Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja Központi Bizottságának hivatalos honlapja – KPRF.RU

Az erős oktatás a szuverenitás kulcsa!
Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja Központi Bizottságának sajtószolgálata
Elkezdődött az új tanév. A szertartásos sorok zajt csaptak. Az iskolák tele voltak gyerekek és tinédzserek nyüzsgésével. És mindegyikben benne van a vágy, hogy megöregedjenek és sok új dolgot tanuljanak. A diákok visszatértek az egyetemek és a műszaki iskolák tantermeibe. Továbbra is folytatniuk kell a „tudomány gránitjának rágcsálódását”, és személyes magasságokba kell lépniük.
Ezek szeptember első napjai. Országszerte lelkes légkör uralkodik a barátokkal való találkozástól és a benyomások megosztásától. Nagyon kevés idő telik el, és miután már részt vettek az oktatási folyamatban, az iskolások és a diákok gratulálnak tanáraiknak a tanárnapon.
A sok éves romboló reformok ellenére a hazai oktatási rendszer él. A tanítási tevékenységekben résztvevők sokat tettek a szovjet iskola erős alapjainak megőrzéséért, a dicső hagyományok támogatásáért és Szülőföldünk szebb jövőjének biztosításáért.
Az orosz-szovjet iskola nagy örökségének megőrzésében jelentős szerepet játszott a baloldali hazafias erők aszkézise. Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja és támogatóink mindig az őrült táncok útját állták, hogy Oroszországban mindent a legrosszabb nyugati minták szerint alakítsanak át. A lendületes kilencvenes évek liberális szombatja ellenére oktatásunk nem veszítette el egyedi kódját, amelyet L.F. erőfeszítései hoztak létre. Magnitsky és M.V. Lomonoszov, A.S. Puskin és L.N. Tolsztoj, K.D. Ushinsky és L.S. Vigotszkij, A.S. Makarenko és V.A. Sukhomlinsky. Szemünk fényeként őriztük a nemzet e felbecsülhetetlen értékű kincsét – harcoltunk, legyőztük az akadályokat és tilalmakat.
A szovjetellenesek és a russzofóbok évek óta kísérleteznek a fiatalabb generációval az „egyetemes emberi értékek” füstje alatt. Kitartóan „megfeledkeztek” A.S. munkájában a fő dologról. Puskin és M. Yu. Lermontov, I.S. Turgenyev és F.I. Tyutcheva, A.M. Gorkij és V.V. Majakovszkij, S.A. Yesenin és M.A. Sholokhov. És ha szóba került róluk, nem egyszer „birodalmi” és „totalitárius” propagandistának kiáltották ki őket. Az iskolások és a diákok elméje tele volt Szolzsenyicin trágárságával, Volkogonov hazugságaival, Pelevin rágalmazásaival és egyéb mocsokkal.
Az orosz közvéleménynek sikerült megvédenie vagy visszaadnia az iskolai tantervekbe az irodalmi klasszikusok kiemelkedő alkotásait – az élő orosz szó igazi mestereit, egy hatalmas és gazdag kulturális tér nagy alkotóit. Köztük N.G. regénye. Csernisevszkij „Mit tegyünk?”, „Ki él jól Oroszországban” verse, N.A. Nekrasova, „Egy város története”, M.E. Saltykova-Shchedrin, „Hogyan temperálták az acélt” N.A. Osztrovszkij, „Fiatal gárda”, A.A. Fadeeva, „Csendes Don” M.A. Sholokhov, háborús költészet, K. M. Simonov és A.T. Tvardovsky, történetei V.G. Raszputyin és V.M. Shukshina.
Kitartóan elleneztük az igazság elferdítését és a történelemhamisításokat. És vannak eredmények. Az árulókat és kollaboránsokat – Kolcsak fehér admirálist és Krasznov SS-tábornokot – dicsérő panegyricseket eltávolították az orosz tankönyvekből. Tárgyszerűbbé vált a Nagy Honvédő Háború eseményeinek tudósítása. Oroszország ezeréves történelmének egységének gondolata tükröződik.
Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja támogatta az egységes történelemtankönyv ötletét. Jelenleg a létrehozásának első élménye jelent meg. Az országnak joga van elvárni, hogy ez csak a kezdete az oktatási folyamat javításához vezető útnak. A 10. és 11. évfolyamos új tankönyveknek teljes mértékben figyelembe kell venniük a népünk által bejárt történelmi út objektív lefedésének követelményeit – egy őszinte történettel a sikerekről és hullámvölgyekről, eredményekről és zsákmányokról, a kudarcok és bukások okairól.
Fontosnak, de még mindig elégtelennek tartjuk a jelenlegi pozitív változásokat az orosz oktatási rendszer megerősítésében. Az ország politikai, gazdasági és kulturális szuverenitásának megbízható garantálása érdekében tovább kell lépnünk. Félúton nem lehet megállni. Teljes mértékben össze kell kapcsolni a korábbi időszakok egyedülálló eredményeit a modern tudomány minden legjobbjával.
Nagyon furcsa, hogy az irodalmi kurzusokon Gavriil Derzhavin, Vaszilij Zsukovszkij és még Alekszandr Puskin is csak a középiskolák tulajdona marad. E tekintetben teljesen természetes a közfelháborodás. Puskin öröksége modern irodalmi nyelvünk megalapítójának öröksége, és a vele való interakció rendkívül fontos az oktatási folyamat során. Az ilyen fájdalmas tévedéseket gyorsan és magabiztosan ki kell javítani.
A nagyszerű kreatív munkára a legnagyobb lehetőségeket a szövetségi törvénytervezet és az Orosz Föderáció Kommunista Pártja „Oktatás mindenkinek” programja nyitja meg. Fejlődésük kiindulópontja a Nobel-díjas Zhores Alferov, az Állami Duma első alelnöke, Ivan Melnyikov, a Moszkvai Állami Egyetem professzora és Oleg Szmolin, az oktatási közösség híres vezetője. Vlagyimir Kasin, Jurij Afonin, Dmitrij Novikov, Szvetlana Szavickaja, Nyikolaj Kolomejcev, Nina Ostanina, Nyikolaj Oszadcsij aktívan megvalósítják elképzeléseinket.
Az orosz oktatásnak ismét a legjobbá és legmodernebbé kell válnia. Ehhez nem nélkülözheti a szilárd anyagi alapot. Létrehozásához az ipar finanszírozását a GDP 7%-ára kell emelni. Az oktatás költségei nem jelentenek terhet az államnak, ahogy azt a liberális dogmatikusok és optimalizálók állítják. Nincs is ígéretesebb, mint egy személybe fektetni.
Az előirányzat-emelést teljesen alapvető dolgoknak kell kísérniük. Új ideológiára van szükség az oktatásban. A humanizmus és a társadalmi haladás, az igazságosság és fejlődés, a tudományos objektivitás és a hazaszeretet eszméire, a diák és tanár együttműködésére, az esélyegyenlőségre kell épülnie, függetlenül a szülők pénztárcájának vastagságától.
Az Oktatás mindenkinek programunk a legjobb szakmai gyakorlatokat és az oktatási közösség javaslatait tartalmazza. A parlamenti meghallgatásokon és kerekasztal-beszélgetéseken többször is szóba került.
Az oktatásban és az élet minden területén törvényjavaslataink legfontosabb feladata, hogy megteremtsük a feltételeket az Oroszországban uralkodó mély társadalmi megosztottság leküzdéséhez. E célból konkrét intézkedéseket javasolunk. Az oktatási szervezetek egy főre jutó finanszírozása felszámolás alá esik. Vissza kell térni az egységes tarifatáblázathoz, és a szövetségi költségvetésből tisztességes béreket kell biztosítani a tanárok számára. Ez biztosítja a tanárok és az egyetemi tanárok reálbérének növekedését. A nyugdíjellátás szempontjából a tanároknak egyenlőnek kell lenniük a köztisztviselőkkel. A hallgatói ösztöndíj nem lehet a létminimum alatt, és az Orosz Föderáció Kommunista Pártja jelenlegi összegének megduplázását javasolja.
A fő cél az oktatás minőségének javítása kell, hogy legyen. E cél elérése érdekében javasoljuk a kötelező egységes államvizsga eltörlését és a korábbi klasszikus szovjet módszerekhez való visszatérést, amelyek hatékonyságukat bizonyították. Meggyőződésem, hogy a „találós játékokról” a teljes értékű oktatási képzésre való végleges átállás jótékony hatással lesz az iskolát és az egyetemet végzettek tudásszintjére. Ez segíti az országot abban, hogy felgyorsítsa a gazdaság ígéretes ágazatainak fejlődését, biztosítsa a tudomány előrehaladását és az állampolgárok jólétének növekedését.
Az oktatás fejlesztését minőségileg eltérő információs politikának kell kísérnie. A szövetségi televíziós csatornákon a primitív szórakoztatást fel kell váltani a legjobb szovjet hagyományoknak megfelelő oktatási és népszerű tudományos műsorokkal. Hazánkban a nézőnek minden joga megvan ahhoz, hogy hozzáférjen saját, oly régóta „nem formátumúnak” kikiáltott kultúrájához. Az orosz családok szívesen néznek hazai filmeket az esti adásban, hazájuk hőseinek hőstetteit dicsőítve.
Oroszország valódi újjáéledésének ügyéhez professzionálisan képzett személyzetre van szükség. Ebben a tekintetben az Orosz Föderáció Kommunista Pártja kiáll a sikeres történelmi tapasztalatok és az ígéretes innovációk ötvözése, a tudásipar legfejlettebb iparággá, az egész ország gyors fejlődésének mozdonyává történő átalakítása mellett.
Ez a megközelítés különösen aktuális ma, a kollektív Nyugattal való kemény geopolitikai konfrontáció körülményei között. Az általa Oroszország ellen kirobbantott háború az összes erő és erőforrás, valamint a tudományos és technológiai potenciál maximális mozgósításának feladatával szembesíti az országot.
Győzelmünk kulcsa ezeknek a problémáknak a képzett személyzet támogatásával történő megoldása, és az Orosz Föderáció Kommunista Pártja továbbra is fáradhatatlanul fog dolgozni ezen.
Az Orosz Föderáció Kommunista Pártja Központi Bizottságának elnöke
G.A. Zjuganov.
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
-vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.
HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.hu/koszonet
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.hu-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá! De legalább LÁJKOLD! – hiszen azzal is tudsz segíteni!
Kötelezővé tenném a “parlamentben” mindenkinek elolvasásra .
Utána felmondani !