“Kohézió” bővebben

"/>

Kohézió

154 milliárd forinttal “támogatja” az unió a 3-as metró felújítását

Az Európai Unió a kohéziós alapból 473,4 millió eurót (csaknem 154 milliárd forint) fordít a magyar főváros 3-as metróvonalának teljes felújítására – közölte az Európai Bizottság kedden.

Corina Cretu regionális politikáért felelős román biztos a bejelentéskor elmondta, a kohéziós politika keretében nyújtott támogatásnak köszönhetően a vonalon utazó naponta több mint félmillió utas, Budapest lakói és “a gyönyörű magyar fővárosba látogató turisták” jobb szolgáltatásokban részesülhetnek, korszerű és gyorsabb metróval utazhatnak a jövőben.

A támogatásból a pályák és a sínrögzítőelemek cseréjére is sor kerül a gyorsabb és biztonságosabb utazás érdekében. A vonalon található mind a húsz állomást és a teljes világítási rendszert felújítják, hogy kellemesebb legyen a várost átszelő utazás – közölte.                                                               (MTI)

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - The safer, easier way to pay online!

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!

Bal-Rad komm: Egy kis adalék:

“A budapesti földalatti vasút (azaz a mai 2-es vonal) építéséről 1950-ben hozott kormányhatározat már említést tett az észak-déli vonal nyomvonaláról és építéséről is. 1966-ban elkészült a mai 3-as vonal beruházási programjának tervdokumentációja. Ebben nyomvonalként Újpest, István tér és Kispest, Vörös Csillag Traktorgyár közötti összeköttetés szerepelt. A kitűzött határidő 1985 év vége, a tervezett vonal hossz 14,8 km, az állomások száma 19 volt. Az építkezés 1970-ben indult el és megszakítás nélkül folytatódott 1990-ig. Időközben a vonal déli végállomása a Határ úttól Kőbánya-Kispest, MÁV állomásra, az északi végállomás pedig Káposztásmegyerre helyeződött át, mivel utóbbi helyen új lakótelepek építésébe fogtak (Káposztásmegyer I-II.). A vonal így, teljes megépültében 20,5 km hosszú lenne 24 állomással. A jelenlegi állapot szerint a forgalmi hossz 16,3 km, az építési hossz 17,3 km, az állomások száma 20.


64 vállalat kétezernél több dolgozója építette 1973-tól az észak-déli vonal első szakaszát a Deák tértől a Nagyvárad térig. 1976. augusztus 20-án felavatták a Felszabadulás téri (ma: Ferenciek tere) és a Nagyvárad téri aluljárókat. November 7-én átadták a 4700 nm-es Kálvin téri aluljárót, az addigi legnagyobbat, s megnyitották a Károlyi Mihály utcát a Petőfi Sándor utcával, illetve az Erzsébet híddal összekötő Y-aluljárót. Az észak-déli pályán októberben futott végig az első szerelvény – igaz, még csak próbaüzemben. 1976 december 31-én délelőtt, ünnepi külsőségek között átadták rendeltetésének a főváros észak-déli vonalának első szakaszát a Nagyvárad téren.

A Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest MÁV állomás között a második szakasz is elkezdődött. Itt már kéregvasút készült, azaz réseléssel a felszín felől ásták ki az alagutat, mélyen vezetett fúrópajzs nélkül. Ezt a szakaszt 1980 március 29-én nyitották meg. A Kőér utcában 1980-ban készült el a járműjavító telep, és egy kapcsolódó mozgólépcső-javító bázis.

A harmadik szakaszban a másik irányban is folytatódott az építkezés, a Deák tértől a Marx téren (ma: Nyugati tér) és az Élmunkás térig (ma: Lehel tér). Ezt a szakaszt 1981 közepén avatták fel.

Az átadási időpontok:

1976.12.31: Deák F. tér – Nagyvárad tér (I)
1980.03.29: Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest (II/A)
1981.12.30: Deák F. tér – Lehel tér (Élmunkás tér) (II/B)
1984.11.05: Lehel tér (Élmunkás tér) – Árpád híd (III/A)
1990.12.14: Árpád híd – Újpest-Városközpont (III/B)”

– Ez a kicsinyke adalék már csak azért lett ide beillesztve, hogy könnyebben megérthessük “az unió kohéziós, meg fölzárkóztatási alapjainak rejtelmeit.”

Tehát: A 2-es és a 3-as metrovonalakat Magyarország ÖNERŐBŐL ÉPÍTETTE! Az “átkosban”!

MÁS EGYÉB DOLGOK MELLETT! Kórházak, iskolák, rendelők, gyárak, kultúrházak, lakótelepek, egy – két stadion meg egyebek mellett. ÖNERŐBŐL! ORSZÁG ÉPÜLT ITT KÉREM! Számunkra természetes módon!

A MAGYAR NÉPKÖZTÁRSASÁGNAK VOLT SAJÁT MŰKÖDŐ GAZDASÁGA! ANNAK HASZNÁBÓL ÉPÜLT – SZÉPÜLT!

Az Európai Unió NEM EGY JÓTÉKONYSÁGI EGYLET, ami segélyeket osztogat!

“…a kohéziós politika keretében nyújt…a gyönyörű magyar fővárosba látogató turisták” jobb szolgáltatásokban részesülhetnek…”

– Hát persze! A “TURISTÁK” kedvéért.

Jött aztán ugye a rendszerváltás, és a NAGY FOSZTOGATÁS IDEJE! Még annyi sem maradt, hogy legyen miből fölújítani!

SEGÍT AZ UNIÓ!

– Hát persze! Az EU az olyan. Az egy segítőkész társulás!

AZ EU A SAJÁTJÁNAK A FÖLÚJÍTÁSÁHOZ JÁRUL HOZZÁ! Itt a lóvé haver! 473,4 millió euro. De a meló az el legyen ám végezve!

Pénz áll a házhoz Döbrögisztánban. RÁADÁSUL EURO ÁLL A HÁZHOZ! (300 – ból is kijön az!)

Még hogy azok a brüsszeli sorosista bürokraták…

Folytathatnánk az eszmefuttatást! – de minek?

“Kohézió” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com