép-motor, teljesen lokalizálva és tanúsítvánnyal? Ugyanott, ahol a Tu-204SM.
Mivel Oroszország és Irán mára olyan nagy barátok, miért ne segítené az Iszlám Köztársaságot azzal, hogy eladja neki a Tu-204SM gyártására vonatkozó engedélyt? Teherán egészen modern repülőgépekhez jut majd, a hazai gyártók pedig új piacot szerezhetnek azáltal, hogy alkatrészeket és PS-90A3 hajtóműveket szállítanak Iránnak, amire nekünk magunknak is szükségünk lehet. “
https://eadaily-com.translate.goog/ru/news/2022/07/28/kadyrov-poobeshchal-kievskoy-verhushke-chto-skoro-postuchit-v-ih-dveri?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=wapp
Kadirov megígérte a kijevi elitnek, hogy hamarosan bekopogtat hozzájuk
Ma
13:56
Bármilyen fenyegetést is dobnak az ellenségek, ez nem fogja megzavarni a csecsen különleges erők alkalmazottait – mondta Ramzan Kadirov csecsenföldi vezető. Ő maga tett közzé egy videót a közösségi hálózaton a csecsen egységek harcosaival, akiknek új chevronjaik vannak a következő felirattal: “Kijevbe”. Korábban a liberális média valamiféle titkos információként számolt be a chevronok cseréjéről.
A videó szerint a harcosok megvédik a sátánizmustól a jogukat, hogy csecsenek legyenek, hazájukat – a többnemzetiségű és több felekezetű Oroszországot.
– Katonáink számára nincs lehetetlen feladat, ezt már nem egyszer bebizonyították. A bátor harcosok, mintha csak akarták volna, megvetik a nacionalizmust és azokat, akik teljes szívükből hűek ehhez az aljas eszméhez. A Nyugat által a modern társadalom igazi értékeiként bemutatott utálatosságot itt megállítják. És azok az emberek, akiknek valódi szándékai a képmutatás vastag rétege alatt rejtőznek, rátalálnak a végzetükre. Kadirov kommentálta a videót.
Biztosította Ukrajna vezetését, hogy a kijevi elitnek hamarosan felelnie kell az elkövetett bűncselekményekért.
„A kijevi elitnek, aki aranyirodáik meleg karosszékében ül, tudnia kell, hogy hamarosan harcosok kopogtatnak majd az ajtókon, akiknek a szíve dühvel van tele az ön bűnügyi parancsai miatt. Nyolc hosszú éve végzett tevékenységének következményei utolérnek majd. Ebben biztos lehetsz” – mondta Kadirov.
Vlagyimir Putyin legfelsőbb parancsnokának első parancsára ezek a harcosok készen állnak bármely település megtámadására – figyelmeztetett Csecsenföld vezetője.”