EGY OLASZ ÚJSÁGÍRÓ VÉLEMÉNYE
A Nyugat túlságosan operatívan használta föl az orosz fél ellen a maláj légitársaság MH17-es járatán közlekedő Boeing 777-es utasszállítónak az ukrajnai Donyeck megye fölött bekövetkezett szerencsétlenségét. Ez a tény arra készteti a külföldi sajtót, hogy újragondolja ennek a nagy visszhangot kiváltó tragédiának az okait.
Ennek bizonyságát megtalálhatjuk a „PolitNavigator” nevű hírportál egyik anyagában. Ez felhívja a figyelmet: Giulietto Chiesa olasz újságíró és közéleti személyiség nemrégiben nyilvánosan kijelentette: ezt az utasszállító repülőgépet az ukrán légtérben semmisítették meg. Hogy aztán uszítást lehessen indítani az orosz fél ellen a nemzetközi politikai küzdőtéren.
Forrásunk – az olasz újságíró által mondottakra hivatkozva – kijelentette: „a repülőgép lezuhanását azért szervezték meg, hogy azután meg lehessen vádolni Oroszországot”.
Ezzel egyidejűleg Chiesa az ukrán félre hárította a felelősséget. Ő volt az, aki arra felhívta a figyelmet: „ilyet csak titkosszolgálatok művelhetnek – akiknek vannak radarjaik, rendelkezésükre állnak az információk, stb.”. Véleményének indoklásaként rámutatott: azok az emberek, akiket ezzel a tragédiával vádolnak, nem tudhatták, hogy az ukrán repülésirányítás diszpécsereinek utasítására az utasszállító megváltoztatja útirányát.
Ezzel jó előre készülve arra, hogy a polgári utasszállító gép ellen végrehajtsanak egy ilyen cinikus támadást.
Cemah beszélt elrablásáról és ukrajnai fogva tartásáról
- november 1.
Vlagyimir Cemah, az egyoldalúan kikiáltott Donyecki Népköztársaság (DNR) lakosa a „Rosszija szegodnya („Oroszország ma”) nemzetközi hírügynökségnek adott interjújában elmondta történetét arról, hogy miképpen rabolták el őt az ukrán titkosszolgálatok.
2014-ben a férfi Sznyezsnoje városában, a Donbassz népfelkelői légvédelmi egységeinek volt a parancsnoka. (1) Az ukrán titkosszolgálatok igyekeztek megtenni őt a 2014. július 17-én, a Donbassz fölött lelőtt malajziai Boeing 777-es bűnügyében vádlottnak, illetve koronatanúnak.
Az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) emberei egyenesen a saját lakásából hurcolták el. Ennek során injekcióval erős idegnyugtatókat adtak be neki
A férfi elmondása szerint nehéz körülmények között tartották fogva a kijevi vizsgálati fogdában. Orvost nem engedtek hozzá, ügyvéd jelenléte nélkül hallgatták ki. A kihallgatásokon esetenként jelen voltak a holland és az ausztrál rendőrség munkatársai is. A kihallgatásokat videóra vették, vallatói őt többször is megfenyegették. Mint Cemah elmondta, az ukrán főügyészség nyomozója életfogytiglani börtönbüntetéssel fenyegette meg, ha nem teszi meg a szükséges vallomást. Arra az esetre viszont, ha hajlandó lesz együttműködni, azt ígérték neki, hogy mentesítik az ítélet alól (2), kiviszik Hollandiába, ahol majd lakást kaphat.
„Tanúvédelmi programot, állampolgárságot, továbbá – valamiért Hollandiában – ígértek egy kis házat” – mondta el Vlagyimir Cemah.
Ő azonban nem volt hajlandó megtenni a tőle követelt vallomást. (3)
Maga Vlagyimir Cemah terrorizmusnak tartja azt, hogy őt az ukrán titkosszolgálatok elrabolták. Ezzel összefüggésben leszögezte: semmiféle információja nincs a repülőgép lezuhanásával kapcsolatban. (4)
„Semmi nincs a kezükben ellenem, minthogy nem vettem részt ezekben az eseményekben” – szögezte le. (5)
Cemah szeptemberben szabadult, az Ukrajna és Oroszország között létrejött fogolycsere keretében. Ezután hazatért a Donyecki Népköztársaságba.
Megjegyzések:
(1) Vlagyimir Cemahot csak annak az évnek az októbere végén – tehát a maláj utasszállító lelövése után három hónappal – nevezték ki a város légvédelmi parancsnokának. Addig – a szlavjanszki harcokban szerzett sebesülése illetve a kapott légnyomás következtében csak egy ellenőrző ponton, egyszerű harcosként teljesített szolgálatra volt alkalmas.
(2) Amikor a kijevi börtönbe érkezését követő napon először a vizsgálóbíró elé vezették, az közölte vele a vádat: „egy törvénytelen fegyveres alakulatnál történt szolgálat”. Ezért 8-tól 12 évig terjedő szabadságvesztéssel sújthatták (volna). A fogoly 58 éves, már nyugalmazott ezredes.
Ukrajnában általánosan elterjedt, hogy a szembenálló fél fogságba esett harcosát először kínzásokkal és hosszú börtönbüntetéssel való fenyegetéssel próbálják (az ukrán szervek számára megfelelő) vallomásra kényszeríteni. (Ha nem áll rögtön kötélnek, következnek a pokoljárás további fázisai).
(3) A felolvasott vád ellenére a foglyot már a repülőgép ügyében teendő „vallomásra” akarták rávenni. Előbb szép szóval, illetve fenyegetésekkel.
(4) Vlagyimir Cemah tavasztól az ukrán hadsereg által ostromolt Szlavjanszk városának volt a légvédelmi parancsnoka. (Magának a városnak a védelmét az az Igor Girkin (Sztrelkov) irányította, akit a holland ügyészség június elején, elsőnek nevezett meg az elfogandó négy vádlott közül. Mivel nyilvánvaló volt, hogy nem lehet őket kézre keríteni, kerestek – és Vlagyimir Cemah személyében megtalálni vélték – a jövő márciusra tervezett hágai per „értékes koronatanúját”, majd vádlottját is.)
Az Oroszországból remélt segítség elmaradása folytán az ostromgyűrűbe fogott város tarthatatlanná vált. Így az ott szolgálók érdekében a hadvezetés a város feladása mellett döntött. Az elvonulás a július 5-ről 6-ra virradó éjszaka, mindössze 11 nappal a maláj gép lelövése előtt történt. (Ez fölveti azt a kérdést, hogy mikor lett volna idejük és erejük a maláj gép lelövését szervezni – a „miért”-ről már nem is beszélve.) Az elvonulás közben Cemah egységét ukrán tüzérségi támadás érte. Maga Cemah is megsebesült és légnyomást is kapott. 11 nappal ez után még igazán nem volt abban az állapotban, hogy bármit is forraljon.
(5) Cemahot június utolsó napjaiban rabolták el. Hágában jövő év március elejére tervezik megindítani a (koncepciós) pert, ahol az elítélendő vádlott – Oroszország – már eleve adott. Az utóbbi bűnösségét volt (lett volna) hivatott tanúsítani az áldozat. Akinek – a vizsgálóbíró által megjelölt vádban – a pere minden bizonnyal az ősz végéig ítélethozatallal lezárult volna. Az elítéltként teljesen kiszolgáltatottá váló embert (immár ügyvédjének vizsgáló tekintete nélkül) börtönéből át lehetett volna szállítani egy másik helyre (mondjuk, az SZBU egyik titkos börtönébe), ahol avatatlan szemektől elzárva, el lehetett volna kezdeni a fogoly „felkészítését” az általa teendő vallomásra. Az ukrán titkosszolgálat, a hadsereg tökélyre emelt kínvallatási módszerei, illetve a mostanra kifejlesztett tudatmódosító és kábítószerek, kétség kívül, a rendelkezésre álló több hónap alatt megtörték volna a fogoly testi, lelki és szellemi ellenálló erejét. Cemah például elmondta: elhurcolásakor olyan idegnyugtatót (mérget) injekcióztak bele, amitől elvesztette uralmát saját teste fölött: magatehetetlen bábként vonszolták át a frontvonalon, az ukrán oldalra.
Egy agyongyötört, fizikailag, lelkileg összetört, elhomályosult tudatú ember pedig azt vallotta volna, amire utasítják. Így kívánta a művelt Nyugat, Hollandia, „bizonyítani” a maga igazát.
Minél mélyebbre ás valaki a történetben, az annál szomorúbb lesz. Bűzlik az ukrán légiirányítás és az SZBU, de bűzlik Igor Bezler is. Kikkel működött együtt a ‘hős’? A gép lelövése (2014. július 17.) ELŐTT már terrorista volt a DNR aktuális vezetése szerint, amikor az emberei megpóbáltak elfoglalni egy rendőrségi objektumot Donyeckben, és ott tűzharcba is keveredtek. Valakik itt csúnya hibákat követtek el.
Kérem, kapcsolja ki…
http://balrad.ru/2019/06/20/nem-oroszorszag-vaut-de-azoroszok-vautak/#comment-138460
https://www.youtube.com/embed/vqEC_PoYad8
Lehet ezt ragozni sokgá ide nem érdemes….az egyedüli kérdés még mindig áll:::
Kinek állt érdekében a gép lelövése ?? Kinek hozott ez “hasznot” ?? Egy biztos csak az oroszoknak NEM !!
A többiröl meg az igazat soha nemfogjuk megtudni…..