“A BRICS közel hozza Szaúd-Arábiát és Brazíliát a 33 EMBRAER C-390-es megaüzlethez” bővebben

"/>

A BRICS közel hozza Szaúd-Arábiát és Brazíliát a 33 EMBRAER C-390-es megaüzlethez

Οι BRICS φέρνουν Σαουδική Αραβία και Βραζιλία κοντά σε mega-συμφωνία για 33 EMBRAER C-390

5–6 perc

Egyre több jel utal arra, hogy Szaúd-Arábia olyan lépést fontolgat, amely semmiképpen sem lehet jó hír az Egyesült Államoknak, és még inkább a Lockheed Martinnak .

A jelentések szerint Rijád megegyezett az EMBRAER C-390 szállítórepülőgépének Brazíliából történő megvásárlásával, szemben az amerikai, de képességeiben gyengébb C-130J-vel.

Az ügylet állítólag 33 Embraer C-390 Millennium szállító repülőgép szállítását tartalmazza. A királyság oldalán a kereskedést a SAMI befektetési alap bonyolítja. A megállapodás hatálya túlmutat a puszta repülőgép-ellátáson, hiszen egy átfogó infrastruktúra létrehozását is magában foglalja Szaúd-Arábiában. Ez az infrastruktúra biztosítja a személyzet teljes körű képzését és megfelelő karbantartást a repülőgép számára.

A két fél közötti megbeszélések között szerepel egy nagyjavítási [MRO] központ és egy végső összeszerelő sor [FAL] felállítása is a C-390 számára.

 

BRICS

A tárgyalások Brazília és Szaúd-Arábia között 2023 novemberében kezdődtek, és közben semmi hivatalosat nem jelentettek be. De most újra szóba kerül róluk, különösen azután, hogy a szaúdi királyságot a BRICS hivatalos tagjává tették.

A BRICS kormányközi szervezet immár tíz országból áll. Ezek Brazília, Oroszország, India, Kína, Dél-Afrika, Egyiptom, Etiópia, Irán, Szaúd-Arábia és az Egyesült Arab Emírségek.

A BRICS-t hivatalosan 2010-ben hozták létre, amikor Dél-Afrika csatlakozott az előző BRIC-szervezethez, amely Brazíliából, Oroszországból, Indiából és Kínából állt. A szövetséget később, 2024. január 1-jén kibővítették Egyiptom, Etiópia, Irán, Szaúd-Arábia és az Egyesült Arab Emírségek fogadására.

A Föld szárazföldi területének körülbelül 30%-át kitevő és a világ lakosságának 45%-át magában foglaló BRICS-államok jelentős globális befolyással bírnak. Közülük Brazília, Oroszország, India és Kína a vásárlóerő-paritáson (PPP) alapuló népesség, terület és GDP tekintetében a világ vezető nemzetei közé tartozik.

Mind az öt alapító ország tagja a G20-nak, ami jól mutatja gazdasági erejét. A nominális GDP-jük együttesen csaknem 28 billió dollár – a világ bruttó termékének körülbelül 27%-a. Összesített GDP-jük körülbelül 57 billió USD, ami a világ GDP-jének 33%-át teszi ki.

A tervezett vásárlás célja a jelenlegi amerikai szállítógép-flotta leváltása.

A Szaúd Királyi Légierő jelenleg 33 régebbi Lockheed Martin C-130H Hercules repülőgépből és 7 KC-130H Hercules tankoló repülőgépből áll. Ezek mellett van még két Lockheed Martin KC-130J Super Hercule is, amelyek kettős célt szolgálnak – szállítást és légi utántöltést.

A javaslat 42 meglévő repülőgép, valamint 168 hajtómű/propeller fokozatos cseréjét foglalja magában. Helyükre 33 legmodernebb, 66 sugárhajtóművel felszerelt repülőgép érkezik. Ezeket a motorokat, különösen az IAE V2500-E5 turbóventilátort az International Aero Engines AG gyártja, és gyakori választás a globális kereskedelmi repülésben.

A “brazil” előnyei

A C-390 Millennium, a veterán repülőgép-tervezés és -mérnökség terméke, új versenytárs az egekben, amely a viszonylag elavult négymotoros C-130J-t maga után hagyja. Ez a brazil repülőgép kiváló működési értéket és jobb teljesítményt kínál, és kevesebb karbantartást igényel, miközben hosszabb repülési időt biztosít.

Amikor eljön a C-130J-vel való összehasonlítás ideje, a mutatók magukért beszélnek.

A C-390 Millenium 37%-kal nehezebb rakományt, tonnát tud szállítani.

Ráadásul ezt a terhelést 50%-kal messzebbre bírja versenytársánál és 32%-kal gyorsabban a kezdetektől fogva.

Figyelemre méltó az a több terület, ahol a C-390 Millennium felülmúlja a C-130J Super Herculest.

Működési tartománya, az érdeklődési terület gyorsulása, túlélése, nagyobb hasznos teherbírása és csökkentett karbantartási igénye hozzájárul a jobb általános életciklushoz.

“A holland reklám”

A holland parlament hivatalos dokumentuma szerint, amely a holland légierő javaslatain és jelentésein alapul, a C-390 Millennium repülőgép karbantartási igénye jelentősen csökkent a C-130J-hez képest.

Konkrétan azt mondja, hogy a C-390 Millennium repülőgépenként több repülési órát képes elérni, és kevesebb karbantartást igényel.

A C-390 alacsonyabb karbantartási igénye több tényezőnek tudható be. Például sok rendszerét, mint például az elektronikát és a motorokat kereskedelmi forgalomban kapható [COTS] és módosított vagy katonai minőségű [MOTS] anyagokból szerelik össze. Ez nemcsak azt biztosítja, hogy az alkatrészek könnyen elérhetőek legyenek, hanem jelentősen csökkenti a költségeket is, ellentétben a repülőgépekben használt katonai anyagokkal, mint például a C-130 Hercules.

 


https://www-defencenet-gr.translate.goog/amyna/aeroporia/oi-brics-fernoun-saoudiki-aravia-kai-vrazilia-konta-se-mega-symfonia-gia-33-embraer-c-390/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu

SaLa

A 10 legolcsóbb kínai autó Oroszországban

www-pravda-ru.translate.goog

Десятка самых доступных китайских автомобилей на российском рынке

Олег Артюков
6–7 perc

A 10 legolcsóbb kínai autó Oroszországban

Tavaly az orosz autópiac drámai változásokon ment keresztül. Valójában ez a tendencia 2022-ben kezdődött. És azt kell feltételeznünk, hogy ebben az évben nem lesz különösebb változás.

A 10 legolcsóbb kínai autó OroszországbanFotó: openverse by User3204 a CC BY 4.0 licenc alatt van

Kínai cégek autóiról beszélünk. Továbbra is a hazai Lada vezet az eladásokban, de a kínai márkák tovább telepedtek .

Ugyanakkor az autók átlagos költsége jelentősen megnőtt. A szakértők szerint ez mára meghaladja a hárommillió rubelt. A bemutatott autók lényegesen olcsóbbak, de a valóság az, hogy 1,8-2 milliónál kevesebbel nem lehet megközelíteni őket. Tehát a „megfizethető” még mindig valamiféle konvenció, mondjuk.

A Chinese Cars portál szakértői tíz olyan kínai márkájú autót tartalmazó listát állítottak össze, amelyek most másoknál olcsóbban vásárolhatók meg Oroszországban.

A kereskedőkön keresztül értékesített autókról beszélünk. A párhuzamos import egy másik történet. Az általában így behozott autók azonban sokkal drágábbak , mint azok, amelyekről szó lesz.

Azt is érdemes hozzátenni, hogy az autók nem minden módosítása látható, például erősebb motorokkal. Ezeknek „erőteljesebb” ára is van, 2,3-2,5 millió rubel körül.

Az egyik legsikeresebb Chery márkájú autó az orosz piacon a Tiggo 4 Pro . A modell sikerének egyik fő oka a megfizethető ár és a kiegyensúlyozott jellemzők voltak.

Az autót 1,5 literes benzinmotorral szerelték fel (113 LE, 138 Nm nyomaték), amelyhez ötfokozatú kézi sebességváltó párosul. Ez az erőforrás 13,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Ugyanez a motor CVT18 CVT-vel is párosítható.

A Changan jelentősen bővítette kínálatát megfizethető szedánokkal, köztük az Alsvinnal . Ezt a döntést annak figyelembevételével hozták meg, hogy elegendő számú crossover és üzleti autó van a piacon. A modell harmadik generációját képviselő Alsvin méretében közel áll a Lada Vestához, a Hyundai Solarishoz és a Kia Rióhoz. Az elsőkerék-hajtású autót 1,5 literes benzinmotorral szerelték fel, amely 107 lóerőt termel. s., 5 sebességes robotváltóval és elsőkerék-hajtással dolgozik.

A JAC JS3 crossover , amely nemrég jelent meg az orosz piacon, a „creto helyettesítő” becenevet kapta. Az autót 1,6 literes szívómotorral szerelték fel, amely 109 lóerőt teljesít. Val vel. és 150 Nm nyomatékkal. Mind a 6 sebességes manuális, mind a Punch CVT kapható. A hajtás csak elsőkerék-hajtású, a hátsó felfüggesztés félig független, a hasmagasság 155 mm.

A Haval Jolion autó a második helyen áll az oroszországi népszerű modellek rangsorában, könnyedén versenyezve a Lada Vestával. Idén a Joliont várhatóan átalakítják, és a crossover jelenlegi ára 1 849 000 rubelről indul.

A Livan márka a közelmúltban jött létre a csődbe ment Lifan cég alapján, és jelenleg a Geely holdinghoz tartozik. A Model X3 Pro , az első oroszországi Livan márkanevű autó a nyáron jelent meg hazánkban. Az autót 1,5 literes benzinmotorral szerelték fel, amely 103 lóerőt termel. Val vel. és egy variátor. A hajtás csak elsőkerék-hajtású. A modell méretei közel állnak a Renault Sandero Stepway és a Lada Xray méretéhez.

Idén a Geely végre kibővítette modellsorát az orosz piacon, nemcsak a crossovereket, hanem az Emgrand szedánt is bemutatta , amelynek ára 1 999 990 rubeltől kezdődik. Ez a szedán nemcsak a legolcsóbb a márka kínálatában, hanem a legolcsóbb kínai autók között is Oroszországban.

A Geely Emgrand 1,5 literes, 122 LE-s szívómotorral került értékesítésre. Val vel. A Standard és Comfort változatban 5 sebességes kézi sebességváltóval, a Comfort változatban pedig klasszikus 6 sebességes automata váltóval is elérhető.

A BAIC U5 Plus modell lett a BAIC márka kiinduló modellje az orosz piacon. 1,5 literes, 113 lóerős benzinmotorral szerelték fel. s., amely 5 sebességes kézi sebességváltóval vagy CVT-vel is működhet. A felfüggesztés egy első MacPherson rugóstagot és egy hátsó torziós gerendát tartalmaz, a hasmagasság pedig 155 mm.

Idén nyáron a Haval márka bemutatta a Haval M6 közepes méretű crossovert az orosz piacon . Annak ellenére, hogy népszerűsége még mindig messze van a Jolion modelltől, ez az autó fokozatosan kezdi megnyerni az oroszok szívét és pénztárcáját.

A Haval M6 1,5 literes, 143 lóerős benzinmotorral kapható az orosz piacon. Val vel. (202 Nm), amely 6 sebességes kézi sebességváltóval vagy 7 sebességes robotváltóval üzemeltethető. A modell kizárólag elsőkerék-hajtással rendelkezik.

A Kaiyi márka Oroszországban a Kaiyi E5 modellel kezdte meg tevékenységét . Az autó mérete hasonló a Hyundai Elantra-hoz. Ennek a modellnek a motorháztetője alatt egy nem alternatív 1,5 literes turbómotor található, 147 lóerős teljesítménnyel. s., amely variátorral kombinálva működik. A modell ára 2 195 000 rubeltől kezdődik.

BAIC X35 méretében nagyon közel áll a Hyundai Cretához, de messze van a „koreai” népszerűségétől. A crossover, amelynek ára 2 200 000 rubeltől kezdődik, nyáron jelent meg a kereskedőknél. De az U5 Plushoz hasonlóan ez még nem túl népszerű.

Ehhez a modellhez két benzinmotor rendelhető: egy 1,5 literes szívómotor (116 LE) 5 sebességes kézi sebességváltóval és egy ugyanekkora térfogatú (150 LE) turbómotor CVT-vel kombinálva. A modell csak elsőkerék-hajtással rendelkezik.

Autós hírek Csatlakozzon a Pravda.Ru oldalhoz

SaLa

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a  blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!  piktogrammra kattintva Pay-Pal-on 

-vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.

HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.hu/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.hu-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá! De legalább LÁJKOLD! – hiszen azzal is tudsz segíteni!

“A BRICS közel hozza Szaúd-Arábiát és Brazíliát a 33 EMBRAER C-390-es megaüzlethez” bejegyzéshez 3 hozzászólás

  1. GLÓBUSUNK tőkeerős 10 állama alkot egy egyenlő jogon alapuló gazdasági közösséget.
    Ide tartozni megtiszteltetés, az aki nem élt vele, hatalmasat hibázott!

  2. A szaúdiak csökkenteni akarják a függést a nyugattól . Jó döntés, a gép kiváló, hazánk is ilyent vásárolt !

    1. ehnaton ! Nyilván te is tudod, ez csak a felszín. A “fa gyökerei” a világcsendőr ellen táplálják a változást akarókat, a kevesek gazdasága helyett, a SOKAK jóléte irányába !!!!!!!!!!!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com