Milyen lehetőségeket fontolgatnak az oroszok – Az utasszállító repülőgépek veszélye
Csak idő kérdése tűnik súlyos “balesetnek” Oroszország és a NATO között. Az oroszok a NATO által a Fekete-tengeren felállított “rajtaütésről” beszélnek, miután az orosz védelmi minisztérium “gyorsreagálású intézkedéseket” jelentett be.
Az oroszok szerint a britek hivalkodóan RC-135W-t küldtek Szevasztopol régióba. Két Royal Air Force Eurofighter Typhoon vadászgép kísérte, nyitott transzponderrel.
Egy bizonyos ponton a két harcos eltávolodott a repülőgéptől, és az orosz harcosok megközelítették az egyedül maradt RC-135W-t.
Aztán megjelent egy második pár Eurofighter.
A NATO számbeli fölénye miatt az orosz vadászgéppárt el kellett távolítani.
Az incidensnek elég súlyosnak kell lennie, mivel az oroszok nem adnak ki több információt. Csak 4 Eurofighter Typhoon számbeli fölényéről beszélnek 2 orosz harcossal szemben. Az orosz vadászgépek valószínűleg Szu-27-esek vagy Szu-30-asok lehettek.
Amint az a Flightradar szolgáltatás repülési útvonalából látható, az RC-135W a Fekete-tenger déli része felett körözött. Korábban az MQ-4 Global Hawk vagy az MQ-9 Reaper UAV-k ugyanazon a területen működtek.
🇷🇺 “Miénk a győzelem”🇷🇺 — Útjelző tábla Moszkvában “Miénk a győzelem”
— Lord Bebo (@MyLordBebo) június 29, 2024
“A kerozin nem elég”
Az orosz védelmi minisztérium bejelentését és a főszemélyzetnek a fekete-tengeri intézkedések meghozatalára vonatkozó utasítását kommentálva az orosz szakértők és szakértők azt mondják, hogy a lövöldözés az egyetlen módja.
“A kerozin ledobása az amerikai drónokra, ahogy néhány hónappal ezelőtt az MQ-9 Reaper esetében történt, nem elég.
A közelmúltban az amerikaiak az RQ-4 Global Hawk stratégiai felderítő UAV-k használatára fordultak a Fekete-tenger felett. Ezeket a Kaszásokkal ellentétben nem fogják elfogni kerozinárammal.
Ennek egyik oka a repülési magasság, közel 17 km.
A tény az, hogy az amerikaiak, kedvenc taktikájukat követve, stratégiai felderítő drónjaikat küldik a légtérbe, ahol jelentős a légi utasforgalom.
Például a Fekete-tenger keleti, középső és déli része feletti légteret jelenleg a Novoszibirszk-Isztambul, Moszkva-Isztambul, Isztambul-Szöul, Lipcse-Bangkok, Luxemburg-Baku repülőgépek használják.
Az amerikai drónok hozzászoktak ahhoz, hogy ebben az utas “tömegben” működjenek, és az “utasmezőt” egyfajta védelemként használják a fejük felett.
Fontos kiszámítani azokat a kockázatokat, amelyeket az amerikaiak jelentenek bármely utasszállító repülőgépre, ha például a légvédelmi rendszerek használata lehetővé válik.
Jó esély van arra, hogy az Egyesült Államok éppen erre a forgatókönyvre készül, hogy aztán “orosz agresszióról” beszéljen.
Másrészt meg kell akadályozni, hogy ezek az amerikai drónok információt továbbítsanak.
Az egyik lehetőség az, hogy semlegesítik őket egy elektronikus hadviselési rendszerrel, amikor üzemeltetőik nem számítanak rá.
Egy másik módszer a drón visszatérésének késleltetése, hogy tartályai kiürüljenek. Teljes tartályokkal akár 22, 5 ezer kilométerre is repülhet.
Ha túllépi ezt a repülési időt, hol tud biztonságosan leszállni a drón?
A harmadik lehetőség a lövés…”
A román Hawk célba lövés a Capu Midia lőtéren (közvetlenül a Fekete-tenger mellett) a Ramstein Legacy NATO-gyakorlat során, amely integrálta a lég- és rakétavédelmi struktúrákat. pic.twitter.com/Xi2oYm1guw
— Elisabeth Gosselin-Malo (@elisabethmalom1) június 14, 2024
Állami Duma: Valódi fenyegetés számunkra
Az amerikai felderítő drónok repülése a Fekete-tenger felett agressziót és valódi fenyegetést jelent az Orosz Föderáció számára.
Ezt a RIA Novostival folytatott beszélgetés során Mihail Sheremet, a Krím-félsziget Állami Duma helyettese és a Biztonsági Bizottság tagja állította. Szerinte Oroszország kénytelen lesz válaszolni a provokációra.
“Oroszország válasza az amerikai provokációkra a Fekete-tengeren kényszerítő intézkedés lesz az agresszióval és az orosz állampolgárok életét és egészségét fenyegető valós veszéllyel szemben.
Ezért minden nemzetközi szabály és törvény, amelyet az ellenség fedezékként használ, megszűnik a háttérben, amíg a veszély el nem múlik, és a feszültség mértéke csökken” – mondta a képviselő.
Hozzátette, hogy Oroszország bármilyen más viselkedését az ellenség gyengeségnek tekintené.
NATO Boeing Sentry E3F
regisztrációs szám LX-N90442
A “NATO11” hívójel továbbra is repül a Fekete-tenger körüli útvonalakon, hogy koordinálja a rakétacsapásokat. Az USAF Rivet Joint RC135W, hívójele “Jake17”, jelenleg egy USAF Stratotanker KC135R-t tankol, hívójele “AE0669”. A… pic.twitter.com/IY147KCMhF— Victor vicktop55 (@vicktop55) június 28, 2024
