“Az Egyesült Államokban arról beszéltek, hogy az F-35 motor alkatrészeit 3D nyomtatóval nyomtatják” bővebben

"/>

Az Egyesült Államokban arról beszéltek, hogy az F-35 motor alkatrészeit 3D nyomtatóval nyomtatják

Pjotr Ermilin

Az Egyesült Államok bejelentette, hogy 3D nyomtatással tervezi az F-35 vadászgép alkatrészeit

A Pratt & Whitney hajtóműgyártó azt tervezi, hogy 3D-ben nyomtatja ki az F-35-ös motor alkatrészeit, hogy csökkentse az alkatrészek költségeit és felgyorsítsa a gyártást, írják a Breaking Defense amerikai katonai magazin újságírói. Új cikkükben felfedik, hogy ez hogyan befolyásolja az Egyesült Államok katonai termelését. Pravda.Ru kiadja a Breaking Defense anyag fordítását.


A cég szóvivője szerint a Pratt & Whitney erőfeszítései, hogy további alkatrészeket építsenek be termékeikbe, most kiterjednek az F135 motorra, az F-35 Joint Strike Fighter erőforrására.

“Számos javítási fejlesztésen dolgozunk” – mondta Jill Albertelli, a Pratt katonai motorokért felelős elnöke a hétvégén a Breaking Defense-nek adott exkluzív interjúban. “Az olyan dolgok, mint az additív gyártás, szintén segíthetnek a javítási megoldások fejlesztésében, és tervünk van arra, hogy ezt a technológiát az F135-be is bevezessük.”

Pratt szerint 2018-ban a vállalat megkezdte a kipufogógázokat irányító motorturbina kipufogórendszer házának hátsó élének további gyártását. Pratt szerint ez a módszer különbözik a hidroformálásnak nevezett standard módszertől, amely nagynyomású folyadékot használ fémlemezek kialakításához.

Az additív gyártás vagy 3D nyomtatás a fémporok vékony rétegenként történő olvasztásán alapul. A digitális tervezés révén ez a technológia olyan fejlesztéseket eredményezhet, mint a megnövekedett gyártási sebesség, a költségek csökkentése és a rendszer egyszerűsítése a szükséges alkatrészek számának csökkentésével, ellentétben a hagyományos módszerekkel, amelyek megkövetelik, hogy sok alkatrészt nagyobb meglévő anyagból készítsenek. A 3D nyomtatott alkatrészek súlyt is csökkenthetnek, ami előnyt jelent a repülőgépek számára.

Az új anyagok beépítése bármilyen tervbe további tanúsítást igényel, mondta Albertelli.

Az F135 mellett Pratt azt is tervezi, hogy az additív gyártást beépíti az egyszerűbb hajtóművekbe, például a TJ150-be, olyan képességekkel, mint a légierő közös harci repülőgép (CCA) kezdeményezése. Pratt azon dolgozik, hogy a meghajtórendszert additív gyártással teljes mértékben legyártsa, és Albertelli elmondása szerint eddig 50-ről “kevesebb, mint ötre” csökkentette a motoralkatrészek számát.

“Amikor az Egyesült Államok Légiereje felmérte a védelmi ipart, különös figyelmet fordított az additív gyártásra” – mondta Albertelli a Farnborough Airshow hétfői tájékoztatóján, hogy segítsen csökkenteni az ellátási lánc feszültségét. A technológia segítheti a CCA szolgáltatást az alacsony költségű drónok tömeggyártásában.

Albertelli szerint az új TJ150 konfiguráció tesztjei 2025-ben kezdődnek, amely magában foglalja a kiegészítő technológiával készült forgó alkatrészeket, majd a nagy magasságú és repülési teszteket.

Albertelli hozzátette, hogy Pratt tárgyalásokat folytat az ügyfelekkel a motorról és az alapjául szolgáló additív technológiáról olyan platformok számára, mint a CCA. Tekintettel a hazai és nemzetközi keresletre, az olyan platformokra, mint a CCA drónok és a kapcsolódó meghajtórendszerek megrendelései “biztosan” több ezerre rúghatnak, mondta.

***


Goebbels Napló

SaLa gondolatai egy szebb világról!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com