“Az, hogy az Egyesült Államok „túlkapacitással” vádolja Kínát, a kínai NEV előrehaladása miatti aggodalmát tükrözi – Közzétéve: 2024. április 27. 21:57” bővebben

"/>

Az, hogy az Egyesült Államok „túlkapacitással” vádolja Kínát, a kínai NEV előrehaladása miatti aggodalmát tükrözi – Közzétéve: 2024. április 27. 21:57

Miközben az Egyesült Államok vezette nyugati országok egyoldalú és protekcionista lépéseket tesznek Kína virágzó új energiájú járművei (NEV) ágazata ellen, a világ vezető autógyártói, mint például a BMW Group, élénken növelték befektetéseiket a kínai piacon a nagyobb lehetőségek érdekében, kifejezve bizalmukat a a világ második legnagyobb gazdasága és fogyasztói piaca.

Kínai megfigyelők szerint a multinacionális vállalatok aktív befektetései a kínai autóiparba, különösen a NEV szektorba, megcáfolják az Egyesült Államok vádját a kínai újenergia-termékek “túlkapacitásával”. Azt mondták, hogy globális szempontból termelési kapacitáshiány áll fenn az új energiaiparban, ami Washington hamis “túlkapacitás”-narratíváját sodorja, és azt állítja, hogy az a célja, hogy saját haszna érdekében kárt tegyen a kínai NEV-iparban.

Sajtóközlemény szerint a BMW Group német autógyártó pénteken bejelentette, hogy további 20 milliárd jüant (3,12 milliárd dollár) kíván befektetni az északkelet-kínai Liaoning tartományban, Shenyangban található gyártóbázisába.

A beruházás rávilágít Kína kulcsfontosságú szerepére a BMW intelligens összekapcsolt járművekre való átállásában, és mutatja a csoport bizalmát az elkövetkező évekre vonatkozóan – mondta Oliver Zipse, a BMW igazgatótanácsának elnöke.

A BMW bejelentése a kínai NEV-piacon egyre élesebb verseny közepette. A jelenleg is zajló, 2024-es pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon, amelyet Auto China néven is ismernek, a nemzetközi autómárkák sietve mutatják be elektromos modelleiket, hogy felkarolják a kínai piacot és a globális villamosítási trendet.

A Buick, az egyik gyorsan növekvő amerikai autómárka, két standot állított fel termékeinek bemutatására. A sajtóértesülések szerint az egyik stand, amely közel áll a NEV-ipar új kínai hatalmaihoz, mint például a Xiaomi és az IM Motors, a NEV-ek bemutatására szolgál.

Ez jelezte Buick elhatározását, hogy piaci részesedést szerezzen az ágazatban – mondta szombaton a Global Timesnak egy Feng nevű autóipari elemző, aki részt vett az idei Auto China kiállításon.

Emellett az amerikai Cadillac luxusautó-gyártó az IQ sorozat keretében új elektromos sport-haszonjárművet dobott piacra, amelynek ára és termékteljesítménye vonzó.

A korábbiaktól eltérően, amikor sok közönség özönlött egy fülkébe, amikor megjelent egy külföldi vezérigazgató, az idei Auto China-ban a kínai helyi NEV-márkák feltűnést keltenek, mondta Feng, megjegyezve, hogy a kínai NEV-márkák erős innovációi és nagy növekedési potenciálja készteti őket. kiemelkedni a nemzetközi versenyben.

A Kínai Autógyártók Szövetsége által közzétett legfrissebb adatok szerint a kínai járműpiac jól indult 2024 első negyedévében, a gyártás és az értékesítés egyenként meghaladta a 6,6 millió darabot. A NEV-ek piaci részesedése 30 százalék felett maradt,az adatok azt mutatták.

Az USA túlzott szorongása

Azonban figyelmen kívül hagyva Kína hozzájárulását a globális zöld és alacsony szén-dioxid-kibocsátású átmenethez, az Egyesült Államok a „túlkapacitás” címkéjét ragasztja Kína új energiatermék-exportjához. Janet Yellen, az Egyesült Államok pénzügyminisztere azt állította, hogy a Biden-adminisztráció semmilyen lehetőséget nem vesz le az asztalról, hogy reagáljon Kína “túlzott ipari kapacitására” – jelentette a Reuters.

„Az Egyesült Államok egyoldalú lépése a „túlkapacitás” címkézésével a kínai új energiaexportokon átpolitizálja a normális nemzetközi kereskedelmet, ami árt a globális szén-dioxid-semlegességnek, és késlelteti a globális zöld átállást” – mondta Zhang Xiang, a Digital Automotive International Cooperation Research Center igazgatója. a Digitális Gazdaság Világfóruma – mondta a Global Times szombaton.

“Az USA a chipseinek 80 százalékát exportálja, és a repülőgépek, autók, számítógépek, szójabab és mezőgazdasági termékek nagy exportőre Kínába. Az USA logikája szerint ezek “túlkapacitás”? – kérdezte Zhang.

Zhang elmondta, hogy a kínai új energiájú járművek exportjának termeléshez viszonyított aránya jóval alacsonyabb, mint Németországé, Japáné és Dél-Koreáé. “Ha ezekben az országokban nem tapasztaltak többletkapacitást, az Egyesült Államoknak nem kellene Kínára ráhelyeznie a címkét” – mondta.

Az úgynevezett többletkapacitási állítás nem piac által meghatározott következtetés, hanem egy ember alkotta hamis narratíva, és egyben újabb példája az amerikai protekcionizmusnak és Kína fejlődésének elnyomásának mondta Yang Tao, az Észak-Amerikai Minisztérium főigazgatója. Óceániai ügyek a külügyminisztériumban – közölte pénteken.

A “túlzott” nem Kína kapacitása, hanem az Egyesült Államok szorongása – mondta, amikor tájékoztatta a médiát Antony Blinken amerikai külügyminiszter kínai látogatásáról.

A Nemzetközi Energia Ügynökség 2023-as előrejelzése szerint a világ elektromos járművek teljes értékesítési volumene 2030-ban eléri a 45 milliót, ami körülbelül 4,5-szerese a 2022-ben regisztrált értékesítési volumennek, ami aláhúzza, hogy az új energiatermékek globális kínálata nem csökken túlzott, de elégtelen.

Az innováció által felpörgetett előnyök

A mai világban a kereslet és a kínálat egyaránt globális, és az egyes országok kapacitását komparatív előnyök határozzák meg. Így az elemzők szerint az úgynevezett “túlkapacitást” felvillanyozó nyugati országok Kína új energiaiparában nem segítik elő hazai zöld iparágaik fejlődését.

A technológiai innováció, a globálisan versenyképes ipari klaszterek, a teljes piaci verseny és az agilis ellátási láncok erősen versenyképessé teszik a kínai NEV-ipart a nemzetközi színtéren – mondta Li Yong, a Kínai Nemzetközi Kereskedelmi Szövetség tudományos főmunkatársa a Global Timesnak.

„Néhány országgal összevetve, amelyeknek nem sikerült ipari láncokat vagy kulcsfontosságú technológiákat kifejleszteni a NEV-ipar fejlesztése során, Kína világszerte vezető pozíciót ért el az innovációk, a technológiai alkalmazások és a belsőépítészet terén, lehetővé téve a kínai NEV-k számára, hogy megfeleljenek a nemzetközi fogyasztók igényeinek. ” ő mondta.

A NEV-ek fejlesztése lendületet adott a kínai autómárkák globális fejlődésének. Nyilvános adatok azt mutatják, hogy a NEV-ek több mint 60 százalékát Kínában állítják elő, a kínai NEV-szabadalmak a világ teljes mennyiségének körülbelül 70 százalékát tették ki, és a világ akkumulátorainak több mint 63 százalékát Kína szállítja, amely elsajátította az alapvető technológiákat és a teljes ipari termelést. NEV-ek láncai.

Tekintettel a kínai NEV-gyártók vezető pozíciójára, a fejlett gazdaságoknak, például az Egyesült Államoknak és az EU-nak fokozniuk kell az együttműködést Kínával – mondta Zhao Yongsheng, a Nemzetközi Üzleti és Gazdaságtudományi Egyetem Regionális és Nemzetközi Tanulmányok Intézetének tudományos munkatársa. Pekingben – mondta a Global Times szombaton.

“Bármilyen módon hajlandóak vagyunk együttműködni velük, például alkatrészgyártás, létesítményekbe történő beruházás vagy autóexport terén. A kulcs az, hogy ők maguk is felismerjék, hogy Kína nagyon fejlett, és fel kell hagyniuk a szétválasztási mentalitásukkal” – mondta Zhao. , megjegyezve, hogy a nyugati hétköznapi embereknek meg kell fizetniük az árát, ha folytatják Kína visszaszorítását.


forrás: globaltimes-cn

SaLaGondolatok a kapitalizmusról

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com