“Kötelezően bekövetkező (?) TRAGÉDIA…” bővebben

"/>

Kötelezően bekövetkező (?) TRAGÉDIA…

Négyen meghaltak, miután a nézők közé hajtott egy autó az Esztergom-Nyerges Rally versenyen

Négyen meghaltak és nyolcan megsérültek a 11. Esztergom-Nyerges Rally versenyen, miután egy versenyen résztvevő jármű lesodródott az útról és a nézők közé hajtott.

A tömegszerencsétlenség Lábatlan és Bajót között történt, vasárnap kora délután. A Komárom-Esztergom Vármegyei Rendőr-főkapitányság közleménye szerint a rally versenyen részt vevő jármű eddig tisztázatlan okból sodródott le az útról, a körülmények tisztázása folyamatban van.

A versenyt a baleset miatt félbeszakították.

Az Országos Mentőszolgálattól lapunk az alábbi tájékoztatást kapta:

négy ember életét sajnos nem lehetett megmenteni, egy gyermeket súlyos-életveszélyes, egy embert súlyos, hat személyt, (köztük egy gyermeket) pedig könnyebb sérülések miatt szállítottak helyszíni ellátás után kórházba.

Az OMSZ közölte azt is, hogy a helyszínre nyolc mentőautó és négy mentőhelikopter érkezett.

A balesetről az RTL közzétett egy felvételt, amin hallani lehet, hogy a jármű kisodródása után azonnal mentőért kiáltanak.

Egyelőre nem világos, hogy mi okozta a balesetet, de az Arrabona Rally Club Facebook-oldalán pár órával az incidens előtt arról posztolt, hogy „olaj került a pályára, zajlik a feltakarítása, addig várakozik az ORB 3.”

Az autó-motorsporttal foglalkozó formula.hu azt írja, az Esztergom-Nyerges Rally volt az ORB2, az ORB3 és a Historic szezonnyitó versenye. A portál úgy tudja, a csibegyári lassítónál egy Rally2-es Skoda Fabia csapódott a nézők közé.

A sofőr nincs a sérültek között

Az áldozatokról és a sérültekről egyelőre semmit sem lehet tudni, az viszont biztos, hogy a versenyautó vezetője és navigátora nincs köztük, közölte az RTL Híradó. A Lábatlan felé vezető utat, ahol a tragédia is történt, teljesen lezárták a rendőrök.                                                                                                                    (24.hu)

A balrad.hu kommentje a “kunyera” után! 

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a  blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!  piktogrammra kattintva Pay-Pal-on 

-vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.

HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.hu/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.hu-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá! De legalább LÁJKOLD! – hiszen azzal is tudsz segíteni!

Bal-Rad komm: Gyorsan előre bocsájtom – balrad.hu adminként – én jómagam világ életemben “útáltam” az autó és motorversenyzést! (Az okát magam sem tudom!)

Mint ilyen, ÉN EGYENES ÖSSZEFÜGGÉST LÁTOK A KÖZÚTI GYORSHAJTÁSOS ÁMOKFUTÁSOK, ÉS AZ ILYEN “VERSENYEK” KÖZÖTT!

Persze tudom, vannak sokan, akik imádják a “benzingőzt”! Csak azt nem értem, hogy az ilyen versenyeket szervezők, és az arra kilátogatók – akik tisztában vannak/kellene hogy legyenek – az ezeken a futamokon száguldozó járművek ESETLEGES BALESETE ESETÉN A RENDKÍÜLI PUSZTÍTÓ ERŐVEL! Amely pusztító erő a KÖZELI NÉZŐKRE HALÁLOS FENYEGETÉST JELENT!

Ez pedig – SAJNOS – az utóbbi időkben ÉVRŐL – ÉVRE BEBIZONYOSODIK!

Ez történt tegnap is!

Az ilyen – SZERINTEM – FLÚGOS FUTAMOK szervezői, rendezői, nézői úgy látszik nem tanulnak az ismétlődő TRAGÉDIÁKBÓL! 

“Kötelezően bekövetkező (?) TRAGÉDIA…” bejegyzéshez 10 hozzászólás

  1. Először is, nem kell összetéveszteni az utcai gyökereket , azokkal akik komoly pénzeket beleölve lezárt szakaszokon versenyeznek.
    Rendkívül népszerű a rali,és remélem marad is a balesetek ellenére.

    Baleset volt , de a vizsgálat úgy is talál majd felelőst.

    Amit furcsállok, – bár évek óta nem járok már ki versenyekre – a hírekben egy másodosztályú tehát rally 2-es versenyzőről szóltak a hírek.

    Ők teszteltek , van ilyen rajtsorrend

    https://esztergomrally.hu/wp-content/uploads/2024/03/Nevezesi-listak-AlliN-ER24-0318_mt_WEB-1.pdf

    ..de a MÁSODOSZTÁLYÚ mezőny UTÁN!
    Ez egy R5-ös autó volt kemény, drága, gyors.

    Ha nem számítasz nagy tempóra a pálya szélén, ez komoly meglepetés lehet.
    Szerintem ez történt,az olaj ,a sofőr hiba, vagy a pályazárás műszaki hiba ellenére .

    1. Nem rallye másodosztályú volt, hanem az autója volt R2-es, ami egy nemzetközi kategóriát jelent. Az R1-esek a mai WRC-k. Szóval, R2-es Skoda volt. A pilótának meg állítólag csak 3-4 verseny volt a “kezében”. Vagyis, ennek alapján nem volt szerencsés dolog beülnie egy ilyen autóba. Egyébként a hírek szerint a nézők álltak nagyon rossz, tiltott helyen.

      1. Rosi Nante !

        Miért csinálod ezt velem?

        Oda írtam , HOGY A MÁSODOSZTÁLY UTÁN jött a TESZT kategória!

        Skoda Fabia R5
        https://www.skoda.hu/a-skoda-vilaga/rally/a-versenyautorol

        Skoda Fabia R2
        https://www-skoda–motorsport-com.translate.goog/en/skoda-fabia-rs-rally2/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu

        Háromszáz lóerős autók a másodosztályú mezőny UTÁN!

        Kerestem a versenyző licenc-ét,nem találtam , de éltem a gyanúval hogy sok volt ez neki.

        És még valami.
        Egy lassító előtt történt a baleset , pályafelírásnál illetve itinerbe hol volt a lassító,ugyanott ahol edzésen,vagy odébb.Erre is van példa,fent van a megosztón ugyanaz a verseny.

        1. ja,tényleg
          2024-03-25 – 13:45

          OK! -figyelmetlen voltam az olvasásnál… Te meg feleslegesen bonyolultan fogalmazol. Mit számít az, hogy a Rallye II. mezőny után jött, meg hogy “teszt” kategória…???
          Ez a lassító évek óta ugyanott van, ez egy klasszikus gyorsasági. Tréningen, felírásnál nem lehet az éles tempót kipróbálni. Én is mentem rajta úgy 35 éve, de akkor még nem volt divat a lassító… 😀
          A mai jellegzetessége, hogy a féktáv “göröngyös”, azaz a kerék ritkán van az aszfalton, nehéz megállni nagy tempóról, és a Skoda nagyon jött, többek között azért is, mert egy nagy lejtő van előtte. Ezért volt ott ennyi néző. Hagyományos nézői pont is, mert Bajót felől könnyű autóval megközelíteni. Ez most így adta ki… Veszélyes műfaj…

    1. “Senki nem számított ilyen kemény autókra a másodosztály után…”

      Szerinted! A nézőknek szokott lenni rajtlistájuk… már 40 éve is.
      A mai világban meg telefonjuk, amin meg tudják nézni nem csak a rajtlistákat,
      hanem az eredményeket is, kb. valós időben, online.
      Mik játszotta össze? Nem mik, hanem mi? Csak a SORS és semmi más. Ez volt megírva…

      1. Te kötözködni jársz ide?

        BALESETRŐL ÍRTAM,OTT MI JÁTSZOTT ÖSSZE.
        Nem Fergeteg a másik neved ?

        1. ja,tényleg
          2024-03-25 – 21:56

          Nem kötözködni járok ide, kérdezd meg Admint…
          Fergeteghez sincs közöm…
          Viszont, allergiás vagyok az emberi butaságra…
          Ha valamihez nem értesz, abban ugyan alkothatsz véleményt, de ha annak kevés köze van a valósághoz, akkor ne kösd az ebet a karóhoz.
          Versenyzőként éppen 44 éve van közöm az autósporthoz, rallye I-ig jutottam, és most is van versenyautóm. Versenyekre ennél több ideje járok, van rálátásom a dologra. Ne akard megmagyarázni nekem, hogy milyen körülmények játszottak közre a balesetnél. Mondtam már, hogy a sors akarta így. Ennyi. Egyébként arról hallottál, hogy napra pontosan 40 éve (1984), Visegrádon is történt egy négy halálos áldozatot követelő versenybaleset egy hegyi versenyen? …aminek a helyszíne nincs olyan nagyon messze a mostani baleset helyszínétől? Én ott voltam nézőként. És Te…?
          https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/03/25/negyven-eve-is-tortent-tragedia-a-pilisben-egy-rally-versenyen/

  2. Jó lenne végig olvasni.
    Nem igaz ? Rally 1-es.

    https://444.hu/2024/03/28/okosba-kaphatott-a-licencet-a-rendor-alezredes-raliszakag-vezetotol-a-halalos-balesetben-reszes-ifj-toth-janos

    Ha van pénzem,van licenc-em?
    Né má’ , ott a nevezési lista amit” idetettem , meg mi az a teszt kategória “.

    Svéd és Finn amatőr , illetve utánpótlás versenyeket néztél már?
    30-40 éves ős volvók saabok , amiket BÉRELNI lehet, annyi a gitt rajta hogy szinte külön súlyadó van rá ,teljesítmény alig,de onnan lehet továbblépni.
    Itt egy négy versenyes srác beül egy szinte VB szintű autóba,és az első cikinél nyom egy satu féket,amivel Ausztriáig csúszna a takony úton.
    Ezt pedzegettem többek között,de ezt egy első osztályúnak mondhatom.
    Ja,buta vagyok,te meg versenyző.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com