“Döbrögisztáni utak a pokolba…” bővebben

"/>

Döbrögisztáni utak a pokolba…

Horrorisztikus állapotban vannak a döbrögisztáni utak, 35 ezer kilométernyi azonnali felújításra szorul(na!)

közutak felét fel kellene újítani itthon – ezt mondták az ATV Híradó stábjának nyilatkozó szakemberek. Van, ahol már teljesen kikopott az aszfalt, máshol 15 centis gyűrődésekre figyelmeztetnek a táblák. Az autószerelők szerint: a rossz utak miatt gyorsan kopnak a futómű alkatrészei.

Brutális állapotban vannak a 6-os út egyes szakaszai Baranyában és Somogyban. Akad olyan rész ahol már eltűnt az aszfalt és csak a földrétegen járnak az autósok.

Szigetvár és Bács között rengeteg figyelmeztető táblával lehet találkozni az út szélén, amelyek az aszfalt felgyűrődését jelzi az autósok számára, melyek akár 10-15 centiméter magasak is lehetnek. Az ATV Híradó stábja arra volt kíváncsi a környéken élő polgármesterektől, hogy mit tudnak, mikor újítják majd fel a 6-os utat. Erre a kérdésre azonban mindenki azt válaszolta, hogy amíg az M60-as el nem készül, addig bizony ezt az utas sem újítják fel. Pedig a hírek szerint az elmúlt éveben az autópálya megvalósítását törölték a tervek közül.

Nagy László közlekedési szakember szerint amennyiben az autós balesetet szenved egy ilyen felgyűrődés vagy mély kátyú miatt, abban az esetben nem az út kezelője hanem sajnos a sofőr lesz a hibás.

“Egyszerű kirakni egy sebességkorlátozó táblát és nyilván olcsóbb is, mint az utat javítani. Ugyanakkor sajnos egy baleset megítélésénél nagyon könnyen ráhúzzák, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett a balesetet szenvedett vagy okozott gépkocsi vezetője” – tette hozzá a szakember.

Zalában is több olyan út akad aminek a minősége nem európai szintű. “Ezek az utakat nem lehet utaknak nevezni. Az ember, ha egy kicsit nem figyel oda, belehajt egy kátyúba és az elég húzós pénzekbe kerül általában” – mondta Nyakas Ferenc

Egy autószerelő szerint hazánkban jóval többet kell költeni a rossz utak miatt az autók szervizelésére, mint tőlünk nyugatra.

“Nálunk jobban kopnak a futóművek alkatrészei, plusz ha nagy gödröt fognak ki az autóval, akkor törés, szakadás is előfordulhat a futóművön”.

A szakemberek számításai szerint Magyarországon 35 ezer kilométernyi közút felét azonnal fel kellene újítani.                                                                              (atv)

A balrad.hu kommentje a “kunyera” után! 

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a  blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!  piktogrammra kattintva Pay-Pal-on 

-vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.

HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.hu/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.hu-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá! De legalább LÁJKOLD! – hiszen azzal is tudsz segíteni!

Bal-Rad komm: “…Ezek az utakat nem lehet utaknak nevezni. Az ember, ha egy kicsit nem figyel oda, belehajt egy kátyúba és az elég húzós pénzekbe kerül általában…”

-HÁT NAGYON ODA KELL FIGYELNI! – mondhatják erre vajdaságunk qrmányzati szagemberei, miközben a kezüket dörzsölik! Hiszen a javítások végösszegéből 27 százalék (az ÁFA) a büdzsé bevételeit gyarapítja! Amely büdzséből viszont NEM TELIK nemhogy az ALSÓBBRENDŰ UTAK KÁTYÚZÁSÁRA, de még az út menti növényzet gyérítésére sem!

Rendszeres karbantartásra CSAK A FIZETŐS ÚTSZAKASZOKON VAN PÉLDA!

BÁR GONDOK OTT IS AKADNAK!

Szétrepedt egy magyar autópályaszakasz – Hónapokra le kell zárni

Az elmúlt időszakban az M30-as 38-as kilométerénél, Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott. Emiatt a burkolaton repedések jelentek meg – írja az MKIF.

Az elmozdulás idővel olyan mértékűvé vált, hogy az már veszélyezteti a biztonságos közlekedést, így az utat kezelő cég úgy döntött, hogy

A PÁLYÁT MINDKÉT IRÁNYBAN, TELJES SZÉLESSÉGÉBEN LEZÁRJA, AZON FORGALOM NEM HALADHAT.

Erre várhatóan szombat reggel kerül sor. Addig is a szokásosnál is sűrűbben ellenőrzik a pálya állapotát.

A javításra még garanciát vállal a kivitelező, akivel felvették a kapcsolatot. Mivel a munkálatok a pálya alapját, földművét is érinthetik, várhatóan

HOSSZÚ HÓNAPOKRA ZÁRVA LESZ AZ M30-AS SZIKSZÓ KÖZELÉBEN.

A következő kerülőutakat javasolják:

  • Tornyosnémeti felől:kiterelés M30 autópálya Szikszó csomópontban -> 3-as út -> visszatérni a Felsőzsolca M30 autópálya 30-as csomópontban lehetséges,
  • Kassa-Košice felé:kiterelés M30 autópálya Felsőzsolca 30-as csomópontban -> 3-as út -> visszatérni az M30 autópálya Szikszó csomópontban lehetséges,

  • Bánréve és Miskolc-észak felé:kiterelés a Miskolc- észak/Kazincbarcika M30 autópálya 33-as csomópontban -> 306-os sz. út -> 26-os sz. út. – írja február 15- én a portfolio.hu

Komm. folyt: A portfolió.hu írásában említett AUTÓPÁLYA ALIG KETTŐ ÉVE KÉSZÜLT EL, REKORDÁRON! A kivitelező cégek között – ki nem találná a Nyájas Olvasó – OTT VANNAK A NER – ÁLLANDÓ ÉS HŰSÉGES “ÚTÉPÍTŐI” IS!

Nem mellesleg: nem egy egyszerű “repedésről” szól ám ez a történet!

Szikszó térségben az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, megcsúszott! Ezért aztán a munkálatok a pálya alapját, földművét is érintik!

GYAKORLATILAG ÚJRA KELL ÉPÍTENI A KRITIKUS SZAKASZT! Addig is lehet kerülni! Hosszabb és rosszabb úton, több üzemanyaggal! Aminek persze örülhet a vajdasági büdzsé!

Summa – summárum: Döbrögisztán útjai pokoli állapotokban vannak! Mint ahogyan az egész ÉLŐHELYÜNK!  

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com