“Zhang Ying R6000: A KÍNAI MEGÉPÍTETI A VILÁG LEGERŐSEBB DRONET – 2024. október 28” bővebben

"/>

Zhang Ying R6000: A KÍNAI MEGÉPÍTETI A VILÁG LEGERŐSEBB DRONET – 2024. október 28

KÍNA: Egy óriási drón forradalmasítja a repülést – ez egy helikopter és egy repülőgép is egyben

Kína bemutatta légi újdonságát – a Zhang Ying R6000 (más néven UR6000) drónt. Ez a bolygó egyik legerősebb drónja, amely messze felülmúlja más országok hasonló eszközeit.

Az R6000 felszálló tömege 6 tonna, és a kínai United Aircraft Company gyártja a Wuhu Aviation Industrial Parkban, Anhui tartomány keleti részén. Nyugati szakértők egyetértenek: ez a legerősebb drón, amit Kína gyártott.

Az R6000-es repülőgépet polgári feladatokra (pl. teherszállítás) szánják, és demonstrálja Kína gyorsan növekvő ambícióit az űrtechnológia terén, valamint stratégiai fókuszát a polgári és katonai szektor integrációjára.

A United Aircraft által közzétett fotón az UR6000 első elkészült prototípusa látható. Az emléktáblán büszkén olvasható: “Az első gép, amely legördült a futószalagról.”

A forgószárnyú drón a helikopter és a repülőgép technológiáját ötvözi. Ez a drón képes függőlegesen fel- és leszállni, mint egy helikopter, de előre repülhet, mint egy repülőgép. A forgó propellerek a szárnyak végén rögzített motorgondolákra vannak felszerelve.

Felszálláskor és leszálláskor a kínai csodagép légcsavarjai függőlegesen felfelé mutatnak, így helikopterként lebeghet a levegőben. Felszállás után a légcsavarok vízszintesen megdőlnek, lehetővé téve az előrerepülést.

Egy pilóta nélküli repülőgépnek nincs szüksége kifutópályára a fel- vagy leszálláshoz, mégis nagy távolságokat képes gyorsan és hatékonyan megtenni. Gyakran nevezik “hibrid drónnak”, mert egyszerűen a légcsavarok helyzetének beállításával vált két repülési mód között (függőleges és vízszintes).

Az R6000 a világ első átalakítható drónja a 6 tonnás osztályban. Egy nagy rakodóajtó található a bal oldalon, a törzs hátsó részén, a drónnak U-alakú farok konfigurációja van, két vízszintes és két függőleges stabilizátorral. Ez a forradalmi kabrió nem csak rakományt, hanem akár 10 utast is szállíthat.

A cég szerint az R6000 maximálisan 2 tonnás kereskedelmi teherbírással büszkélkedhet. Lenyűgöző utazósebessége 550 km/h, plafonja 7,6 km, maximális hatótávja 1,5 ezer kilométer.

Jelentős teherbírásával és fejlett autonóm rendszereivel az R6000 új mércét állít fel a pilóta nélküli repülés területén – írják tisztelettel nyugati szakértők. Bár a kínaiak hagyományosan nem hozzák nyilvánosságra motorjaik pontos specifikációit, az R6000-et várhatóan turbótengelyes motorokkal szerelik majd fel.

A Janes amerikai elemzőcég jelentése szerint az egyes hajtóművek teljesítménye 1500-2000 lóerő között mozog majd, a függőleges és vízszintes repülési módokban pedig változó áttételű sebességváltóval szabályozzák majd a különböző teljesítményeket.

A kínai kabrió fejlett műszaki jellemzői új perspektívát adnak a nagy hatótávolságú drónok színvonalához. Ilyen méretű drónok számára ismeretlen sebességgel és magasságban képes utasokat vagy rakományt szállítani.

Az is elég érdekes, hogy ki alkotott egy ilyen csodás gépet. A kínai United Aircraft légiközlekedési magáncég nem tartozik a legnagyobbak közé az országban, de már jelentős tapasztalattal büszkélkedhet a függőleges fel- és leszálló drónok tervezésében és gyártásában.

A cég kis quadcoptereket és nagyobb koaxiális légcsavaros drónokat egyaránt fejlesztett. Logisztikai, felügyeleti, tűzoltó- és mentőszolgálatok számára készültek.

Az R6000 kabrió a korábbi sikeres United Aircraft modelleken alapul. Köztük van például a 600 kilogrammos TD550 és a 350 kilogrammos TD220, amelyeknek köszönhetően a kínai cég abszolút világelső lett a pilóta nélküli repülőgépek terén.

Tíz évvel ezelőtt a TD220-as modell repülési tesztjei, amelyeket a cégalapító, Tian Gangyin vezetésével végeztek, lehetővé tették a United Aircraft számára, hogy aláírjon egy jelentős katonai szerződést, amely megerősítette pozícióját a kínai repülési iparban. Ez vezetett az R6000-es repülőgép kifejlesztéséhez, amely innovatív tervezési elemeket használ.

A kabrió fejlesztése 2021-ben kezdődött. Kína először a 2024 februári szingapúri légikiállításon mutatta be a koncepciót. 2024 harmadik negyedévében pedig legördült az első R6000 a futószalagról. Példátlan sebesség.

A The Eurasian Times szerint a teljes méretű prototípust hivatalosan 2024 végén, a Zhuhai Air Show-n mutatják be, a teljes tanúsítvány 2027-ben várható.

Bár a kabriót polgári használatra szánják, katonai felhasználása nyilvánvaló. A United Aircraft honlapján található egyik képen az UR6000-et a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg (PLA) szimbólumai ékesítik. A drónt valószínűleg csapatszállításra, utánpótlás-szállításra vagy felderítő küldetésekre használhatják.

 

SZERZŐ: Dmitrij Kapustyin

Fordítás, Szerkesztette: CZ24.news

FORRÁS

***

***

SaLa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com