“Vissza a szovjet múlt gyakorlatához!” bővebben

"/>

Vissza a szovjet múlt gyakorlatához!

“Az autók számának csökkentése a városokban nagyrészt a tömegközlekedési infrastruktúra fejlesztésével érhető el. Erre a legjbb példa a Szovjetunió tapasztalata, amelyet érdemes lenne ismét minél szélesebb körben megvalósítani” – mondta Rob de Jong, az UNEP környezetvédelmi programjának közlekedési osztályának vezetője a RIA Novostynak.

Annak apropóján, hogy számos országban tegnap – szeptember 22 – én volt a Carfree – Autó mentes – Világnap.

De Jong szerint nem elegendő az autó használatának felfüggesztésére irányuló felhívás. A városi hatóságoknak először létre kellene hozniuk a megfelelő infrastruktúrát. A tömegközlekedés, a kerékpár – és a gyalogos utak hálózatának kiépítését és fejlesztését kell mindenek előtt megvalósítani – jegyezte meg. Véleménye szerint nincs abban semmi kifogásolható, hogy sok országban az autót a státuszszimbólumként értékelik az emberek.

Nem szabad teljesen ellvetnünk ezt a gyakorlatot. A kérdés az, hogy az emberek hogyan használják az autót.

“Ha a városban jó a közlekedéshez szükséges infrastruktúra (buszok, gyalogutak, kerékpárutak), akkor legalább a városban való mozgáshoz az emberek lemondhatnak az autóval történő utazásról. Buszt, kerékpárt használhatnak” – mondta de Jong .

Az Egyesült Nemzetek Környezetvédelmi Programjának Közlekedési Osztályának vezetője elmondta, hogy támogatja a belvárosok autóközlekedésének korlátozását. Különösen és teljes mértékben támogatja az olyan intézkedéseket, mint például a belépési díjak bevezetése a városközpontba behajtani szándékozó autók részére, a parkolási árak emelése, vagy akár az ország más régióiból érkező autók betiltása.

Vannak persze olyan autók, amelyek valóban be kell hogy hajtsanak a városközpontokba. Például amelyek termékeket szállítanak az üzletekbe, vagy a mentőszolgálat, katasztrófaelhárítás, rendőrség, stb.” – tette hozzá.

Az ENSZ szóvivője hozzátette, hogy a kerékpárok és az elektromos robogók már divatosak, ami segít megoldani a városi autóval való túltelítettség problémáját, és kevésbé szennyezik a levegőt.

“Korábban a Szovjetunióba tartozó államok nagyon jó tömegközlekedési infrastruktúrával rendelkeztek. Sok városban jártam, ahol a tömegközlekedés valóban nagyon fejlett volt – villamosok, buszok jártak mindenfelé, bárhová – bármikor könnyedén és olcsón el lehetett jutni. Úgy gondolom, hogy ezeket a szovjet múlbéli jó dolgokat – tapasztalatokat ismét hasznosítani kellene. Ezekkel lehetne ösztönözni az embereket a tömegközlekedés, a gyalogos és a kerékpáros infrastruktúra használatára.” – mondta.

“Ha nem cselekszünk, akkor a városok levegőminősége hamarosan jelentősen romlani fog, ami negatív hatással van a lakosok egészségére. Úgy gondolom, hogy most fordulóponthoz értünk – vagy folytatjuk az utóbbi évek tendenciáját a személygépkocsik használatában, vagy áttervezzük a városokon belüli közlekedést” – mondta de Jong.                         (rusvesna.su)

 

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - A biztonságosabb és egyszerűbb online fizetési mód!

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk! balrad.ru/koszonet

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!

“Vissza a szovjet múlt gyakorlatához!” bejegyzéshez 17 hozzászólás

  1. A jó levegőért fizetni kell. Mégpedig az ott lakóknak.
    Adott egy lakás, amit fel kell újítani mondjuk 10 évente.
    A mestereket rákényszeríti a szabályozás, hogy vásároljanak elektromos teherautókat. Egy ilyen járgány tízen millió. Élettartama 10 év. (akkunak kevesebb.) Ezt az amortizációt rá fogja terhelni a megrendelőre.

  2. A múltkor az egyik ismerősömmel elbeszélgettünk arról,hogy mennyi autó furikázik az ország,a városok,falvak utcáin,és hogyan lehetne ezen segíteni!Ma már szinte sehogy!A rendszerváltáskor rászabadították a vasutat helyettesítő,mára mindenhol elterjedt kamionokat,amelyek sorra teszik tönkre az autópályákat,és a kisebb utakat,szennyezik a levegőt,és a sorozatgyártásuk is sokba kerül,ezért növekedik ész nélkül az áruk ára,az utak építésének költségei,és sorolhatnánk a hátrányait szinte oldalakon keresztül.
    És a személygépkocsikkal kapcsolatosan sem rózyásabb a helyzet.Egyre több van belőlük,egyre korszerűbbek,egyre drágábbak,és egyre rövidebb időn belül mennek tönkre,egyre jobban szennyezik a levegőt,a környezetet,és itt is jelentős a kiszolgálás költsége,és az autósok autóinak szinte kifosztásnak minősülő szervizelése,karbantartása,kötelező ez-az.és még stb.stb.stb.
    Persze,ezeket felsoroltuk már eddig is,de számvetést senki sem csinált eddig,mindent ráhagyva a pénzéhes,annak kielégítésére mindent beáldozó kapitalizmusra,az oligarchákra a szemléletváltást!
    Igen ám,de ott nem az a cél,hogy kíméljék a Földet,a lakóit,jólétet biztosítva a számukra!Nem!
    A mindet lefölöző kapitalizmus ész nélkül tör a Föld laőinak életére,nem törődve a közeljövővel,a távoljövőt azért nem említem,mert ha a kapitalizmusra lesz bízva annak tervezése,akkor olyan már nem lesz ennek az emberiségnek a történetében!
    Ha pl azt az összeget,amit az autók gyártására fordítottak eddig,azt a tömegközlekedés fejlesztésére,környezetkímélő voltára,és mindenki számára könnyen elérhetővé,olcsóvá tették volna,letéve a föld alá minden,legapróbb településen is,akkor ma nem rongálnák a felszint az autók tömkelegei,és szennyeznék elvégzetesen a kincset érő levegő,az életet adó vuzeket,földet!

  3. Ahoz, hogy a fenti problémák és az összes többi megoldódjon:
    -azonnal abba kell hagyni a tömegtermelést, és mindent személyre lebontva előrendelésre elkészíteni.
    (tervgazdálkodás)
    -ekkor feleslegessé válik a kereskedelem
    -ha nincs kereskedelem, akkor be lehet szüntetni a pénzen-tartott-rabszolgamunkát
    – ezenkívül mindenféle kötelező ideológiát is félre kell tenni

    Ez a pár egyszerű pont minden társadalmi problémát meg tud oldani.

    1. Mindent? Mi lesz a megélhetési szaporodással? Azok nem fognak megállni akkor sem, ha szerves lesz a társadalom. Már csak megszokásból sem.

    2. “-azonnal abba kell hagyni a tömegtermelést, és mindent személyre lebontva előrendelésre elkészíteni.”
      Át gondoltad ezt a részt ?
      Tegyük fel elromlik a hűtöm 40 C melegben /és nincs kutam , hogy le engedjem a romlandót/
      máris kell egy hűtő és nem egy hét mulva !
      Ugyan ez a mosógéppel /nincs teknőm/ és sorolhatnám .

      Röpképtelen halzabáló madár Te jössz !

    3. Kontroll szerint:
      2019-09-23 – 15:25

      “-azonnal abba kell hagyni a tömegtermelést…”

      Tegyük fel, hogy Bp-en minden nap sütnek 2 millió db kenyeret… Ezt ugye joggal nevezhetjük tömegtermelésnek…
      A szerves társadalomban mindenki egyedileg rendelné a kenyeret, és így Bp-en megint csak sütni kellene naponta 2 millió db kenyeret. Ez utóbbi mitől nem lesz tömegtermelés?

      1. Gondolom csak lisztet kap mindenki és otthon süti meg. Mindenki olyat süt amilyet akar, meg amilyen sikerül.
        Szerves társadalomhoz atomháború kell és max. 100 túlélő.

  4. Látom, nem érted a lényeget 😀
    Ha nincs pénz, akkor nincs segíly sem.
    Így okafogyottá válik a “megélhetési gyerekszülés” is. Ahogy a bűnözés minden formája.
    Akkor majd fordítva lesz, azok fognak elmenni az országból, akik NEM akarnak dolgozni 😀 és azok maradnak, akik dolgozni akarnak.

    1. A segíj majd megy természetben. Áramot meg hiába kapcsolják ki, a “setétben” készül az utánpótlás. A bűnözés majd prostitúció, nemi erőszak, kábítószer terjesztés-termesztés stb. formájában megy tovább.

      1. Ezt gondold át mégegyszer kérlek!
        Hiszen a prosti… szóval a kurválkodásért PÉNZT kérnek, a kábítószert PÉNZÉRT ÁRUSÍTJÁK, a nemi erőszakot meg ne keverd ide, az nem pénzszerzési módszer, az a fizikai erőszak egy formája.
        Tehát KINEK árusítják a szexet, meg a drogot, ha senki sem tud és nem is akar fizetni érte?

  5. A sétáló Budapest program valami ilyesmit jelent, ki az autókkal a bel – városból. Az egyetlen program ami előre mutató : a sétáló Budapest programja.

  6. Az autók számának látványos csökkentését, csökkenését tollvonás egyszerűségű módon el lehetne érni. Meg kell szüntetni (tiltani) a személyautók hitelből történő gyártását, és hitelre történő értékesítését. Ez ilyen egyszerű… lenne, ha most majd nem kezdenétek el aggódni az autóiparban dolgozók megélhetése miatt, ami jelenti a hitelezéssel foglakozók megélhetése miatti aggódást is…

    1. Rosi javaslatát csak támogatni tudom. De megoldható-e az rendszerváltás nélkül? Hiszen ma a bankok, a pénzvilág uralkodik a Földön, a gazdasági válságok sem konjunkturálisak ma már, hanem pénzügyiek. Más szóval: a kapitalizmus uralkodik.
      A váltásra pedig égetően szükség van. Bolygónk lakossága megállás nélkül növekszik, az ember maga is “környezet-romboló tényező”, s akkor az autózást még mindig nem veszik luxus-számba. Egykor a városokban az élet a csatornázás hiánya, a bűnözés miatt volt elviselhetetlen, ma nem az emberi ürülék és szenny miatt olyan, hanem az autók termelte bűz miatt. S ráadásul a hatóságok kitartanak amellett a képmutató állítás mellett, hogy az autók csak üvegházhatású gázaikkal módosítják a klímát, eltitkolva, hogy a benzin elégetésével kg-nként 46 MJ hőenergia szabadul fel, amivel 1 köbméter levegő hőmérséklete 40 ezer fokkal emelkedik.
      És szükség lenne a népszaporodás megzabolázására is, ahogyan a kínaiak csinálták – de nem 1, hanem max. 2 gyerek világra hozásához kötve a családi támogatásokat.

      1. “És szükség lenne a népszaporodás megzabolázására is, ahogyan a kínaiak csinálták – de nem 1, hanem max. 2 gyerek világra hozásához kötve a családi támogatásokat.”

        Nyugat-Európa őslakossága alapból teljesíti ezt a számot. Velük pont ezért van baj. “Rasszista” megállapításokat kell tenni ahhoz, ha el akarjuk mondani, kik azok, akik a népességrobbanás okozói.

        1. Nyugat-Európa nem tanul a történelemből e tekintetben sem. Az ókor dél-itáliai Sibaris városa annyira meggazdagodott, hogy elhanyagolta külső védelmét, a rájuk tört “migráns” törzsek lerohanták, kifosztották a várost. Valami hasonló zajlik le napjainkban egy kontinensnyi félsziget – Európa – főleg nyugati országaiban.

    2. Fentebb már írtam: tervgazdálkodás… ha nincs pénz, nincsenek uzsorás bankárok sem, hitel sincs, kilakoltatás sincs…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com