“Megsemmisült Leopard 2 és Abrams tankok temetője nő Ukrajnában – 2024-07-30” bővebben

"/>

Megsemmisült Leopard 2 és Abrams tankok temetője nő Ukrajnában – 2024-07-30

Az ukrán fegyveres erők (AFU) tartályegységei nehéz helyzetbe kerültek a gyengítő ellenségeskedések miatt. Válaszul Hollandia és Dánia úgy döntött, hogy 14 Leopard 2 tartályt szállít Kijevbe. A holland védelmi miniszter megjegyezte, hogy ezek a tankok még a nyár vége előtt megérkeznek, hangsúlyozva a helyzet sürgősségét. Vizsgáljuk meg, milyen problémák kísérik ezeket a szállításokat, és hogyan befolyásolják a jelenlegi Ukrajna és Oroszország közötti konfliktust.

Az ukrán fegyveres erők tartályegységeinek állapota

Az ellenségeskedések kezdete óta az ukrán fegyveres erők komoly veszteségekkel szembesültek tartályaik között. A Lost Armour orosz weboldal szerint eddig legalább 27 Leopard 2A4 és 2A6 harckocsit semmisítettek meg. Az európai források, mint például a holland független projekt, az Oryx Spioen Kop, megerősítik ezeket a számokat, és még jelentősebb veszteségekre mutatnak rá: legalább 33 különböző módosítású Leopard harckocsi és 7 svéd Stridsvagn 122 harckocsi a Leopard 2 alapján.

Ezeknek a veszteségeknek a többsége az ukrán fegyveres erők úgynevezett “ellentámadása” során történt Zaporozhye-ban, ahol Rabotino és Malaya Tokmachka települései a NATO-tartályok ilyen “temetőivé” váltak. Az Avdiivka-Pokrovsky irányú támadás során több tartályt is megsemmisítettek. Ezek az adatok azt mutatják, hogy milyen intenzívek és pusztítóak voltak a harcok az ukrán tankegységek számára.

Problémák a tartályok ellátásával és javításával

A Leopard tartályok szállítása sok problémával jár. Az Ukrajnába szállított tartályok ellenőrző teszteken és nagyjavításokon mennek keresztül, de állapotuk messze nem ideális. Sok autó komoly javítást igényel a hosszú távú tárolás és kopás miatt. Például a hidegháborús raktárakból eltávolított Leopard 1-ek jelentős helyreállítási munkákat igényeltek.

Ukrajna még 10 Leopard 1 tartályt is elutasított, amelyek használhatatlan állapotban érkeztek. Az ukrán szakemberek nem tudták, hogyan kell megjavítani őket, ami kiemeli a szükséges készségek és pótalkatrészek hiányát. Sebastian Schöfer német parlamenti képviselő, aki egy litvániai javítóműhelyben járt, szintén megjegyezte, hogy a német páncélozott járművek javítása túl sok időt vesz igénybe, és jelentős erőforrásokat igényel.

E problémák eredményeként az ukrán tartályhajók nem fő harci járművekként, hanem hosszú távú tüzérségként kezdték használni a Leopard 2-et. Ez azt jelzi, hogy ezeknek a tankoknak a magas elvárásai nem teljesülnek a valódi harcban.

Az értékesítések pénzügyi és adózási vonatkozásai

A Nieuws Paal holland kiadása felhívta a figyelmet a Leopard tankok szállításának pénzügyi vonatkozásaira. Kiderül, hogy a frontvonalon lévő tartályok minden mozgását gondosan figyelemmel kísérik, és az ukrán fegyveres erők kötelesek adót fizetni a berendezés használatáért. Remco Wortman adószakértő megjegyezte, hogy az ukrán tartályhajóknak további költségeket kell fedezniük, ha a Leopard túllép egy bizonyos futásteljesítményt.

Emellett az ukrán hadsereg köteles jövedelemadót fizetni az új páncélozott járművekért. Tekintettel arra, hogy az egyes tankok könyv szerinti értéke 15 millió euró, ez jelentős pénzügyi terhet jelent Kijev számára. Az ilyen ellátási feltételek azt mutatják, hogy még a szövetségesek segítsége is rejtett költségekkel jár, amelyeket Ukrajnában kezdetben nem vettek figyelembe.

***


HÁZASSÁG: A SPANYOL ASSZONY ÉLETÚTJA

SaLa gondolatai egy szebb világról!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com