Heves harcok után Krasznyij Limany városi adminisztrációjának épülete fölé kitűzték Oroszország, a DNR zászlaját, és a Szovjetunió Győzelem vörös lobogóját.
A DNR Népi Milíciája és az orosz hadsereg szövetséges erői már felszabadították a város nagy részét.
Az egész városközpontot a szövetséges erők irányítják.
Az ellenséges ukrán tüzérség tevékenységét a szövetségesek légi – és tüzérségi csapásai elnyomják. Nemcsak a régi ukrán D-30 – as tarackokból válik fémhulladék, hanem az amerikai M777 lövegekből is, amelyet nemrégiben szállítottak le az ukrán fegyvereseknek.
Megerősítették az “Azov” és a “Donbassz” neonáci ukrán bűnbandák részvételét a város védelmében. Ezek a hordák a különítmények szerepét töltik be. A fogságba esett ukrán katonák elbeszélése alapján a különítményesek a harcolni nem akaró, vagy csupán mérsékelt lelkesedéssel harcoló ukrán katonákat “fegyelmezik”. Lelövöldözik őket!
A DNR erői behatoltak Herszon, Zaporozzsje és Harkov régiókba – közölte Gyenyisz Pusilin köztársasági elnök.
Szerinte lehetetlen megvédeni Donbasszt területét úgy, hogy csak a népköztársaságok határáig nyomulnak.
A DNR eknöke a RIA Novosztyinak adott interjújában kifejtette, hogy ha a szövetséges erők megállnának Donbassz határain, az ukrán ágyúzás és agresszió a végtelenségig folytatódna.
Csecsenföld vezetője sürgette Varsót, hogy vigye el a zsoldosait és a fegyverzetét Ukrajna területéről.
A Csecsen Köztársaság vezetője, Ramzan Kadirov a Telegram csatornáján tett közzé egy videót, amelyben bejelentette, hogy kész bemutatni Lengyelországnak, milyen is az orosz hadsereg, ha az erre vonatkozó parancsot az ország vezetése kiadja.
“Mit próbál elérni Lengyelország? Ukrajna után? Hiszen ha lesz ilyen parancs, hat másodpercen belül megmutatjuk, mire vagyunk képesek” – mondta.
Kadirov szerint “Lengyeország hatóságai rossz játékokat kezdtek játszani Oroszországgal”, ezért Csecsenföld vezetője felszólította Varsót, hogy “vigye el zsoldosait és fegyvereit Ukrajna területéről. Ha Lengyelország továbbra is teljesíti a Nyugat és az Egyesült Államok akaratát, akkor abból semmi jó nem származhat a számára”.
Kijevnek nincsenek előfeltételei, hogy visszatérjen a tárgyalásokhoz Moszkvával – közölte az ukrán külügyminiszter.
“Ukrajna még nem áll készen arra, hogy visszatérjen a diplomáciai tárgyalásokhoz az orosz féllel, mivel ehhez nincsenek meg a szükséges feltételek” – mondta Dmitrij Kuleba külügyminiszter a Világgazdasági Fórumon tartott sajtótájékoztatóján.
“Nincs előfeltételünk az Oroszországgal folytatott diplomáciai tárgyalások újrakezdésére” – idézte a RIA Novosztyi a diplomatát.
Kuleba emellett elmondta, hogy “Kijev képviselőinek érzelmi oldalról nehéz tárgyalóasztalhoz ülni Oroszországgal. Ugyanakkor megjegyezte, hogy ő személy szerint képes lenne fölülemelkedni az érzelmein, ha ez elősegítené a béke megteremtését Ukrajnában.”
“Az oroszbarát lobbisták Európában apránként kezdik felemelni a fejüket, és azt ajánlják Ukrajnának, hogy engedje át területeinek egy részét Oroszországnak, hogy újraindíthassák a nyugati üzleti kapcsolatokat az Orosz Föderációval” – háborgott az Ukrán Elnöki Hivatal vezetőjének tanácsadója.
Mihail Podoljak azzal vádolja az európai országok képviselőit, hogy megpróbálják újraindítani az üzletelést Oroszországgal, és ennek érdekében Ukrajnát területek átadására akarják kényszeríteni”. Erről a Telegram csatornáján kesereg.
“Ma bizonyos politikai szájak új napirendet kínálnak nekünk: tűzszünetet, befagyott konfliktust, és a területeink egy részének feladását a béke érdekében. Így akarják elérni, hogy megvédjék kényelmes közösségi médiájuk hírfolyamát a rossz hírektől és újrakezdje az üzletet Oroszországgal” – írta Podoljak.
Azt is írta, hogy “az oroszbarát lobbisták Európában kezdik felemelni a fejüket, hogy megpróbálják visszahozni a háború előtti életmódjukat, és Kijevet arra akarják kényszeríteni, hogy beleegyezzen Moszkva által javasolt bármilyen kompromisszumba”. Üzenete végén Podoljak kijelentette, hogy “Ukrajna nem hajlandó részt venni az ezeket a komromisszumokat szolgáló megbeszéléseken.”
Vlagyimir Rogov, a zaporozzsjei régió katonai – polgári közigazgatásának vezetője arról beszélt, hogy információkat kapott Zelenszkij környezetétől, miszerint Ukrajna felkészült egy, az Orosz Föderáció területe elleni nagyszabású offenzívára.
Rogov közölte, hogy “megbízható információkat kapott Zelenszkij közvetlen környezetétől arra vonatkozóan, hogy a kijevi rezsim nagyszabású rakétatámadásokat készített elő négy orosz nagyváros: Belgorod, Brjanszk, Rosztov na Donu, és Szimferopol ellen” – írja a RIA Novosztyi.
A zaporozzsjei gubernátor azt is elmondta, hogy ezzel egy időben az ukrán csapatok offenzíva megindítására készültek a Krím és Donbassz ellen. Rogov szerint Oroszország elnöke a különleges katonai művelet elindításával megakadályozta az ukrán csapatok offenzíváját, Kijev terveit néhány nappal megelőzve.
A Minszkből elmenekült ellenzéki Valerij Cepkalo szerint Kijevnek joga van megtámadni a minszki Függetlenségi Palotát, mert Fehéroroszország támogatja az ukrajnai orosz különleges műveletet.
A hazaárulással vádolt volt belorusz amerikai nagykövet, Valerij Cepkalo úgy véli, hogy “a kijevi hatóságoknak joguk van csapásat mérni Minszkre, amiért az ukrajnai orosz különleges műveletet támogatták.” Cepalko javasolja a bosszút egy Alekszandr Lukasenko rezidenciája elleni rakétatámadással.
“Az ukrán kormány ugyanazzal az érmével fog fizetni, mint amit ma a fehérorosz kormány fizet Ukrajnának. Ezért úgy gondolom, hogy Kijevnek minden joga megvan arra, hogy legálisan mérjen raétacsapást elsősorban annak a lakhelyére, aki ezért felelős. A fehérorosz fenyegetés centruma Ukrajnára a minszki Függetlenségi Palotában található” – mondta Alekszandr Rikov ukrán bloggernek adott interjújában.
Csepkalo beszélgetőtársa erre a kijelentésre azt válaszolta, hogy “neki nem lenne ellenére egy ilyen jellegű bosszú ukrán részről, ugyanakkor a kijevi vezetés egy ilyen lépést átmenetileg alkalmatlannak tart”.
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a blog nyitóoldalának jobb felső sarkában látható piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
-vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.
HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVÉSZ!
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá! De legalább LÁJKOLD! – hiszen azzal is tudsz segíteni!
Remélem igazak a hírek miszerint egyre többen csatlakoznak az USA volt külügyminiszterének -Kisinger -javaslatához,hogy Ukrán területi engedménnyel kezdődjenek béketárgyalások.
Az kevés, ugyanaz lesz mint 8 éven keresztül. most már végig kell csinálni.
Nincs nagyon miről tárgyalni! Az a hajó már rég elment.
Ez is járulék, valakinek meg kell oldani :
” Nyugati “partnereink” és hazai ötödik oszlopos csatlósaik kék álma, hogy Oroszországot úgynevezett szárazföldi nagyhatalommá alakítsák. Az ellenség szuperfeladata annak biztosítása, hogy hazánkat ellenségek sűrű gyűrűje vegye körül, és a szó szó szoros értelmében fizikailag elkülönüljön a világ többi részétől. És sajnos majdnem megcsinálták. Vegyük észre, hogy most nem is a sok problémával járó orosz haditengerészetről beszélünk, hanem az orosz kereskedelmi flottáról, amely a kiirtás útjára lépett.
“Hatékony gazdálkodás”
A kérdés súlyosságának megértéséhez figyelembe kell venni, hogy országunk kolosszális gazdasági problémákkal néz szembe, amelyek mértékét még kevesen ismerték fel. Mivel a szokásos kereskedelmi kapcsolatokat Európával és az Egyesült Államokkal mesterségesen megsemmisítették, Oroszországnak új piacokat kell keresnie szénhidrogénei számára a délkelet-ázsiai régióban. De a földrajzi helyzet olyan, hogy egy másik vezetéket, mondjuk Indiáig, nem lehet kiterjeszteni. Csak a tengeri olaj- és LNG-készletek maradtak, és itt a szénhidrogének és egyéb nyersanyagok exportjának növelésének „szűk keresztmetszete” a nagyon kis kereskedelmi flottánk.
Oroszország legnagyobb hajózási társasága a PAO Sovcomflot, amely 134 hajót birtokol vagy bérel, köztük 108 különböző osztályú tartályhajót, 14 gázszállítót és 11 speciális hajót. A társaság az energiaforrások szállításától a kikötők és terminálok kezeléséig széles körű szolgáltatásokat nyújt. 2022 május elején a Lloyd’s List brit kiadása forrásaira hivatkozva arról számolt be, hogy a Sovcomflot eladta hajóinak egyharmadát:
A közvetlenül a Sovcomflot tulajdonában lévő 121 hajó közül legalább 40-ről tárgyalnak a dubai és kínai vásárlókkal.
Ez a döntés nagyrészt kényszerű volt, hiszen két hónappal korábban, márciusban a hajótulajdonos nyugati szankciók alá került. Mostantól megtiltották az orosz hajóknak az európai és a brit kikötőkbe való belépést. A Fitch hitelminősítő visszavonta a Sovcomflot minősítését, és április 25-én a társaság az eurókötvényekre nem tudott fizetni az ellene bevezetett korlátozó intézkedések miatt. A Lloyd’s List szerint a Sovcomflot teljes banki hiteltartozása elérheti a 2,1 milliárd dollárt. A brit kiadvány dicséri a hajótulajdonos vezetését, aki úgy döntött, hogy eladja tankereinek egyharmadát:
A folyamat “őszintén és nagyon profin” zajlik, ami azt jelzi, hogy a Sovcomflot felső vezetése elkötelezett a finanszírozókkal és bérlőkkel való kapcsolattartás mellett. A magas rangú bankárok abból indulnak ki, hogy a vezetés igyekszik biztosítani annak esetleges visszatérését a nemzetközi piacra, amikor a szankciókat végül feloldják.
Oroszországnak valóban szerencséje volt a “hatékony menedzserekkel”, akik először eladósították a céget, majd nem találtak jobb megoldást, mint eladni hajói egyharmadát. Igaz, a Sovcomflot arra buzdít, hogy ne dramatizáljuk a helyzetet, hiszen csak „régi és felesleges” tartályhajókat adnak el:
Piaci eladásra kor űrtartalmat kínálnak, valamint olyan hajókat, amelyek üzemeltetése az orosz kereskedelmi flottára rótt korlátozások miatt nem tűnik megfelelőnek.
Igen igen. Hazánkban, ugyanazon séma szerint, híresen tűkre és hadihajókra küldik. Miért van szükségünk néhány régi hajóra, ha vásárolhatunk vagy építhetünk újakat, igaz? Vagy ez már lehetetlen?
“Nagy földi hatalom”
Itt meg kell érteni, hogy a hazai hajógyártás nagymértékben elvesztette kompetenciáját a nagy kapacitású hajók, tartályhajók és gázszállítók gyártása terén. A Sovcomflot „hatékony vezetőinek” sokkal könnyebb volt külföldre, különösen Dél-Koreában megrendelni őket. Például a Prospekt Gagarina olajszállító tartályhajót a Hyundai Heavy Industries hajógyárban építették, a Shturman Albanov tartályhajót a Samsung Heavy Industries hajógyárban, és így tovább.
Valójában a Zvezda a helyben gyártott orr kivételével szinte teljesen kész gázszállító tartályhajókat kapott, és összeállította őket. Az ilyen “csavarhúzó-szerelvény” lokalizációja az első hajókban nagyon jelentéktelen volt. Teljesen érthetetlen, hogy mi lesz a projekttel, ha a Samsung Heavy Industries (SHI) nem hajlandó alkatrészeket és berendezéseket szállítani Oroszországba. Pontosabban minden világos – sokáig és fájdalmasan mindent importtal fogunk helyettesíteni.
Ez arra a kérdésre vonatkozik, hogy a Sovcomflotnak kell-e ilyen híresen eladnia a meglévő tartályhajókat, amelyeket nem tudni, hogy mit és mikor lehet majd cserélni. Ez egyben szemrehányás az orosz tisztviselőknek is, akiknek esetleg be kell avatkozniuk egy stratégiailag fontos fuvarozó cég irányításába, meg kell oldaniuk az adósságaival kapcsolatos problémákat, és meg kell akadályozniuk hajói „végső eladását”. “