Eddig 17 milliós veszteséget termelt a felcsúti kisvasút, az elmúlt évben 17 nap járt üresen

2017-ben és 2018-ban is közadatigénylésben kértük ki a hivatalos nevén Vál-völgyi kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól (FUNA) a kisvonattal kapcsolatos bevételek és kiadások listáját, valamint a jegyeladások számát.
Az alapítványtól kapott adatok szerint 2016. április végi indulása óta 2017. június végéig 4,1 millió forint veszteséget, 2017. július elejétől 2018. június végéig pedig 8,2 millió forint veszteséget termelt a kisvasút. Az is kiderült, hogy több napon utasok nélkül jártak a vonatok.
Idén júliusban egy újabb adatigénylésben kértük ki a friss számokat. A FUNA válasza szerint
2018. július 1. és 2019. június 30. között a jegyértékesítésből 14,85 millió forint bevétel származott, a kisvasút üzemeltetése viszont 20 millió forintba került. Vagyis az elmúlt évben 5,15 millió forint veszteséget termelt.
Az adatokhoz – akárcsak tavaly – az alábbi kiegészítést fűzte az alapítvány: “A bevétel és a kiadások közötti különbséget [a FUNA] az általa kapott adományokból fedezi. Általánosságban megállapítható, hogy a kisvasúti személyszállítás nem tartozik a legnyereségesebb ágazatokhoz.“
Bár Lázár János 2017-ben, és a FUNA még tavaly is a hosszú távú megtérülésével érvelt a kisvasút mellett, ez még mindig nem látszik:
2016. április 30-i indulása óta 2019. június 30-ig összesen 17,4 millió forint veszteséget termelt Orbán Viktor hobbivonata.
A korábbiakhoz hasonlóan idei adatigénylésünkben is rákérdeztünk arra, hogy naponta hány jegyet adtak el, és naponta hány vonat közlekedett az elmúlt egy évben.
A FUNA által küldött táblázat (PDF) szerint 2018. július 1. és 2019. június 30. között
- összesen 24.220 jegyet adtak el (ez 7.678 darabbal kevesebb az előző évben eladott jegyeknél)
- a legtöbb jegy, 1420 darab 2019. február 20-án fogyott
- minden nap nullára végződik az eladott jegyek száma (ez korábban is feltűnően gyakran előfordult)
- összesen 17 napon utasok nélkül jártak a vonatok (Átlátszó)
A balrad.ru kommentje a “KUNYERA” után!
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!
Bal-Rad komm: Nadehát alig több mint három év alatt CSAK 17,4 millió a minusz! (Bár ez lenne a legnagyobb vajdai kártétel!)
A felcsúffy vonal MEGHOSSZABÍTÁS UTÁN ORDÍT! Legalább Bicskéig! Onnan meg már átszállással el lehet juttatni az utazókat Csapig. Ott egy kis áttengelyezés, és megállás nélkül el lehet vonatoztatni a medveeledelt Anadirig.
Csukcsföld – Чукотский автономный округ – fővárosáig.
A vasúti fuvardíj talán több lenne mint 14,4 millió, de MEGÉRNÉ RÁSZÁNNI!
Gyerekszobája sem volt, ezért beköltözött a várba. Csak reménykedhetünk benne, hogy kiskorában nem szeretett volna király lenni.
Arra várnak , hogy befagyjon a Duna ,