Egy francia fazon megérte a 64. életévét, és nyugdíjas lett. Az alkalmat pedig valami emlékezetes dologgal akarta megünnepelni.
Befizetett hát egy sétarepülésre. Nem is akármiben akart sétálni! Egy “Dassault Rafale B” repcsit nézett ki az alkalomra.
El is startoltak a sétára. Egy profi pilótával. Aki vélhetőleg elfelejtett neki szólni, hogy maradjon nyugton a séta ideje alatt.
Csakis ennek tudhatóbe, hogy friss nyugdíjasunk addig nyihelkezett – babrált ott a sok kütyü között, amíg kilövette magát a katapultáló szerkezettel.
(Amúgy majdnem ép bőrrel ért földet! Néhány apró hámsérüléssel megúszta.)
A pilóta is le tudta tenni a gépet baj nélkül. (Utána elbeszélgettek! Csoportos beszélgetés volt!)
Frissnyugdíjas gallunk most kénytelen a sétarepülés kialkudott összegét egy “kicsivel” megtolni a váratlan pluszköltségek miatt! Amit a hírek szerint a nyugdíjából fognak levonni. Valami hatvan év alatt ki is tudja egalizálni a nyugdíjának feléből.
Viszont valóban emlékezetes nyugdíjkezdet kerekedett a dologból!
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
HA LEHET…- NE BORÍTÉKBAN, MERT AZ MOSTANSÁG ELVESZIK!
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!
A. Einstein mondta: ” A hülyeség és a világegyetem határtalan! Báááár! Az utóbbiban nem vagyok egészen biztos.”
Nem nézett Ponyvaregényt az öreg pilóta:
https://www.youtube.com/watch?v=Eg4YaUp8HEY
https://www.youtube.com/watch?v=ENojwA568Tw
Annak ellenére, hogy csak 4x repültem, akkor is utasszállítóval, én is a repülés szerelmesei közé sorolom magam. Kicsit platói a szerelem, mert legutolsó repülésem után úgy szálltam le a gépről, hogy többet soha! -ne kísértsük a sorsot, az ember természetes eleme nem a levegő…
Vonzódásom a repülés iránt gyerekkoromból származik, mikor a (feltehetően szovjet) pilóták a falunk felett csinálták MIG21-eseikkel a mutatványaikat a 60-as években. Volt ott alacsonyan repülés a háztetők magasságában, és függőleges emelkedés forszázzsal, majd átfordulás ~10.000 méteren, ami szabad szemmel alig volt látható. Pápán voltam katona a reptéren és láttam, ahogy a Bakó ezredes valószerűtlenül alacsonyan, és valószerűtlenül lassan fordul a 21-essel az M-zárolt járműparkoló felett. A gép minden szegecse látszott…
Kb. tíz évvel ezelőtt, egy repülőnapon ott szorongattam a zsebemben a 15.000.- Ft-omat sorban állás közben, hogy felülhessek egy műrepülő “sétarepülésre”. Aztán eszembe jutott, hogy pár nappal azelőtt egy sima bukfencbe is beleszédültem a franciaágyon… Kiléptem a sorból…
Volt egy rokonom, aki sárkányrepülőjével kísértette a sorsot, és mindig hívott, hogy elvisz egy körre… Nem mentem, mert beszédéből az jött le, hogy nem tiszteli a levegőt… Pár éve bekövetkezett, ami nem volt törvényszerű, műszaki hiba miatt leesett a sárkány…. utassal… mindketten meghaltak.
…mégis, ha valaki felvinne egy vadászgéppel, igent mondanék, és már nem éltem hiába. A gyerekkori álmok teljesülése… De csak vadászgéppel, lehetőleg két hajtóművessel, mert nem gurigázunk sz@rral…
Valaki intézze már el nekem…
Nekem prózaibb vágyam van .
Ellátogatni a volt laktanyámba és körbejárni .