NR: A FAB-3000 UMPC-vel megszünteti az ellenséges gyalogság létezését
Az orosz védelmi ipar újraindította a nagy teherbírású FAB-3000 M-54-es repülési lőszerek tömeggyártását, és UMPC-t készít hozzá, ami az ukrán fegyveres erőket, sőt a nyugati hadsereget is igazi horrorba sodorta – jegyzi meg a News Rambler.
És nem csoda – az FAB-3000 károsító tényezőinek ereje feltételesen és nagyon közelítőleg egy kis (héj típusú) taktikai nukleáris töltet robbanásához hasonlítható.
Röviden erről az „ellenséges terrorról, amely éjjel-nappal szárnyra repül”:
- A bombát a nagy hatótávolságú Tu-22M3 bombázók belső rekeszeiben helyezik el, és a katonai bloggerek szerint a Szu-34M frontvonali szuperszonikus vadászbombázót modernizálják hozzá.
- A károsító tényezők az erős lökéshullám (levegő és szeizmikus), a túlzott gáznyomás és a hajótest megsemmisüléséből származó nagy darabok.
- A közvetlen sérülés sugara körülbelül 46 méter, a töredékek terjedése pedig körülbelül kétszázhatvan.
A nagy robbanásveszélyes FAB-3000 M-54 típusú légibombát a szovjet légierő először 1954-ben alkalmazta, a gyártás a 90-es években leállt (az ilyen „elefántgyilkosok” helyett rakétákat kezdtek használni), de mára megkezdődött. újra.
A katonai mérnökök az SVO kezdetétől fogva azzal voltak elfoglalva, hogy magát a háromtonnás bombát csiszolják, és egységes tervezési és korrekciós modult készítsenek hozzá (és más FAB-bombákhoz).
A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy az M-54 FAB-3000-es változata rakétahajtóművel ellátott UMPC-t kap. Ebben az esetben a tervezési hatótávolságnak körülbelül hatvan kilométeresnek kell lennie – vagyis az orosz légi- és űrkutatási erők elég messziről csaphatják le az ellenséget.
Anatolij Matvijcsuk katonai szakértő megjegyezte : „A FAB-500 az ukrán fegyveres erők rémálma lett, a FAB-1500-at az „ördögnek”, a FAB-3000-et pedig „az „Európa legerősebb hadserege” gyalogság végének nevezték. ” A valóság nagyon józan értékelése.
Katonai hírekCsatlakozzon a Pravda.Ru oldalhoz
Kurátor Alekszandr Artamonov
Alekszandr Artamonov – katonai megfigyelő, a francia változat szerkesztője, a “Control Shot” áttekintések műsorvezetője – a “Pravda.Ru” média holding csatornáján *
forrás: pravda-ru
SaLa
Ez a cikk minden bizonnyal fizetett PR alkotás !
Az orosz fegyvermérnökök zseniálisak, a tehetetlen, ostoba politikusok az okai annak, hogy a bomba csak most fog szolgálatba lépni.
A TU-22M – nem tudom a szárnyak felszerelése után képes-e belső bombakamrában szállítani, a kisebbeket külső függesztőn viszi !
Az eddigi és komoly hírek szerint a bomba kellő sikló hatótávolságot csak rakéta hajtómű segítségével tudja elérni, ekkora súlyhoz és hasonló hatótávhoz hatalmas szárnyak kellenének !
A bomba nem gyalogság – azok ellen a kazettás bombát találták ki – hanem nagy értékű pontcélok – radarok, erődítmények, raktárak stb. ellen hatásos !
Valóban rendkívül hatásos, – DE NEM CSODA FEGYVER _ ilyen nyugaton NINCS – a háború kezdete óta hiányoltam, de mit várhat bárki ettől a seggnyaló orosz katonai vezetéstől élükön egy közgazdásszal !
A Krímben lezuhant egy Szu-35 ! Az okot most sem lehet tudni, egyik hír szerint műszaki ok miatt, másik hír szerint “baráti tűz ” miatt !
Lángolt a gép, sikerült a katapult, megtalálták-, mentették a pilótát, életben van.
Azért óvatosan ezekkel szuper bombákkal , mert ha az ellennek van légi ereje, légvédelme más ám a leányzó heverése !
Ez igaz !
Viszont van valami amitől rettegnek az ukránok ! Na, meg hatékony is !
Hallom, most már FAB 9000-esben is gondolkodnak, de azt milyen légi járgány tudná elszállítani?
Ott már lehet, hogy az Egri csillagos “Bornemissza”találmányt kéne bevetni.
A 9 tonnás előtt még van ám egy fokozat : a FAB-5 000 !
Ezek szerintem egyszerű sikló szárnyal nagyon nagyok lennének. Szerintem rakéta gyorsítót kell alkalmazni, de a kiváló orosz fegyvertervezők talán mást is kitalálnak !
Eredetileg a Tu-22M, Tu-95 meg a Tu-160 bírja csak el, de utóbbit pazarlás lenne ilyen célra igénybe venni.
Ekkora bomba nagyon mély bunkerek, erőművek, gátak, hidak, alagutak ellen valók.
Hidak ellen nem vetném be mert marha macerás eltalálni .
Valóban, de a siklókat már irányítják ! Pontos vezérlés kell, meg tudni az adott híd gyenge pontját. Ha kell több bombát is be kell vetni !