Nyolcra nőtt az újvidéki vasúti tragédia halottainak a száma, ketten a betonszerkezet romjai alatt rekedtek
Az épületnél több halottszállító autó is megjelent, Aleksandar Vučić államfő a helyszínre tart.
Legkevesebb nyolc ember életét vesztette, legkevesebb 30-an pedig megsebesültek, amikor ma Újvidéken beomlott az a vasútállomás előtti betonszerkezet– derül ki a Nova szerb portál cikkéből.
A hatóságok több mentő-és tűzoltóegységet is a helyszínre vezényeltek, a vasútállomásnál több halottszállító autó is megjelent. Két olyan emberről tudni, aki a romok alatt rekedt. Egyikük egy 14 éves kislány.
Az újvidéki vasútállomás épületét – emlékeztet a Nova – a kínai állami cég, a China Communications Construction Company (CCCC) újította fel. Munkálatait 2021 októberében kezdték, a vasútállomást végül a 2022. április 3-i parlamenti választás előtti kampányban, a Belgrádot és Újvidéket összekötő gyorsvasút átadásánál 2022. március 19-én pedig Orbán Viktor és Aleksandar Vučić is megjelent. A két politikus aznap fél óra alatt tett meg a Belgrád–Újvidék távolságot a Soko, azaz Sólyom nevű gyorsvonattal. Magát az újvidéki vasútállomást ilyen-olyan felújítások miatt többször – a legutóbb 2024. július 5-én – is átadták valamiért.
Azokra a kérdésekre, hogy az újvidéki vasútállomás felújítása mennyibe került, sem a szerb építési és közlekedési tárca, sem a CCCC nem volt hajlandó választ adni. Hat évvel ezelőtt a Strabag–CCCC 2018 nevű konzorcium jelentkezett a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakasza, a Budapest–Kelebia vasútvonal felújítására. A CCCC-t a tőzsdén jegyzik, de többségi állami tulajdonban áll, a legnagyobb infrastruktúra-fejlesztő vállalat a Kínai Népköztársaságban.
A szerb legfőbb ügyészség jelezte, hogy mindent lépést megtesz a betonszerkezet beomlásához vezető körülmények feltárása érdekében.
Hülye cím!
“Vasúti katasztrófa”