“Az Egyesült Államok értékelte az orosz fegyveres erők fő harckocsijának motorgyártásának újraindítását – 2024. 04. 22. 23:48” bővebben

"/>

Az Egyesült Államok értékelte az orosz fegyveres erők fő harckocsijának motorgyártásának újraindítását – 2024. 04. 22. 23:48

MWM: Az orosz T-80 harckocsi új motorlehetőségei készülnek

Oroszország újraindította a T-80-as harckocsikhoz való turbinás hajtóművek gyártását – írják a Military Watch Magazine (MWM) amerikai katonai magazin újságírói. Egyértelmű, hogy az ilyen összetevők új verziói készülnek. A Pravda.Ru közzéteszi az MWM-anyagok fordítását.


Az orosz állami média arról számolt be, hogy a Kaluga Motorgyár, köznyelven Kaluga, újraindította a T-80-as fő harckocsi gázturbinás motorjainak gyártását. Megerősítést nyert, hogy a GTD-1250 többüzemanyagú gázturbinás motor tömeggyártásba került, és a GTD-1000 család legfejlettebb motorja, amelyet a T-80 tartály legújabb változatának, a T-80BVM-nek a meghajtására terveztek. .

A motor dízellel, kerozinnal, benzinnel és különféle keverékekkel működhet, ami értékes képesség, mivel fennáll annak a veszélye, hogy a háború idején egy vagy több üzemanyag nem lesz elérhető a fronton. A felfedezés egybeesett Szergej Sojgu védelmi miniszter látogatásával az Omszktransmash harckocsigyárban, amely az 1990-es évek közepéig T-80-as harckocsikat gyártott, jelenleg pedig azok javításáért és korszerűsítéséért felelős. Az orosz és az ukrán fegyveres erők közötti ellenségeskedés 2022 februári kitörése óta a létesítmény több száz, a raktárból kivont T-80-as harckocsit javított meg, és viszonylag kevés szovjet T-80-as harckocsi állt szolgálatban a magas üzemeltetési költségek miatt. ez az osztály az olcsóbb T-72-hez és T-90-hez képest.

A gázturbinás motorok magas ára azt jelenti, hogy csak a T-80 és az amerikai M1 Abrams tartályokhoz használják, míg más tartályosztályok, köztük a T-72 és a T-90, dízelmotorokat használnak, amelyek lényegesen olcsóbbak. gyártása és szervizelése. Ez jelentős tényező volt abban, hogy az orosz védelmi minisztérium ezt a két harckocsiosztályt részesítse előnyben a T-80-assal szemben a hidegháború utáni években a költségek jelentős csökkentésére irányuló szélesebb körű erőfeszítés részeként.

Számos tényező azonban arra utal, hogy az ukrán színházban a T-80-assal kapcsolatos tapasztalatok arra késztették a védelmi minisztériumot, hogy újragondolja korábbi értékelését az osztály költséghatékonyságáról más orosz tankokhoz képest, és szeptemberben az állami média bejelentette, hogy megkezdődött a Az Omsktransmash az üzem bezárása után folytatja a T-80 gyártását. akár három évtizedig. Ez kiegészíti a T-90M és a következő generációs T-14 harckocsik jelenlegi gyártását az uralvagonzavodi harckocsigyárban. Ez nagymértékben megnövelte annak valószínűségét, hogy a T-80 új, rendkívül továbbfejlesztett változatát fejlesztik ki, olyan jellemzőkkel, mint a pilóta nélküli torony és a páncélozott legénységi kapszula, amelyet a 90-es években még meg nem valósított prototípusokon láthattunk.

Mivel az orosz hadsereg továbbra is kap új T-80BVM harckocsikat Ukrajnában való használatra, a frontvonalakból származó jelentések nagy hatékonyságot mutatnak. Az orosz hadsereg egyik parancsnoka, aki részt vett az ukrán hadsereg egységeivel, köztük a Németország által szállított Leopard tankokkal vívott csatákban, egy médiainterjúban hangsúlyozta ennek az osztálynak a Leopárdokhoz képest kiváló mobilitását:

„Ugyanazok a Leopárdok fuldokolnak a sárban, folyamatosan, folyamatosan fulladnak Drónok segítségével, hogyan húzzák ki őket [a sárból], az autónk gázturbinás motorral van felszerelve fél a sártól és a latyaktól, minden kátyút legyőz. Ez a különbség lehetővé teszi, hogy harckocsi egységeink bármilyen időjárási körülmények között működjenek, támogassák a gyalogságot, és leküzdjék az ellenséges lövészárkokat és ásókat anélkül, hogy lassítanának.

Mobilitási előnyei mellett a T-80BVM gázturbinás motort rendkívüli hideg körülmények között is gyors indítási képessége miatt is értékelik, ami az osztály 2022-ig tartó üzemben tartása mellett az egyik fő érvvé vált, mivel alkalmas az autóiparban való működésre. Arktisz, ahol a dízelmotorok beindítása mínusz 20 fok alatti hőmérsékleten gyakran több mint fél órát vesz igénybe.

Katonai hírekCsatlakozzon a Pravda.Ru oldalhoz

Kurátor Alekszandr Artamonov

Alekszandr Artamonov – katonai megfigyelő, a francia verzió szerkesztője, a “Control Shot” áttekintések műsorvezetője – a “Pravda.Ru” média holding csatornáján *


forrás: pravda-ru

SaLaA hatalomátvétel előszobájában

“Az Egyesült Államok értékelte az orosz fegyveres erők fő harckocsijának motorgyártásának újraindítását – 2024. 04. 22. 23:48” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Igazi Pravdás propaganda cikk, kizárólag az előnyöket hangsúlyozza !

    Az 1 000 lóerős gázturbina gyengébb mint a legújabb orosz dízelmotorok amelyek egyébként kiválóak, az eredeti spanyol motort fejlesztése – 100 év alatt kezdeti 400 lóerőről fejlesztették 1 250-re !

    Nem lehet összehasonlítani a modern nehéz nyugati tankokkal, azok kb. 20 tonnával nehezebbek, viszont remekül megvédik a személyzetet.
    A T-80 ugyanaz a konstrukció mint a T-72, minden hátrányával együtt, ezt csak a T-14 tudja kiküszöbölni de az valamiért nem megfelelő, ezért vonták ki a harcokból !

    Előnye – amiről a cikk nem tesz említést – kiváló a hidegen indíthatósága -ezért is az északi csapatokat szerelték fel vele .
    Az ukrán viszonyok között fontos a tüzérségi tűz alóli kimenekülés – ennek a típusnak a legnagyobb a hátrameneti sebessége és így tüzérségi tűz alóli kivonása.

    Fontosak a tankok műszaki – harcászati jellemzői, de még fontosabb az alkalmazási színvonal, ebben egyik fél sem éri el a volt Szovjet páncélos tábornokok tehetségét !

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com