Új katonai repülőgépeket vásárolhat Döbrögisztán
KC-390-es közepes katonai szállító repülőgépek beszerzéséről tárgyal Magyarország Brazíliával helyi lapok szerint.
A KC-390-es szállító repülőgépeket a brazil Embraer vállalat gyártja, egy rendkívül korszerű típusról van szó, melynek rendszeresítése még csak most folyik a brazil légierőben – idézi a portfolio.hu a Jogalappal értesülését. A gép hasznos terhelése 26 tonna, körülbelül 80 katona vagy egy kerekes páncélozott harcjármű szállítására alkalmas.
A brazil légierőn kívül a portugálok is rendeltek már a merevszárnyúból. A KC-390-esek jó eséllyel a Honvédség kiöregedett An-26 típusú szállítógépeit váltanák fel.
Egy KC-390-es előállítási egységára körülbelül 50 millió dollár (kb. 14,5 milliárd forint) a Military Today becslése szerint, a konkrét beszerzési ár viszont attól függ majd, hogy mit alkudnak ki a magyar diplomaták a brazilokkal.
A híreket a brazil Senado Notícias és az O Documento lapok szellőztették meg; azt írják, hogy a brazil-magyar politikai és gazdasági kapcsolatok elmélyítésének céljával kezdődtek meg a tárgyalások. A két ország közti kapcsolat Orbán Viktor miniszterelnök Brazíliába történt látogatása után kezdett el szorosabbra fűződni, melyre Jair Bolsonaro elnök beiktatása után került sor.
Hivatalos bejelentésre a Honvédelmi Minisztérium részéről várhatóan csak azután kerül sor, hogy megállapodás születik Brazília és Magyarország közt; ha ez egyszer megtörténik, ekkor várhatóan kiderül majd az is, hány KC-390-ast kap a Honvédség légiereje. (atv)
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton – meg ahol csak lehetőséged van rá!
Bal-Rad komm: Beruház a NER! Nem panaszkodhat a slepp. Az ő kimentésükre is gondol a vajda. Beszerez nekik vagy négy ilyen kütyüt, és a CSALÁDOKKAL együtt a teljes udvartartás is gyorsan evakuálható lesz, ha úgy adódik.
Részben diplomáciai húzásnak tűnik a választás. Benne vannak a csehek, szóval lesz egy kis V4-íze (egyelőre csak V2-íze) is a dolognak (részt vesznek még az amerikaiak, britek, portugálok, spanyolok, argentínok…) :
https://web.archive.org/web/20190104145301/http://www.aero.cz/en/about-us/media-center/news/international-cooperation/kc-390-aircraft-visited-aero-vodochody/
Egyelőre úgy tűnik, mi olyanok leszünk, akik nem tettek bele a projektbe, de megbíznak benne és vesznek az eredményéből:
https://aviationweek.com/awin/embraer-emphasizes-collaboration-kc-390
Tavaly októberben még nem volt biztos a vételi szándék:
https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2018-10-10/first-production-kc-390-takes-air
Mire legyártják, elhozzák, és még tapasztalatot is szereznek velük, az bizony idő.
Ez egy jó döntés lenne !
Ha menekülnie kéne, akkor nem a honvédség repcsijével tenné, mert van neki saját magángépe erre az estre. A NER fekete öves oligarchái használják, de baj esetén a főgóré rendelkezésére állna. Engem például sokkal jobban érdekelne, hogy mit kerestek a Falcon luxusgépek (mind a kettő) Izraelben, amelyet korábban az Átlátszó szúrt ki? Ha a zsidók kémrepülőnek alakították át, akkor mi szüksége van Magyarországnak ilyen típusú gépekre? Nem luxus ilyen gépek üzemeltetése, amikor le van rohadva az egész szárazföldi haderő?
” ekkor várhatóan kiderül majd az is, hány KC-390-ast kap a Honvédség légiereje.”…
….és mennyiért !