Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja Központi Bizottságának hivatalos honlapja – KPRF.RU
A Nagy Október olvasztótégelyében született!
KPRF.ru. Fotó: Sergey Sergeev. Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja Központi Bizottságának sajtószolgálata
Október 29-én ünnepeljük a Lenin Komsomol alapításának 106. évfordulóját. Ennek a napnak a megemlékezésére a kommunisták és a komsomol tagjai minden generációban, az Orosz Föderáció Kommunista Pártja Központi Bizottságának elnöke, G.A. Zyuganov vezetésével, koszorút és virágokat helyeztek el V.I. Lenin mauzóleumában a moszkvai Vörös téren.
Virágokat is helyeztek I.V. Sztálin tábornok sírjára és G.K. Zsukov marsall emlékére.
Aztán G.A. Zyuganov beszélt az újságírókkal:
– Ma van a komsomol, a Föld legcsodálatosabb szervezetének születésnapja. Gondolj bele, 200 millió szovjet ember ment keresztül ezen az oktatási és érettségi iskolán. Minden, ami a közelmúlt történelmében a legjobb volt, a komsomol volt.
A polgárháború győzelme a komsomol. Nagy építési projektek, mint például a Dnyeper vízerőmű, a Baikal-Amur fővonal, a szűzföldek fejlesztése – ez a komsomol. Minden, ami a képzéssel, oktatással, neveléssel kapcsolatos, a komsomol. A legjobb úttörő táborok, a fiatal technikusok és természettudósok legjobb állomásai – mindez a komsomol.
Ó, nézd meg az irodalmat, a költészetet, a dalokat! Egy nappal ezelőtt pompás estét töltöttünk az Oszlopok Csarnokában. Azt tanácsolom, hogy ma 20 órakor nézze meg a Krasnaya Liniya TV-csatorna adását. És örülni fogsz.
Pakhmutova legjobb dalai a komsomol. Azok a harci dalok, amelyeket az Alexandrov együttes előad, a komsomol.
Ha megnézzük, ki rohamozta meg Berlint, látni fogjuk, hogy katonáink fele komszomol tag és kommunista. És tíz parancsnok közül hét szovjet iskolák tanárai és igazgatói voltak.
Ez a csodálatos szervezet a Nagy Október tégelyében született. Amikor az antant megtámadta minket, hogy megfojtsa a szovjet hatalmat, a komszomol tagjai teljes magasságukban felálltak, és az ajtókra írták: “A kerületi bizottság zárva van, mindenki elment a frontra!” Kétségbeesetten, bátran, bátran és méltósággal harcoltak.
Tanulmányoztam a fasiszta tábornokok kihallgatásait a nürnbergi perben. Amikor megkérdezték tőlük, hogy miért vesztették el a háborút, négyszeres előnyük van, és egész Európát szétzúzzák, a válasz meglepett. Azt mondták, tudják, hány tankunk van, hány katonánk és tisztünk. De még azt sem gyanították, hogy mindössze tíz háború előtti évben képesek leszünk ilyen intelligens, lelkiismeretes, bátor parancsnokot és katonát képezni.
A csapat parancsnoka 20 éves volt. A szakasz parancsnoka 21 éves. A század- és zászlóaljparancsnokok 22-23 évesek. És ezt a fiatal, erős, erős és erős akaratú hadsereget az úttörők és a komsomol hozták fel.
A privatizációt nem is tartom a Gorbacsov-Jelcin-rezsim legszörnyűbb bűnének, ennek a részeg tolvaj bandának, amely 1991-ben magához ragadta a hatalmat. Bár a bűncselekmény privatizációja következtében 80 ezer vállalkozást öltek meg és fojtottak meg, és 50 ezer kollektív gazdaságot és állami gazdaságot pusztítottak el.
De a legnagyobb bűn az, hogy mindent elvettek gyermekeinktől, amit a nagy szovjet kormány adott nekik. Ez volt a legjobb hatalom a Földön, aki az átlagemberre gondolt. Egy munkásról és egy parasztról, egy tanárról és egy orvosról, egy mérnökről, egy tudósról, egy katonai emberről. De mindenekelőtt a gyermekekre, a nőkre és az idősekre gondolt.
Megfosztották a gyermekeket az ingyenes tanuláshoz való joguktól. Elvettek minden óvodát, minden úttörőtábort. Elvették a gyermekek jövőjét. Elvették azt, ami van, ami nélkül nincs nagy ország és nagy nemzet.
Csodálkoztam, hogy azok, akik felmásztak a Kremlbe, hirdették a fő ötletet, hogy fogyasztót alkossanak, ilyen fogakkal és fangokkal. Szemek helyett – dollár, szív helyett – tégla. De egy ilyen zászló alatt alakult nemzetnek nincs jövője. Nem szülhet nagy tudósokat, bhaktákat vagy űrhajósokat.
Hála Istennek, a fordulópont elkezdődött. És az Orosz Kommunista Párt akaratával kezdődött, amely újjáéledve a szovjet nemzeti nyereségek visszatérését határozta meg fő feladatának. És csapatunk minden nap harcol ezért.
Azt a feladatot tűztük ki, hogy kiszorítsuk az országot a 90-es években összefonódó idegen igát. Aztán az amerikaiak parancsoltak és eladták a tulajdonunkat a valós értékének kevesebb mint három százalékáért. Ehhez a világ bármely országában felakasztanak vagy lelőnek. Csubajsz körül ötven CIA-tiszt ült, akik egész üzemeket és gyárakat engedtek le a csatornába két-három külföldi autó áráért.
Ezt a feladatot úgy oldottuk meg, hogy rákényszerítettük a Számviteli Kamarát a privatizáció eredményeinek összegzésére. Egy egész dokumentumkötet van a Duma-ban. De eddig az Egyesült Oroszország fél megfontolni. Mert tolvajok és csalók még mindig a gyomránkban ülnek és esznek, óriási pénzeket küldve a kordon mögé. De függetlenül attól, hogy mennyire csavarodik a kötél, biztosan vége lesz.
Putyin érkezésével megváltozott a pálya. Négyszer változtatta meg stratégiáját, a banditák és terroristák elleni küzdelemtől kezdve az összes város és falu összegyűjtéséig, az államhatalom megerősítéséig. Aztán bejelentette a nemzeti programokat és projekteket. Ma a zászlója így szól: “Adj szuverenitást az önellátás alapján!”
Két kézzel támogatom. De ne feledjük, hogy nincs szuverenitás szuverén gazdaság és pénzügyek nélkül. Ha a diszkontráta 21% -ra emelkedik, ha a rubel 80% -kal leértékelődött, és a gazdaság bevételszerzése csak 53% -kal 100% helyett, akkor nem vagy szuverén. És a dollár és az euró parancsolni fog a hazai piacon.
Ezért meg kell erősítenie pénzügyeit. És csapatunk, Kashin akadémikus vezetésével, kifejlesztette a Győzelem programot, a tisztességes élet programját. Előírja az ásványi erőforrás-alap államosítását, az alapvető áruk árának szabályozását. A minimálbér 32 ezer rubel, és nem 19-20 ezer, mint most. Ingyenes oktatás és orvosi ellátás. És mindezek az intézkedések meglehetősen megvalósíthatók. A szükségesnél több pénz és erőforrás van az országban!
De a tizenöt klán, amely megragadta a hatalmat, nem is akar normális adót fizetni. 500 család 700 milliárd dollárral rendelkezik. A jelenlegi árfolyamon ez 63 billió rubel. Vagyis az ország költségvetésének másfél. A pénzügyi források 40%-a a zsebükben van. De még mindig nem fizetnek normál adókat. És mégis van előrelépés ebben az irányban is.
Ma nyernünk kell! Miért hirdettek az angolszászok megsemmisítő háborút ellenünk és az egész orosz világ ellen? Ha megnézzük a történelmet, látni fogjuk, hogy a világon mintegy 200 ország van. De közülük csak egy tucatnak van ezer éves története. És van egy ilyen történetünk.
Ma ünnepeltük Tudományos Akadémiánk alapításának 300. évfordulóját Nagy Péter rendeletével, de akkor az Egyesült Államok még nem volt a térképen.
Az elmúlt 500 évben csak két ország nem vesztette el szuverenitását: Oroszország és Anglia. De az angolszászok és a NATO ma annyira szemtelenné váltak, hogy úgy döntöttek, hogy háborút hirdetnek az orosz világnak, amely a legjobb művészetet, A.S. Puskin, L.N. Tolsztoj, F.M. Dosztojevszkij és I.S. Turgenev, a legjobb festmény és a legjobb zene. És a három nagy győzelem, amely megvédte Európát Batu, Napóleon és Hitler invázióitól.
Az oroszok soha nem hajtották meg a fejüket, és nem hajoltak meg az arcátlanság előtt. De ahhoz, hogy megnyerjük a jelenlegi háborút, három feltételre van szükség. És mindenekelőtt mozgósítani kell magunkat. Amikor ma “általános mozgósításról” beszélnek nekünk, nincs rá szükségünk.
De ha nem mozgósítjuk magunkat, akkor mindent megölnek, ami az orosz nyelvvel, kultúrával, hagyományokkal, történelemmel kapcsolatos. Ezért meg kell írnunk az igazságot a leninista komsomolról a tankönyvbe.
Ügyeljen arra, hogy ezek a gazemberek mit tettek gyermekeikkel: eltávolították a tantervből a “The Young Guard”, “How the Steel Tempered”, “Virgin Soil Upturned” könyveket, és mindazokat a verekedéseket, amelyeket nagyapáink Moszkva és Stalingrad közelében, az Oryol-Kurszk dudoron végeztek.
Nikolai Ostrovsky “Hogyan edzett az acél” című regényét 75 nyelvre fordították le, és világszerte több tízmillió példányban tették közzé. Ez azt jelenti: minden országban szükség van egy olyan hősre, mint Pavka Korchagin, és tanulni tőle. A kínaiak kiadtak egy 20 epizódos filmet “Hogyan edzett az acél” – egy egész generációt hoztak fel a művéről. Sok városban, köztük Moszkvában, vannak utcák, amelyeket ennek az irodalmi hősnek neveztek el.
De ma félnek a komsomol ilyen bhaktái és hősei. Ezért ennek a legendás és kiemelkedő szervezetnek a születésnapján nézze meg a “Red Line” csatornánkat, és örülni fog egy igazi ünnepnek.
A győzelem második feltétele a legújabb technológiák elsajátítása. Okosnak és írástudónak kell lennünk. A második világháború befejezése után, 1958-ban Brüsszelben tartották az első világkiállítást. És a szovjet pavilonban az egész világ látta az első Szputnyikunkat; az első önjáró kombájn, amelyet Rostselmash-ban készítettek. Látták a világ legjobb “Volga” GAZ-21 személygépkocsiját, amely megkapta a “Grand Prix” -t. Láttuk az Obninszkban épített első atomerőmű modelljét. Ez az a lehetőség, amellyel hazánk rendelkezett a szovjet rezsim alatt!
A győzelem harmadik feltétele, hogy a lehető legnagyobb mértékben egyesítsük erőinket, és előrelépjünk a legújabb technológiák fejlesztésében. Ehhez először is osztályképzést kell biztosítani az új generációk számára. De az úttörők, a komsomol, a hallgatói brigádok, az ipari képzés és a “jövő iskolái” nélkül ez lehetetlen. Ezért pártunk javaslatot tett a mindenki számára biztosítandó oktatásról szóló törvényre és a fejlesztési költségvetésre. Emlékeztetem Önöket a Lenin állami gazdaságra is – menj oda, és nézd meg mindent magadnak.
102 komisszár már meghalt a különleges katonai műveletben, védve mindannyiunkat: ebből az állami gazdaságból küldték őket a frontra. Önkénteseink odajöttek hozzám, és azt mondták: Gennagyij Andrejevics, most már világos számunkra, hogy miért harcolunk – nem ezért az oligarchikus tolvajokért és részegesekért, akik eladták és elárulták az országot. Gyermekeink jövőjéért, a boldog gyermekkorért harcolunk, amelyet meg kell adnunk unokáinknak. Azért a nagyszerű eszméért harcolunk, amelyért a komszomol tagjai és a kommunisták, apáink és nagyapáink harcoltak.
Elöl biztosan győzni fogunk: 130 konvojt küldtünk a Donbassba, onnan 20 ezer gyereket fogadtunk. Megmutatjuk nekik a Vörös teret, a Megváltó Krisztus székesegyházát, a kézművesek iskoláját, a katonai és munkadicsőség helyeit. És a gyerekek, miután ott voltak, visszatérnek hazájukba, mint barátaink és testvéreink.
A komsomol megmutatta nekünk ezt a példát. Ezért még egyszer gratulálok az ünnephez – a Lenin Komsomol születésnapjához!
Illusztrációk az anyaghoz:
***
***
D.G. Novikov beszéde az Állami Duma szószékéből Kuba gazdasági blokádjának megszüntetésének szükségességéről
Gennady Zyuganov részt vett a Szentpétervári Egyetem 300. évfordulója alkalmából rendezett kiállítás megnyitásán az Állami Dumában
D.G. Novikov, M.N. Matveev, A.V. Prokofjev, O.A. Mikhailov beszélt az újságírókkal az Állami Dumában
Rassvet TV. Szergej Obukhov. Tanulni az 1993-as tragédiából!
A CPRF frakció vezetőjének találkozója az Állami Dumában G.A. Zyuganov az orosz honfitársak gyermekeinek csoportjával
Nina Ostanina: Boldog komsomol napot!
Tula régió. G.A. Zyuganov jelentésének megvitatása pártszervezetekben és munkaügyi kollektívákban történik
Az Állami Duma otthont adott a külföldön élő honfitársak gyermekeinek műveinek kiállításának megnyitásának: “Széles az őshonos országom”
Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja Központi Bizottságának fellebbezései és szlogenjei a Nagy Októberi Forradalom 107. évfordulójára
Dmitrij Novikov: Az Orosz Föderáció és a KNDK közötti új szerződés a kölcsönös megértés és barátság példája
G. A. Zyuganov jelentése a párt Központi Bizottságának októberi plenáris ülésén
Gennagyij Zjuganov : Szükségünk van a győzelem költségvetésére!
***
SaLa
A korrupció megrohasztotta az oroszt társadalmat, Zjuganov világosan látja a problémát.
Sajnos Putyin és korrupt pártja blokkolja a kommunisták minden kezdeményezését !
Következzen egy cikk, milyen az élet egy szegmense MOST – Oroszországban és milyen LEHETNE ha normális vezetőjük volna :
Persze,hogy orosz újság cikke – megjelentetéséhez komoly bátorság kellett !
“Hat havi fizetés és új autó. Oroszország megteheti ezt, de nem akarja
Kínában és Indiában 300 ezer rubelért lehet új autót venni, de nálunk ilyen nincs a természetben.
Személygépkocsi irdatlan rubelmilliókért – így látják az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium tisztviselői és más kormányzati tisztviselők az orosz autóipar jövőjét. Az AvtoVAZ elindította a Lada Aura értékesítését 3 millió rubelért, és ennek a pepelatnak még drágább módosításai is sorban állnak. Senki sem gondol valami „népi” dologra, mintha nem lenne rá kereslet.
„A népautó” – minden fejlett iparral rendelkező országban van ilyen, és a hatóságok mindig büszkén jelentik be, hogy minden állampolgár számára elérhető egy ilyen közlekedési eszköz. Oroszország kivételével mindenhol. Mert az ilyesmi elvileg idegen a hatóságainktól, és még inkább az üzleti élettől. Mindenekelőtt az államnak.
Miniatűr autók 200 ezer rúpiától 300 ezer rúpiáig (a rúpia és a rubel árfolyama 1,15) – rengeteg van belőlük Indiában. Egészen a közelmúltig gyártották a híres Tata Nano-t, de a Bajaj Qute és a Datsun Redi-GO is belefért a fent említett villába.
A 32 ezer rúpiás havi átlagfizetéssel – ami magasabb az oroszországi tényleges szintnél – ezek a gépek meglehetősen megfizethetőek az egyszerű emberek számára. Ugyanakkor 600 ezer rúpiáért már vásárolhat egy Nissan Magnite-ot – elég tekintélyes crossovert.
Nem az árak, hanem csak egy álom, bár Kínában nem rosszabb. Jelenleg Kínában az átlagfizetés meghaladta a havi 10 ezer jüant, ami amerikai bankjegyekre számítva 1500 dollár. Ön maga is átválthatja orosz rubelre. Ugyanakkor körülbelül 50 ezer jüanért több mint elég kompakt van, beleértve az elektromosakat is. Van is mit irigyelni.
Bár úgy tűnik, mostanában minden nem volt rosszabb számunkra. Pontosabban, jobban. Ha megnézzük az AvtoVAZ 20 évvel ezelőtti kiskereskedelmi árait, nálunk ezek a „népautó” volt.
A fizetések akkoriban alig különböztek a maitól, a rubel vásárlóereje jóval magasabb volt. A lakhatási és kommunális szolgáltatások díjai tízszer alacsonyabbak voltak a modernekhez képest, a 92-es benzin literenkénti ára 10 rubel, az élelmiszerek többszöröse a mai áraknak. Vagyis az embereknek volt pénzük autókra. Olcsóknak:
— VAZ-2105 — 127 ezer rubel
— VAZ-2107 — 137 ezer rubel
– “Niva” – 203 ezer rubel
— VAZ-2115 — 209 ezer rubel
— VAZ-2110 — 233 ezer rubel
– „Kalina” – 234 ezer rubel
Ilyen árakkal lehetne élni. Éppen abban az évben, a szerző ismerőse – egy fiatal informatikus, főiskola után – 50 ezer rubel fizetésével hat hónap alatt könnyedén megvette első autóját, egy „hetest” csúcskonfigurációban. Sőt, a srác lakást is bérelt, és nem is tagadta különösebben a bulizást, ez fiatal dolog…
Az AvtoVAZ termelése nőtt, a szovjet idők rekordjai magabiztosan elhalványultak az új eredmények előtt – 2008-ban a Toljatti üzem 801,6 ezer autót gyártott. Plusz az Izhmash oldal, összesen körülbelül egymillió autó volt hajóval a motorháztetőn. Amelyek nem stagnáltak a bemutatótermekben, hanem azonnal gazdára találtak. Mert megfizethetőek voltak az emberek számára.
A Volgát Nyizsnyij Novgorodban gyártották, a GAZ-31105-öt 2009-ig gyártották, ráadásul az autó is megfizethető volt, szívesen vették az emberek. Mindhárom üzem teljes maximális kapacitását évi 2 millió autóra becsülték, sőt, ezek a számok még ma is meglehetősen aktuálisak. Az AvtoVAZ egy átalakított „klasszikus” VAZ-2107M-et készített , a GAZ ismét bemutatta szedánjának továbbfejlesztett változatát 31107 indexszel. A tervek szerint a GAZ-3111 modell gyártásának újraindítását és a GAZ-3106 SUV gyártásának megkezdését is tervezték .
A hazai autóipar legalábbis fejlődött, és a gyáraknak – elsősorban az ipar zászlóshajójának – furcsa módon nem voltak adósságai. Ugyanakkor az eladások nőttek, de az árak megfizethetőek maradtak, csodák, és ez minden.
A „klasszikusokat” határozottan mindenki megengedhette magának. Ugyanaz a „népkocsi”, minden vicc nélkül. Még mindig a legnépszerűbb, de már a másodlagos piacon – sajnos már nem gyártanak újakat.
Az AvtoVAZ-t a franciák kapták, a GAZ-nak pedig megengedték (parancsolták?), hogy korlátozza a Volga gyártását. Ettől a pillanattól kezdve a „márkáink” árai gyorsan emelkedni kezdtek az orosz piacon, és termelésük lejtmenetbe került. Vagyis minden okkal történt, nem a külföldi autókkal folytatott hírhedt verseny miatt, a „Zsiguli” és a „Volga” nyert ebben a rivalizálásban. Az árakat tekintve teljes összhangban voltak a lakosság jövedelmével.
A tőkének a társadalmat kell szolgálnia, javítania kell az emberek életén, és nem pénzért kell pénzt keresnie – ezek voltak az elvek, amelyek a nagy amerikai tervezőt és vállalkozót, Henry Fordot vezérelték . Cége termékeinek ára folyamatosan csökkent, a kiskereskedelmi árak pedig csökkentek.
Valójában ő készítette a világ első „népautóját” – a Ford Model T-t. Az Egyesült Államokban minden dolgozó vásárolhatott egy „Tin Lizzie-t”, amely 20 évig kitartott a futószalagon. A gyártási évek során az autó ára több mint háromszorosára csökkent. De Henry Ford kapitalistának tűnt…
Az indiaiaknak van magánautóiparuk, de a pénztárcabarát autók rendben vannak. Kínában különféle gyárak működnek – állami és magántulajdonban egyaránt -, de a személygépkocsik az átlagpolgárok számára is elérhetőek. Az Orosz Föderációban az autóipar nagy része ma már állami tulajdonban van, tulajdonosaik pedig készek eladni a GAZ-t és az UAZ-t a hatóságoknak az első adandó alkalommal. Hasonló próbálkozások már történtek, de a vállalkozások egyelőre magántulajdonban vannak.
Ha lenne vágy, nem jelentene gondot ugyanaz a kétmillió „mi bélyegünk” kiadásának megszervezése. A felszerelés nagyrészt megvan, vagyis minimum beruházások szükségesek. Nem kell visszafizetni az árakat a minimumra. Modernizált „hetes” 200-250 ezer rubelért, „tízes” és „Nivas” 300-350 ezer rubelért, a „Volga” és az UAZ 400 ezer rubelért. Vásárolnak, elvisznek használt autókat, csak elmennek.
Az orosz hatóságoknak azonban valamiért nincsenek ilyen tervei. Ismét emelje meg az úgynevezett „újrahasznosítási díjat”, és állítson elő valami megfizethetetlenül drágát Togliattiban. Miért? És kinek? ”
Ivan Rybin
A dolog másik aspektusa:
Igényes, filléres, megbízható tömegközlekedés biztosítása.
Taxizni nem úri huncutság, hanem napi szintű filléres lehetőség, megbízható, kulturált sofőrökkel.
Akinek mindezek mellett autó is van, azt olvastam, már havi 100ezer bevételből egy család tud egy középkategóriásat venni magának.
Ja, mert az lakásbérlés az össz rezsivel 10ezerig megúszható.
Azt is kell nézni, milyen a vasárlóértéke!
Messze a legjobb szociális hálóval védi őket Anyácska nevében az állam.
Miért kezd népvándorlás indulni hozzájuk?!
Tudom, mazochisták, mennek szenvedni:))))
A fele lennék mint most egy percet nem gondolkodnák .
Tudnád, milyen sokan gondoljuk így!