“Az Egyesült Államok beszélt a J-16-os vadászrepülők dandárjának Kínából való bevetésének okairól – pravda-ru” bővebben

"/>

Az Egyesült Államok beszélt a J-16-os vadászrepülők dandárjának Kínából való bevetésének okairól – pravda-ru

Az Egyesült Államok felhívta a figyelmet a kínai J-16-os vadászdandár aktiválására

2024. 12. 03. 22:02

military-pravda-ru.translate.goog

В США рассказали о причинах развертывания бригады истребителей J-16 Китая

Петр Ермилин

Az Egyesült Államok beszélt a J-16-os vadászrepülők dandárjának Kínából való bevetésének okairól

Az Egyesült Államok felhívta a figyelmet a kínai J-16-os vadászdandár aktiválására

A kínai légierő aktiválni fogja a 15. J-16-os vadászdandárt – jegyezték meg a Military Watch Magazine (MWM) amerikai katonai magazin újságírói. Ennek lehetséges oka egy kulcsfontosságú nukleáris tengeralattjáró-gyártó létesítmény biztonsága lehet. A Pravda.Ru közzéteszi az MWM-anyagok fordítását.

Az Egyesült Államok felhívta a figyelmet a kínai J-16-os vadászdandár aktiválására Fotó: A Chinese Air Force, Anna Zvereva a Creative Commons Nevezd meg! – Nevezd meg! – Nevezd meg! Mindkettőben 2.0 Generic licenc alatt

Megerősítették, hogy a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének 125. repülődandárja megkezdte a J-16 generációs 4+ nehézsúlyú vadászrepülőgépek felállítását, felváltva a harmadik generációs J-7E könnyű vadászgépeket, amelyeket korábban az egység üzemeltetett. Ez a tizenötödik egység, amely a J-16-os vadászgépet állítja be, amely az ötödik generációs J-20-as vadászgép kivételével sokkal nagyobb méretben készül, mint bármely más nehézsúlyú vadászgép a világon, becslések szerint 300 darabot gyártanak. az elmúlt évtizedben.

A J-16 a szovjet negyedik generációs Szu-27 légi fölényű vadászgép nagymértékben továbbfejlesztett származéka, amelyet először 1991-ben szállítottak Kínába, és amelyet levegő-levegő képességeit tekintve a hidegháborús korszak legtehetősebb vadászgépének tartottak. Bár az új kínai vadászrepülőgépnek ugyanaz az elrendezése, mint a Szu-27-nek, messze a világon a legfejlettebb konstrukciós származéknak tartják, a haditengerészetnél szolgálatot teljesítő J-15B-vel együtt. Kína, mivel repülőgépváza széles körben alkalmaz fejlett kompozit anyagokat és lopakodó bevonatokat, valamint a legmodernebb elektronikát és fegyvereket.

A repülőgép fejlesztését nagyban segítette a J-20 kutatása és fejlesztése, amely 2017-ben állt először szolgálatba, és az amerikai F-35 mellett a világ két legfejlettebb vadászrepülőgépe között tartják számon.

A J-16 a világ legtehetősebb ötödik generációs vadászgépének pályázik, köszönhetően nagyon nagy hatótávolságának és nagy, rendkívül kifinomult radarjának, amelyet a világ leghosszabb hatótávolságú levegő-levegő-irányítójának bevetésével egészít ki. légi rakéta. A PL-XX néven ismert (a rakéta tényleges megnevezése nem ismert), először 2023 decemberének elején látták a működő J-16-os egységgel, és a becslések szerint 500-600 kilométeres lőtávolságot biztosít.

Az ilyen távolságokon történő harcot elősegíti vagy az előretolt eszközök, például a J-20-as vadászgépek célzott adatai, amelyek lopakodó képességeik segítségével közelebb tudnak működni az ellenséges pozíciókhoz, vagy a KJ-500 korai figyelmeztető és irányító repülőgépek, amelyek legújabb változata a A KJ-500A a legfejlettebb a világon.

A J-16 szélesebb körben használt elsődleges fegyverét, a PL-15-öt a J-20 is használja, és 200-300 kilométeres hatótávolságúra becsülik az AESA radar irányítást, a J-16 saját radarja pedig elég erősnek tekinthető. a célzás megkönnyítése érdekében. A 125. légi szállító dandár részeként a J-16-osok jelenleg a Nanning légibázison állomásoznak a Southern Theatre Command alatt, így a repülőgépek optimális helyzetbe kerülnek Shenzhen és Hong Kong legfontosabb gazdasági csomópontjainak őrzésére és a haditengerészeti támaszpont légvédelmére. Longpo a Hainan-szigeten. A helyszín ad otthont a haditengerészet stratégiai nukleáris arzenáljának, ezért várhatóan a nyugati légi és rakétacsapások kiemelt célpontja lesz egy nagyobb háború esetén.

Amióta a J-7 1965 körül, mintegy fél évszázaddal a J-16 előtt szolgálatba állt, a két repülőgép közötti átmenet igen jelentős lépést jelent a 125. légiszállító szárny számára, annak ellenére, hogy a J-7E változat rendelkezik repüléstechnikával, fegyverekkel és repülőgépvázzal. az 1990-es évek technológiai szintjére korszerűsített anyagok. Ezt az átállást még drasztikusabbá teszi, hogy a J-16 több mint háromszor akkora, mint elődje, vagyis a karbantartási igénye és az üzemeltetési költségei is lényegesen magasabbak lesznek. A J-16 sokkal nagyobb hatótávolsága, több mint tízszer nagyobb méretű radarja és sokkal nagyobb tartóssága azt jelenti, hogy több tucatszor nagyobb területen képes légvédelmet nyújtani.

A 125. légiszállító szárny J-7-ről J-20-asra való átállása különösen azt a bejelentést követi, hogy a szomszédos Luliang AFB-alapú 131. légiszállítási szárny 2023-ban átáll J-10C-ről J-20-asra, valamint miután decemberben megerősítették, hogy a J-20-asokat telepítettek a foshani légibázisra, hogy leváltsák a 4. légiszállító dandár J-11-es vadászgépeit. A légierő két legjobb vadászgép-osztályának több egységben történő állomásozása a közelben azt jelzi, hogy a légvédelem megerősítése a térségben kiemelt prioritás.

A jelentések szerint a J-16-os a J-20-as mellett több gyakorlaton vesz részt, mint bármely más vadászosztály, a két repülőgép hasonló hatótávolságú, és nagymértékben kiegészíti egymást. A J-16 jelentős előnye az alacsonyabb karbantartási igény és a PL-XX bevethetősége, míg a kétüléses konfiguráció légideszant parancsnoki állomásként vagy levegő-felszín irányított fegyverek működtetésére is optimális.

A sokkal nagyobb hatótávolságú, nagyobb szenzorkészlettel rendelkező repülőgépek lehetővé teszik a 125. és 131. légiszállító szárny számára, hogy sokkal nagyobb mértékben járuljanak hozzá a légvédelemhez a vitatott Dél-kínai-tenger nagy részén, valamint a Tajvani-szorosban végzett műveletekhez.

Mindkét egység átalakítása része annak a szélesebb tendenciának, hogy a légierő a nehezebb, nagyobb hatótávolságú vadászgépeket részesíti előnyben, amelyek az 1990-es évek óta a flotta gyorsan növekvő részét alkotják. A 125. megerősített lépése azt is követi, hogy a védelmi minisztérium novemberben kiadott egy videófelvételt, amelyen a Southern Theatre egy ismeretlen másik egységéből származó J-16-osok tülekednek, hogy elfogják a Dél-kínai-tengeren működő külföldi katonai repülőgépeket, miközben a vadászgépek infravörös rakétákat indítanak a vizuálisan. hatótávolság közvetlen figyelmeztetésként célpontjaira, figyelmen kívül hagyta a rádiós figyelmeztetéseket, és tovább közelítette Kína területét.

A J-16-os bevetése lehetővé tette a kínai légierőknek, hogy sokkal erőteljesebben érvényesítsék az ország területi érdekeit az Egyesült Államokkal és számos, az Egyesült Államokhoz kötődő állammal, például Japánnal szembeni nagy feszültség idején.

Katonai hírekCsatlakozzon a Pravda.Ru oldalhoz

Kurátor Alekszandr Artamonov

Alekszandr Artamonov – katonai megfigyelő, a francia verzió szerkesztője, a “Control Shot” áttekintések műsorvezetője – a “Pravda.Ru” média holding csatornáján *

SaLa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com