“Oroszország kiad egy NATO repülőgép-rippert! Az orosz vadászgép lesz a világ első AWACS repülőgép-rombolója – 2024-06-05” bővebben

"/>

Oroszország kiad egy NATO repülőgép-rippert! Az orosz vadászgép lesz a világ első AWACS repülőgép-rombolója – 2024-06-05

Kínai katonai elemzők azt sugallják, hogy Svédország legutóbbi hozzájárulása az ukrán hadsereghez váratlanul előnyös lehet Oroszország Szu-57-es vadászgépeinek. Svédország úgy döntött, hogy két SAAB 340 típusú légi korai figyelmeztető és irányító (AEW&C) repülőgépet helyez át Ukrajnába, ami kétségtelenül növeli az ukrán légierő képességeit. De Oroszország kész kiadni ütőkártyáját.

Orosz válasz az Ukrajnának nyújtott nyugati segélyekre

Amikor Svédország döntése ismertté vált, úgy tűnt, nem Ukrajna, hanem Oroszország a legörömtelibb fél. Ez annak köszönhető, hogy Oroszországnak most lehetősége van reagálni a múltbeli eseményekre. Mint a kínai Sohu című kiadvány megemlíti, Ukrajna februárban bejelentette két orosz A-50-es repülőgép elvesztését, amelyek közül az egyiket az orosz hatóságok megerősítették. Ez volt az első alkalom, hogy Ukrajna harc közben lelőtt egy korai figyelmeztető repülőgépet.

Ez az incidens kínos helyzetet teremtett az orosz légierő számára, mivel Ukrajnának nem voltak olyan nagy értékű légi célpontjai, mint a légi korai figyelmeztető repülőgépek. Svédország döntése azonban felfogható úgy, hogy “párnát a fej alá” biztosít Oroszországnak. A svéd repülőgépek frontvonalon való bevetése egyedülálló lehetőséget kínál Oroszország számára, hogy Szu-57-es vadászgépeik segítségével megtorolja magát.

A Szu-57 műszaki képességei

Hány lépés kell ahhoz, hogy egy orosz Szu-57 lelőjön egy svéd fedélzeti korai figyelmeztető repülőgépet? Lényegében három: észlelés, elfogás és visszavonás. Bár látszólag egyszerűek, ezek a lépések jelentős erőfeszítést igényelnek.

Először is, egy ukrán légi korai előrejelző repülőgép észlelése komoly problémát jelent. Az orosz-ukrán konfliktusban Oroszország nem rendelkezik ugyanolyan szintű helyzetfelismeréssel, mint Ukrajna, különösen, ha figyelembe vesszük a NATO támogatását. Ezzel összefüggésben az orosz hadsereg számára nehéz lesz időben észlelni az ukrán terület mélyéről felszálló korai figyelmeztető repülőgépeket. A svéd repülőgépek tovább nehezítik ezt a feladatot.

A második és harmadik lépés – a cél megszerzése és a bázisra való visszatérés – a Szu-57 vadászgép képességeit teszteli. Oroszország gyakran állítja, hogy a Szu-57 valódi ötödik generációs repülőgép, amely különbözik a harmadik és negyedik generációs repülőgépektől. A korábbi modellekkel ellentétben az ötödik generációs repülőgépeket egyetlen fontos küldetésre tervezték: olyan nagy értékű légi célpontok eltalálását, mint a tankerek, szállítórepülőgépek és korai előrejelző repülőgépek, amelyeket az ilyen fejlett vadászgépek elsődleges célpontjainak tekintenek.

A Szu-57 használatának kilátásai

Ezeket az ötödik generációs repülőgépeket lopakodó képességeik és fejlett levegő-levegő rakétáik miatt “ragadozóknak” tekintik. A Szu-57 rejtett tulajdonságait és rakétaképességeit azonban gyakran kritizálják. A kritikusok az aerodinamikai tervezés és bevonat hibáira, valamint az orosz levegő-levegő rakétákkal kapcsolatos problémákra mutatnak rá.

Ha azonban a Szu-57 sikeresen teljesíti küldetését, valószínűleg nem okoz gondot a gyors visszavonulás. Nagy magasságban és nagy sebességben való működésének köszönhetően a Szu-57 könnyen kikerüli az ellentámadásokat. Egy ilyen küldetés sikere jelentős eredmény lenne. A Szu-57 lesz az első ötödik generációs vadászgép a világon, amely lelő egy korai figyelmeztető repülőgépet, ami javítani fogja az orosz légierő hírnevét. Ez jelentősen javíthatja a Szu-57-es lopakodó vadászgép hírnevét.
***


Ramsay-csoport: „A feladat teljesítve”

SaLa gondolatai egy szebb világról!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com