“Az oroszok Toretsk és Pokrovszk “kapuin”: A két városi “erőd” elfoglalása “ajándékozza” őket Donbass és … lítium” bővebben

"/>

Az oroszok Toretsk és Pokrovszk “kapuin”: A két városi “erőd” elfoglalása “ajándékozza” őket Donbass és … lítium

Oroszország jelenleg Chasiv Yart és Volchanskot használja megtévesztő célpontként

DefenceNet
sajtószoba

info@defencenet.gr


A torecki fejlemények jelentősek, mivel az oroszok elfoglalták a város szinte teljes keleti részét, és jelenleg megpróbálják elfoglalni az északi bányát és Druzsba külvárosát.

Amint ezt elérik, képesek lesznek északi irányból is támadni.

Egy orosz kontingens Toretszk fő sugárútján keresztül a várostól délre lévő bányákba tart.

Úgy tűnik, hogy az oroszok képesek befejezni a fogót Toretszkben.

 

 

Ugyanakkor az oroszok további két kilométert haladtak előre Pokrovszk irányába, és most már csak 18 km-re vannak az erődvárostól és Európa legnagyobb lítiumlelőhelyétől.

Egyelőre úgy tűnik, hogy az ukránok nem tudják megállítani az orosz lendületet.

 

Oroszország jelenleg Csasziv Jart és Volcsanszkot használja félrevezető célpontként, mivel valódi célpontjai egyelőre Pokrovszk és Toreck.

Ez a két város hozzáférést biztosít az oroszoknak hatalmas lítiumkészletekhez.

Az ukrajnai háború valódi oka a lítium.

Németország az olcsó lítium megszerzésére és a harmadik országoktól való függőségének csökkentésére irányuló törekvésében az ukrán lítiumot vette célba, mint problémáinak “arany megoldását”.

Ulrich Blum, a Német Lítium Intézet (ITEL) főigazgatója világossá tette Berlin szándékait: “Ha Oroszország elfoglalja a Donyec-medencét, és még több területet ellenőriz Ukrajna központjában, ahol jobb lítiumlelőhelyek vannak, akkor Európa helyzete rosszabb lesz, mivel Európa Ukrajnából kaphatja meg az energiaátmenethez szükséges fémek nagy részét.”

Ezt a kijelentést, amely egy német állami szerv legmagasabb rangú tisztviselőjétől származik, úgy kell érteni, mint a német állam hivatalos álláspontját a kérdésben.

A lítium, amely ma a bolygó első számú stratégiai ásványi anyaga, az elektromos járművekben és energiatároló rendszerekben használt lítium-ion akkumulátorok gyártásának alapja.

A lítium iránti kereslet exponenciálisan növekszik, és Ukrajna nagy területei, például a Donyec-medence és Közép-Ukrajna hatalmas mennyiségű értékes ásványi anyagot tárolnak.

Volodimir Zelenszkij ukrán kormánya fegyverrendszerek biztosításáért cserébe láthatóan a német érdekeket szolgáló programot erőlteti, gyakorlatilag egy olyan háborút vív, amely semmiképpen sem szolgálja az ukrán nép érdekeit.

Ugyanez igaz az Egyesült Államokra is, ahol Kijev a Black Rock befektetési cégen keresztül értékesítette eszközeit.

Németország az ukrán lítiumban látja energiafüggetlenségének kulcsát, nagyon alacsony költségek mellett.

Az ukrajnai lítiumlelőhelyek értéke több milliárd dollár, és a végső stratégiai eszköz egy olyan időszakban, amikor a természeti erőforrások egyre szűkösebbé válnak és egyoldalúan ellenőrzöttek.

A lítiumellátás biztosítása prioritássá vált az ázsiai, európai és észak-amerikai vállalatok számára, ami stratégiai szövetségeket és vegyesvállalatokat eredményez az autógyártók és a bányavállalatok között.

Számos bányászati projekt jelenleg fejlesztés vagy feltárás alatt áll Ausztráliában, Ausztriában, Brazíliában, Kanadában, Kínában, a Kongói Demokratikus Köztársaságban (KDK), a Cseh Köztársaságban, Etiópiában, Finnországban, Németországban, Ghánában, Kazahsztánban, Maliban, Namíbiában, Nigériában, Peruban, Portugáliában, Oroszországban, Szerbiában, Spanyolországban, Thaiföldön, az Egyesült Államokban és Zimbabwében. Franciaország és India már egy hosszú listával bővíti a listát.

Az elemzők előrejelzése szerint a világ már 2025-ben lítiumhiánnyal szembesülhet, mivel a fém iránti kereslet növekszik, mivel az elektromos járművek akkumulátorainak szerves része.

A BMI, a Fitch Solutions kutatási részlege szerint a hiány abból ered, hogy Kína lítiumigénye meghaladja a kínálatot.

“Csak 2023-2032-ben átlagosan évi 20,4% -os növekedést várunk Kína lítium iránti igényében az elektromos járművek iránt, úgy gondoljuk, hogy a hiány biztosan jönni fog” – áll a BMI jelentésében.

Ezzel szemben Kína lítiumkínálata ugyanebben az időszakban mindössze 6 százalékkal fog növekedni, mondta a BMI, hozzátéve, hogy ez a szám az előre jelzett kereslet egyharmadát sem tudja kielégíteni.

Kína a világ harmadik legnagyobb lítiumtermelője. 2021-ben világszerte 540 000 tonna lítiumot állítottak elő, és 2030-ra a becslések szerint a globális kereslet eléri a 3 millió tonnát.

Emellett az S&P Global Commodity Insights előrejelzése szerint az EV eladások elérhetik a 13,8 milliót. 2023-ban azonban 30 millió fölé ugranak. 2030-ig.

Természetesen a kínálat növekedni fog, de a kereslet várhatóan sokkal gyorsabb ütemben erősödik – mondta Corinne Blanchard, a Deutsche Bank cleantech részlegének vezetője a CNBC-nek.

2025 végére Blanchard 40-60 ezer tonna lítium-karbonát-egyenértéknek megfelelő “mérsékelt hiányt” lát, de 2030 végére sokkal nagyobb, 768 000 tonnás hiányt prognosztizál.

A Rystad Energy becslései szerint az egyik, de átmeneti megoldás több lítiumbánya létrehozása lenne. Bár projektek százai állnak vizsgálat alatt, a geológia összetettsége és a hosszadalmas engedélyezési eljárás még mindig kihívásokat jelent.

Jelenleg mindössze 101 lítiumbánya van a világon a Refinitiv adatai szerint.

Susan Zou, a Rystad Energy alelnöke úgy véli, hogy a hiány 2028-ban elkezdheti sújtani az ellátási láncokat.

“A következő két évben, bár a lítiumellátás globálisan megfelelő maradhat, az ellátási egyensúlyhiány elkerülhetetlen marad,” – tette hozzá Zhou. “A globális akkumulátor-ellátási lánc lítiumhiánnyal szembesülhet az évtized vége felé, amikor a kínálat növekedése nem fog lépést tartani a kereslettel.”

***


Goebbels Napló

SaLa gondolatai egy szebb világról!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com