…de elmértek egy átjárót, áll a bál a kisvárosban
Pusztaszabolcs térségében folyik az ország lényegében legdrágább vasútépítése: a Mészáros Lőrinc érdekeltségének számító Mészáros és Mészáros Kft. – egy konzorcium vezetőjeként – hozta el a két részre bontott megbízás mindkét részét, 87,5 milliárd forintból nem egészen 28 kilométernyi vasutat korszerűsítenek, több mint 3 milliárd forintos kilométerenkénti átlagáron. Uniós támogatással, természetesen. (Ennél csak a Budapest-Belgrád vasútvonal lesz drágább, közel 4 milliárd forint/km. Lengyelországban egy a pusztaszabolcsihoz hasonló műszaki tartalmú vasútfelújítást harmadannyiból kihoznak.)
Ehhez képest a Fejér megyei kisvárosban rendesen elmérték a vasúti átjárót: korábban 7 méter széles út vezetett át a vasúti sínekek, most csak 6 méter, ezért aztán óriási a torlódás, mert két, nagyobb méretű járgány nem fér el egymás mellett – derül ki a Válasz Online riportjából.
A kivitelező Mészáros-cég az alvállalkozó tervezőre mutogat, hogy az tervezte egy méterrel szűkebbre az átjárót, meg az állami felekre (Magyar Közút, NIF), mondván, ők hozzájárultak a megvalósításhoz.
Októberben új polgármestere lett a településnek, az addigi fideszes városvezetőt egy független váltotta, ő idén tavasszal, a padkák lerakásakor szembesült a szűk átjáróval. Ezt követően
kierőltetett egy forgalmi próbát, és április 6-án két busz segítségével élő-egyenesben bizonyította, hogy nagyobb járművek egyidejű használatakor bedugul az átjáró. A ráfutó útszakaszok állami üzemeltetője, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. rögvest írásba adta a NIF-nek, hogy „a megépített csomópont kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú és vasútüzem-biztonsági szempontból is kockázatos”, így nem járult hozzá a megnyitásához – írja a Válasz Online.
Onnantól huzavona indult, hogy kinek kellene megcsinálnia és milyen pénzből a problémát okozó átjárót. Most ott tart az egész, hogy augusztusban ideiglenesen átadják az átjárót, aztán pár hét múlva lezárják, hogy októberre megcsinálják véglegesen.
A költségeket az állam (NIF) állja. És hogy mennyi ez? Pontosan nem tudni, egy a portál úgy értesült, hogy 1 méternyi kiszélesítés több százmillió forintot is kóstálhat.
A történetben az is pikáns, hogy mivel nagyon drága a projekt (korábban 70 milliárdra becsülték a vasúti fejlesztést, de 87 milliárd lett), ezért kivettek a műszaki tartalomból lényeges részeket, így például nem lesz aluljáró, meg elkerülő út sem. Pedig ezek megoldották volna a dugó problémáját.
Ráadásul a településen a Mészáros-cégbirodalomba tartozó vállalkozások más projekteken is dolgoznak (szennyvíztisztító-fejlesztés, bizonyos lakások rákötése a városi csatornahálózatra), de az átjáróprobléma miatt nem férnek hozzá ezekhez.
A portál megkereste a Mészáros-céget, ahol azt a szűkszavú választ kapták, hogy a NIF Zrt.-vel létrejött fővállalkozói szerződés rendelkezéseinek értelmében harmadik személy felé semmilyen információt nem közölhetnek.
A pusztaszabolcsiak közül többen panaszkodnak arra is, hogy a nagy munkagépek miatt óriási a por a kisvárosban, meg az utak is könnyen tönkremehetnek. (24.hu)
Bal-Rad komm: Az ALVÁLLALKOZÓ a bűnös! (Akinek CSAK ENNYIRE futotta a FŐVÁLLALKOZÓ által fizetett díjból!)
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVESZIK!
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!
Részt ettem vezetőként egy-két beruházásban. Alapvető volt, hogy a tervdokumentáció átnézésekor, de legkésőbb a kivitelezés ideje alatt fel kellett hívni a beruházó, vagy tervező figyelmét az anomáliákra, tervezésim hibákra. Ha nem tettem, saját cégem bánta. Ma Mészárosék (de bármelyik csókos) túlárazott költségvetéssel dolgoznak, tervfelülbírálat, vagy költségvetés bírálat nincs, ha kényük-kedvük úgy diktálja még további milliárdokat kérnek (és kapnak) az államtól. Az árszakértői oktatást (és vizsgát), meg az ellenőrzést még 1989-ben megszüntették (mondván, hogy a kapitalizmusban az árak versenyben alakulnak ki, és a vállalatok egymást ellenőrzik a verseny következtében. Ne m értem min csodálkozik a diktatúra alatt bárki bármin?
Van annak egy diszkrét bája, hogy egy bevallottan kádárista, kommunista hírportál állandóan liberális hírportálokról szemezget.
Hollerbi szerint:
2020-07-22 – 14:30
Annak van bája , de neked semmi !
Írd ide , hogy honnak kívánod a híreket agyament .
Először is, nem tegeződünk. Másodszor, velem normális hangnemben beszéljen. Harmadszor, személyeskedés helyett érveket.
Hollerbi szerint:
2020-07-23 – 07:59
Akkór bekaphatja !
Mindenki önmagát minősíti. Stílus az ember.
Hollerbi szerint:
2020-07-23 – 17:00
5*
Van valahol egy kádárista, kommunista hírportál (lehetőleg magyar nyelvű)?
A Munkáspárt honlapja szerintem.
Hírportál lenne, saját tudósítókkal?
A kérdés jogos. Igen, a Munkáspárt honlapja nem olyan jellegű. Mást, sajnos, nem tudok a bal–rad-on kívül.
Hollerbi szerint:
2020-07-23 – 18:10
Akkór miért fikázod ?
Akkor sajnos nem marad más, mint a mazsolázás a hírek és prezentációik között. A B-R egyébként csak egy kis blog. Amennyire én tudom, nem olyan egyértelmű a kapcsolat a Munkáspárt és közte. Bőven vannak eltérések a véleményekben.
ha-ha-ha .