“Alakul az új málenkij robot” bővebben

"/>

Alakul az új málenkij robot

Mint köztudott, a málenkij robot a Horthy-fasiszta barbár népirtó terrorista magyar hadsereg pusztításainak helyreállítására szolgált. Nem volt demokratikus megoldás, mint ahogy a fasiszta rombolás sem. Az oroszok sem voltak az ellenségükkel szemben finomak, ahogy a magyar fasiszták sem Oroszországban.

De vajon tanult-e ebből a magyar?

Ha megint Oroszország ellen harcolunk, de most az USA oldalán, akkor mi lesz, ha megint vesztük és visszajönnek?

De az biztos, hogy a közeli orosz határon néhány atombomba átjön hozzánk Magyarországra is, mert befogadjuk önként az USA hadseregét és a NATO-t.

Mert mit is akar az USA és a NATO?

Talán demokráciát, egyenlőséget a világ népeinek?

Hol van erre példa a világon?

Ahova az USA eljutott, hatalmas gazdasági és katonai erejével, ott gyarmatosított. Vagyis kizsákmányolta az ott élőket. Németország és Japán csak a Szovjetunió elleni harc miatt nem lett gyarmat, bár függőségi viszonyban van az USA-tól. Az USA a közösen legyőzött fasiszta ellenségeit fordította szembe a Szovjetunióval, majd az oroszokkal, de katonailag megszállva vannak még most is. Az USA átvette a hitleri fasizmus szerepét, persze burkoltabb formában, de ugyanaz a célja, világuralom, felsőbbrendűség, élősködés, gyarmatosítás, de a népirtás is. A „felsőbbrendű” amerikai katonák gyilkoltak Koreában, Vietnámban, Irakban, Afganisztánban, Szíriában, stb., de nem a demokráciát, hanem a halált vitték oda. Az USA gyarmatosítás célja a demokrácia álcájával csak egy jó üzlet a gyarmatosított népek kizsákmányolására.

Kétezer amerikai harckocsi vonul az orosz határ felé, ellentüntetések Brandenburgbanhidfo.ru 2018.06.01
Az Egyesült Államok azt tervezi, hogy 3300 katonát küld a balti államokba, Lengyelországba, Romániába, Bulgáriába és Magyarországra az “Atlanti Megoldás Művelet” nevű hadgyakorlatra hivatkozva. Németországban már tüntetések zajlanak az amerikai harckocsik átvonulása miatt.

Az amerikai légierő Reaper drónokat kezd működtetni Lengyelországbanhidfo.ru 2018.06.01.

Az amerikai légierő korábban MQ-9 Reaper drónokat helyezett el egy lengyelországi létesítményben, melyek május végén megkezdik tevékenységüket az EU keleti határán. Március óta ez a második alkalom, hogy az USA drónokat küldött Európába.

Keletre megy a lengyel a hadsereg? munkaspart.hu 2018.06.01.
A lengyel hadügyminisztérium bejelentette, hogy új hadosztályt állítanak fel, amelyet a legkorszerűbb fegyverzettel látnak el. A hadosztály a lengyel-belarusz határon fog állomásozni. (https://defence.ru/)
Egy legmodernebb eszközökkel és 100 százalékig feltöltött hadosztály felállítása nem gyerekjáték, sok katona és sok pénz kell hozzá. A lengyel politikai elit nagyra törő ambíciókat dédelget. Keletre akarnak menetelni a lengyel csapatok?

Háborúra készül a NATO: 2500 amerikai tankot küldtek Európába 24.hu 2017
Több mint 2500 páncélozott harci járművet szállított a németországi Bremerhavenbe az amerikai hadsereg, további 1600 tankot pedig Hollandiába telepítenek. Mindeközben a NATO több ezer katonát állított készültségbe az orosz határon. Mint arról korábban írtunk, az Egyesült Államok Magyarországra is telepít katonákat 2017-ben.
A szállítmányt mintegy 900 vasúti tehervagonnal szállítják Lengyelországba a hétvégén megrendezésre kerülő Atlanti Megoldás nevű hadgyakorlatra.

Több katona, kémrepülő kell az amerikai haderő európai parancsnokának az oroszok ellen444.hu 2018.05.25
Az Európában állomásozó amerikai haderő legmagasabb rangú parancsnoka, a négycsillagos tábornok, Curtis M. Scaparrotti több katonát, kémrepülőt és hadfelszerelést kér, hogy fenntarthassa az amerikai haderő európai fölényét. Legfőbb feladatának az oroszokkal szembeni elrettentés fenntartását nevezte.
Scaparrotti tabukat is döntögetett, szerinte a terrorizmus elleni harctól kéne erőforrásokat elvonni az oroszok elleni erősítésekhez. A csapaterősítések, mint mondta, “segítenének jobb munkát végezni Oroszország elrettentésében”. Kémrepülőkre pedig azért van szükség, hogy jobban megérthessük, hogy működik az orosz hadsereg.

Akkora hadgyakorlatot tart Litvániában a NATO, hogy a parlamentnek kellett jóváhagynia24.hu 2018. 06. 03

Megkezdődött a Saber Strike 2018 fedőnevű hadgyakorlat vasárnap Litvániában – közölte Tomas Pakalniskis százados, hadügyi szóvivő a helyi rádióban.
Tájékoztatása szerint a gyakorlatnak ebben a szakaszában mintegy 6600 katona vesz részt az észak-atlanti szervezet tagországaiból. A manőverek egyik kiemelkedő része a szövetséges csapatok átcsoportosítása lesz állandó, németországi állomáshelyükről Lengyelország, Litvánia és Lettország területére.
A legnagyobb méretű katonai konvoj Litvánia területén június 6. és 9. között halad majd át. Az amerikai 2. lovassági ezred háromezer katonája indul 1500 műszaki eszközzel két útvonalon a litvániai Pabrade és Gaiziunu kiképzőközpontok felé, valamint Litvánián át a szomszédos balti országokba a jelenlegi állomáshelyükről, a németországi Vilseckből.
A feladat teljesítéséhez megtették a szükséges szervezeti intézkedéseket, hogy szavatolják a csapatok problémamentes haladását az ország területén – tette hozzá Pakalniskis.
A külföldi erők ilyen nagy mértékű hadgyakorlatához szükség volt a litván parlament jóváhagyására. A kormány felhatalmazása ugyanis csupán 1,6 ezer külföldi erő behívására terjed ki, ennél nagyobb erőkéhez kell a törvényhozás engedélye.
A Saber Strike (Kardcsapás) hadgyakorlatot 2011 óta évente rendezi meg az Egyesült Államok európai erőinek főparancsnoksága. A litván hadügyminisztérium tájékoztatása szerint az idei katonai manőverekben összesen 19 ország 18 ezer katonája vesz majd részt.

A Pentagon megfenyegette Assadot: Orientalista.hu 2018.06.01
Az amerikai védelmi minisztérium, a Pentagon óva inti Bashar Al-Assad szíriai elnököt attól, hogy a kormányerők támadást intézzenek amerikai katonák vagy szövetségeseik ellen – jelentette ki csütörtökön egy sajtóbeszélgetésen Kenneth McKenzie altábornagy, a vezérkari főnökök egyesített bizottságának igazgatója.
„Szíriában minden érintett félnek meg kell értenie, hogy az Egyesült Államok haderejének vagy a koalícióban részt vevő partnereinek megtámadása nagyon rossz politika lenne” – fogalmazott Kenneth McKenzie.
Az altábornagy arra az interjúra reagált, amelyet a szíriai elnök adott az RT orosz televíziónak.
Assad elnök ugyanis úgy nyilatkozott az orosz tévé csütörtöki adásában, hogy az amerikai erőknek el kell hagyniuk Szíriát, és a szíriai hadsereg visszafoglalják az ország azon északkeleti vidékeit is, amelyeket jelenleg még az amerikaiak támogatta, Szíriai Demokratikus Erők (SDF) nevű kurd-arab koalíció harcosai tartanak megszállás alatt.
Az interjúban Assad azt is kijelentette, hogy Szíriában jelenleg az egyetlen még meglévő problémát a Szíriai Demokratikus Erők jelentik.
Hozzátette:

vagy tárgyalásokat folytatnak az SDF harcosaival, hiszen ők is szíriaiak, „vagy ha ez nem megy, akkor erővel szabadítjuk fel területeinket. Nincs más választásunk”

– húzta alá a szíriai elnök.

SaLa

Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton

Kérjük, anyagilag támogassa  a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

PayPal - The safer, easier way to pay online!

vagy közvetlen postai úton:

Szabó Péter 

2747 Törtel,

Petőfi-ut. 12.

A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!

“Alakul az új málenkij robot” bejegyzéshez 73 hozzászólás

  1. Sala!

    “a málenkij robot a Horthy-fasiszta barbár népirtó terrorista magyar hadsereg pusztításainak helyreállítására szolgált. ”

    Ti mint fasiszta kommunisták,
    ugye tudnátok mesélni arról, hogy a doni kanyar pusztaságában a harcmezőn milyen infrastruktúra pusztítást végzett a magyar hadsereg, amiért évtizedekig kellett nem is olyan málenkij robotolni és a hadifoglyok többségének belepusztulni?
    Ja és nem is hadifoglyoknak, hanem a nagy “felszabadító-megerőszakoló-gyilkoló” szovjet sereg összefogdosó embervadászatának eredményeként a civileknek .

    Ja és ha ledolgozták, akkor miért kellett irdatlan méretű hadi kártérítést fizetni?
    Ja és a Magyarországot 45 éven át megszálló (ja felszabadító-mert ugye a felszabadító úgy tesz szabaddá, hogy megaszondja mit mikor és ki tehet) Szovjet rendszer okozott károkért mikor fizetnek kártérítést?

    Mert ugye 1849-ben a honvédő hadsereg is olyakkora terrorrombolást végzett, hogy magyarok ezrei málenkij robotoltak Szibériában.

    Újfent egy hazug aljas kommunista csúsztatással sikerült a magyar áldozatok emlékét meggyaláznod!

    Admin:

    Azért a Don-kanyar pusztaságáig Csernyivcitől akadt egynéhány erdő is! Meg kisebb bokortanya.

    Jah! Meg ha már 1849-et említjük, kicsit még visszább is mehetünk. OTTHAGYTUK A RUSZKIKNAK ETELKÖZT! Kártérítést érte! Vagy aggyák vissza!

    1. Több tévedés is megfogalmaztál Admin.

      Etelközben sehol sem voltak akkoriban még a ruszkik, mivel a szláv nép sokkal később alakult ki, mint szkíta, hun, avar, szarmata, magyar meg még akárhogy is nevezik a népet, akik ezer évek óta eurázsia sztyeppéin éltek.

      A másik, sokan tisztázták már, hogy a Don kanyarba vasúton vitték a magyar hadsereget vagy menetoszlopban. És nem nagyon akadt útközben csellengésre, szavaiddal fogalmazva gyilkolászásra idő.
      A másik, nem valószínű, hogy a hadsereg helyi tüzelő és lövészárok építésén kívül egyéb szükségletre vagdalták volna ki az erdő fáit, mert a katonáknak éppen a ruszkikkal való harccal voltak elfoglalva, nem holmi favágással.

      Azt is számtalanszor tisztáztuk már, hogy az ukránok felszabadítóként fogadták a központi hatalmak seregeit, nem ellenségként, sőt ukrán egységek alakultak a német hadsereg kötelékében; mint baltiak, belgák, franciák, norvégok stb is, csak az ukránok sokkal nagyobb számban.

      No de a magyar robotosokat nem is erdőtelepítésre, tanyaépítésre vitték, hanem a legcudarabb vidékre vasút-út, gyárak építésére a nagy szovjat honba, meg bányákba, stb.
      Lehet védeni a védhetetlent, de ideje lenne már szakítani ezzel a vérbolsi sztálini hazudozással, mert már sok cáfoló dokumentun rántotta le a leplet a szovjetek történelemhamisításáról, aljasságairól……….

  2. Olvasó!
    26 millió szovjet ember,és az Uralig terjedő lepusztított ország!
    Gondolom ,számolni tudsz,ha gondolkodni nem is!Vagy már teljesen elöntötte az agyadat a fasiszta düh?
    Nem a kommunisták ám a fasiszták!
    Ha meg dühít,amit Sala ír,hát mi a fasznak olvasod?!
    Hányni egy erős piálás után is tudsz,nem kell ahhoz olyasmit olvasnod,amit nem értesz,vagy nem akarsz érteni!Hiába vicsorogsz,az igazság az igazság!!De az nem a te szádból hangzik!
    Aztán még valami!
    Az oroszok (azU) 1970-ben elengedték a háborús kártételt,míg a drágalátos USA teljesen kifizettette a háborús kártérítést,amit Magyarország lebombázása miatt számolt fel nekünk!!
    Ugye,ezt nem tudtad?!
    Azt sem,hogy a SzU a háború után nem ellenségként kezelte Mo.-t,hanem szövetségesként,nem említette meg ,hogy mekkora kárt,pusztítást okoztak a magyar csapatok Ukrajnában,milyen háborús bűnöket követtek el,és egészen a nyolcvanas évekig olcsó nyersanyaggal,olcsó energiával látta el Mo.-t,míg az amerikaiak az NSzK-val Franciaországgal,Angliával egyetemben embargó alatt tartottak minket,és óriási károkat okoztak az ezek ellenére fejlődő szocialista országoknak,aminek eredményét oly gyorsan elloptátok,és szállták,szállják meg agresszív szándékkal a ma már nem kommunista Oroszország megtámadásának előkészületei miatt az országot!
    Majd ha emiatt kapsz a fejedre egy orosz grad-rakétát,akkor majd ajvékolhatsz!

    1. Stefimfricc!

      Már korábban sokszor tisztáztuk, hogy a Horthy időszak szinte semmiben sem mutatott hasonlatosságot se a nácizmus, se a fasiszta ideológiával, hacsak nem abban (ami szerinted a fasizmus jellemzője), hogy szocialista országot támad meg!

      Azt is tisztáztuk, hogy Mao megtámadta a szocialista Szu-t és Vietnámot is, ergo a kommunista Kína is fasiszta, azaz a kommunisták fasiszták.
      Sőt a Szu serege megtámadta 1956-ban a független szocialista Magyarországot, Magyarország pedig 1963-ban a szocialista Csehszlovákiát támadta meg, ergo (gondolatmeneted alapján) a Szu és a magyar kommunisták is fasiszták!

      “dühít,amit Sala ír,hát mi a fasznak olvasod?!” tudod néha újdonságot találni benne,
      de a pszichiátrián is gyógyítani akarják a beteget…. de azt ott se hagynák, hogy egy bolond gyalázza a magyar népet…..

      Visszatérve az érveidhez, azt is számszerűsíteni tudod, hogy a sztálini rendszer mennyi szovjet embert ölt meg és mennyit az NKVD a háború alatt a 26 milióból?
      Mert lehet a szám még a hitlerit is jócskán meghaladná…. hiszen Sztálin a saját képzett katona tiszjeit is tízezrével végeztette ki; ja ezt már ne is feszegessük!
      “Hiába vicsorogsz,az igazság az igazság!!”

      Igen Magyarország fizette a háborús jóvátételt 1970-ig amikor pedig az újjáépítésre nagyobb szükség lett volna.
      Persze, a jótevő már csak olyan, hogy romokban élsz hát fizess…!
      Ennél Mária Teréziának is több esze volt, mert azt mondta: ” a birkát először etetni kell, hogy nyírni lehessen..”
      Ja persze a Marshall segélyt nem fogadhatta el az ország, mert a baráti szovjet urak megtiltották….
      gyorsabban fel is építették a teljesen elpusztított Németországot,
      no de ezt hagyjuk……
      eleve semmi jelentősége nem volt a magyar hadszíntérnek a háború kimenetelében, hiszen addigra már Berlint is elfoglalták a lengyeleken keresztül, csak ugyebár nem lehetett ezt a közép európai országot meghagyni a nyugati érdekszféra kebelében, ezért kellett inkább a 40 százalékát az országnak elpusztítani, magyarok százezreit megölni szovjet katonák százezreinek élete árán….

      “szövetségesként,nem említette meg ,hogy mekkora kárt,pusztítást okoztak a magyar csapatok Ukrajnában,”
      hát nem sok ész kell belátni, hogy ha szövetségi rendszerbe kényszerítünk valakit, akkor nem lehet állandóan kiállítani megróni a sorból, de te ezt úgysem értheted…..

      Ukrajnában mekkora pusztítást végeztek?
      Ember fogd már fel, hogy az ukránok felszabadítóként fogadták a németeket és szövetségeseiket, míg az oroszokat ellenségként a Holodomor és megszállás miatt és harcoltak ellenük. Szerinted akkor miért is bántották volna a virágesővel fogadó népet a katonák? Az ukránok elég szép priogromot csináltak azonnal.
      A felforgató kommunisták és “partizánok” az más dolog, hiszen a partizánokat a mai világban is terroristának neveik…
      Szedd össze a gondolataidat, mert nehéz ész érvet, magyarázatot találnod…
      ja, hogy Sztálin utasítására német egyenruhába bújt szovjetek felgyújtották az ukrán falvakat , végül is megtették ezt Moszkvával is, mikor azt Napóleon elfoglalta.
      Mondhatni népi folklór az oroszoknál a felperzselt föld taktikája és utána az ellenségre kenése!

      “egészen a nyolcvanas évekig olcsó nyersanyaggal, olcsó energiával látta el Mo.-t”
      sokba került nekünk az az olcsóság……persze, a magyarok meg olcsó élelmiszerrel a nagy Szu-t, mert azok az éhenhalás szélén álltak.
      Mert nem tudták a kommunista urak megszervezni a mezőgazdaságukat, mialatt a ma nem kommunista Oroszország gabonaexportőrré vált…..

      “Majd ha emiatt kapsz a fejedre egy orosz grad-rakétát,akkor majd ajvékolhatsz!”
      én nem szállok meg senkit és nem is akarok és a nátó kardcsörtetést sem helyeslem, magát a nátot sem,
      a kommunista ideológusokkal ellentétben, akik világproletárokat akarnak felszabadítani és egységbe kovácsolni….. remélem majd a mindenkire hulló grad-esőben majd az elsők között részesedsz , hogy ne legyen időd ajvékolni…….. és butaságokat terjeszteni..

      Csak egy ténykérdés: miért fáj neked az igazság, hogy csak a rákosi komcsi hazudozásokban tudsz gondolkozni?

      Admin:

      Bakker “Olvasó”! A tárgyi ismereteid a realitásoktól nagyon messze állnak! Jóval messzebb, mint SaLa leckéi! Egy horthyzmus iránti rajongástól áthatott zűrzavar a fejben, amiben történetek válnak képzeletbeli rémmesékké, és fordítva.

      Komolyan mondom: KÁR RÁD IDŐT POCSÉKOLNI FÖLVILÁGOSÍTÁS CÉLJÁBÓL! (Ha jól emlékszem, már volt egy hosszú vitánk, amit azzal zártál le, hogy “akkoris úgy vaút…! Ilyesmivel meg nem lehet mit kezdeni!)

      1. Admin!
        Mit ne mondjak, most is sikerült tételes , soronkénti cáfolatokkal reagálni az írásomra…….. aminek egyébként minden szava igaz, mert nem én költöttem , hanem a történelem.
        Az se világos, hogy egy mai nemzetközi problémába miért kell belekeverni a nem túl szerencsés magyar múltat, és a korabeli tisztességes indulatú emberekbe, felmenőinkbe újfent belerúgva.

        Mint megannyiszor már elismertem, hogy a Horthy időszak sem volt hibátlan és nem csak a gáláns, nagyvonalú uriemberek találták meg a számításaikat benne……,
        de az, hogy magukat magyarnak mondók, még ha kommunisták is, az már gyalázatos, hogy a magyar népet csak ócsárolni tudják………………………… pedig a korabeli átlagemberek ugyanúgy szívtak, mint a szovjet oldalon a kisemberek. mert nem csak a kommunisták lehettek jó emberek, ezen már illene túllépni, sőt….
        Horthy is elvesztette mindkét fiát és egyetlen pengővel sem lett gazdagabb 24 év kormányzósága után……………….. talán ezt is figyelembe kellene venni a mai országvezetőknek ……
        Persze Sztálin se ment ki a lövészárokba, mert akkor őt is seggbe durranthatták volna, mint az átlag kiskatonát.
        És se lenin, se Sztálin, se a többi kommunista vezető nem halt éhen se, mint a szovjet és orosz polgárok milliói……… sőt, a kommunista pártemberekkel általában mondva nem az éhínség, mintsem valamelyik párttársa végzett… ………mert ők nem hatalommániás gyilkosok, hanem jóravaló galamb temészetű elvtársak voltak.

        Azt se vitatom, hogy egy erős kezű ember kellett akkoriban, sőt kegyetlen vezető volt, a saját polgárainak millióit végeztette ki még békeidőben is…… ez is történelem, meg lehet találni, persze nem kimondottan Sztálin saját visszaemlékezéseiben… és azt is elismerem, hogy a háborús időszakban nem igazán működik a demokrácia, ami a szocializmusra egyébként se volt igazán jellemző (de talán nem is baj)

        Na de az, hogy egyoldalúsággal, zűrzavarral vádolsz…. hát azt ezek fényében bizonyítanod is kellene ha lenne vér a bucádban, nem csak kommunista avitt propagandára hivatkozni.
        Vagy te csak olyan afféle axióma kijelentő vagy, mint a rákosista kommunisták? Akinek meg más a véleménye, vagy nem úgy tudja a tényeket, az mehet az államvédelem kínzóbörtönébe egy kis átprogramozásra, átnevelésre?
        Azok az idők már szerencsére elmúltak, majd felpuhultak és szöges irányváltást vettek, hogy szerencsére vagy nem, az már lehet vitaalap.
        Az, hogy most újfent egy rákosista abszolutista hatalomépítés felé vastag vagyongyarapodás és a nép kifosztása mellett vette az irányt az országvezetés az is egy valós tény és vitaalap…….
        De hogy a már bebizonyított és korábban megcáfolt tényeket mindig és következetesen elővenni, és elhazudni; a magyar emberek folyamatos gyalázása mellett, hát az nem igazán korrekt honfiúi cselekedet.

        Admin:

        Ki gyaláz itt magyarokat? Hát a te gondolatmente szerint aMAGYAR ÖREGET AGYONVERŐT nem lehet gyilkosnak – gonosztevőnek nevezni? Aki gyilkol! – az GYILKOS! Ha magyar, ha cigány! Bár történelmi kontexusban-haegyenruhát visel-VALAKIK mindig hősnek nevezik!

        Én az ország közeétől Volgográdig SOKSZOR MEGJÁRTAM a “hadak útját”! Sok OTTANI EMBERREL BESZÉLTEM! Még Ternopolban is kaptam a magyarságom miatt! MINT UTÓD!

        1. Ezen az oldalon, ha a Tanácsköztársaságról, a nagy háborúról van szó, akkor a magyarok mindig gyilkosok és rosszak, a kommunistákkal szemben. Pedig mindkettő ember valahol.
          Aki gyilkos az gyilkos, ha cigány is, de attól nem lesz minden cigány gyilkos……..mint ahogy a magyar katonák nagyon nagy többsége sem volt gyilkos. Egypár kilógó elem pedig minden nép között akad, akár német, akár orosz, akár magyar.
          Épen ezért minek is lehet azokat a szovjet pártelvtársakat nevezni, akik saját népüket, avagy a saját párttársukat is legyilkolták?
          Horthy még a mélységesen útált Róth manót is pár évre bebörtönözte és nem végeztette ki. Na már ennyi különbség is van. A kommunisták a Romanov gyerekeket is legyilkolták, saját párttársaikat is, ha a kommunista egyéni hatalmi érdekük ezt kívánta.

          De a rendszerszintű gyilkolászás csak taktikailag sem érdeke egy bevonuló katonaságnak, mert a hátországban jobb a nyugalom, mint szabotázs a lakosság részéről.
          Ha ennek a stratégiai fontosságát is magyarázni kell, akkor az tényleg reménytelen.
          A bevonuló magyar katonákat pedig vasúton vitték a frontra, ennek dokumentált anyaga van.
          Persze a szovjetek elől való visszavonulás az megint más lapra tartozik, csak példának említem, hogy a székely a visszavonuló magányos német katonát a csizmájáért képesek voltak leütni….

          Mint írtam, a háború nemszeretem kérdése, annak javarészt csak áldozatai vannak mindkét oldalon. Ez különösen igaz a frontzónára.
          Az ukrán területeken való átvonulás -bevonulás nem járt attrocitással “állítólag”, mivel az ukránok felszabadítóként fogadták a bemasírozókat. Akik nem is magyarok voltak, hanem először németek, románok és szlovákok a keleti fronton.
          Gondolom a visszavonuló szovjet csapatok felperzselt föld taktikáját nem élvezték az ukránok, főleg mivel azt német uniformisba öltözve követték el leggyakrabban, szintén érthető háborús stratégia okán. Az ellenségnek ne maradjon semmi, se gabona, se szállás, a helyi lakosság meg utálja meg a bevonulókat. hát ez a stratégia kisebb részt be is jött.
          Aztán az ukránok között is voltak kommunisták, akik mint partizánok nem a nemzetközi egyezmények szerint viseltek háborút…….érthető, hogy a lakosság sokat szenvedett……. aztán a frontharcos németeknek se nagyon lehetőségük a lövedékek és célpontok válogatásában; amerről lőttek arra fele lőttek, bombáztak ők is, válogatás nélkül.. Az amerikaiak is 2 kilométeres szórással dobták ki bombáikat.

          Persze a kommunista évtizedek propagandájának meg lett a hatása, azt is elhitték ami meg se történt.
          Teljesen érthető, hogy a helyi lakosságban magyar-német ellenszenvet igyekeztek beoltani a szovjetek-oroszok, mert ez volt a háborús stratégiai érdekük.
          Mivel a győzelem kivívásához a lakosság támogatására is számítottak….

          Na ezt már sok ember tette magáévá, ami sokszor meg se történt, csak beléjük oltotta a pártpropaganda……….ettől függetlenül nem lehet kijelenteni, hogy egyedi esetek ne történtek volna meg….

          Admin:

          Te rendre kihagy az agymenéseidből egy rendkívül fontos tényt. (Nem föltételezem, hogy ne lenne róla tudomásod. Ha pedig van-és mégis kihagyod, akkor…- hamiskodsz!)

          E tény pedig – amiben ilyen-olyan oldali történészek között teljes az egyetértés – a következő: Hitler IDEOLÓGIAI – NÉPIRTÓ HÓDÍTÓ HÁBORÚT INDÍTOTT A SZOVJETUNIÓ ELLEN, amelyet alacsonyabb rendű népek laknak! Világosan kifejtette célját a Barbár Rózsa – tervnek. Horthy ehhez csatlakozott ÖNKÉNT!

          Az is tény, hogy MI MENTÜNK ODA – ŐK CSAK VISSZAZAVARTAK BENNÜNKET!

          Innentől kezdve nincs értelme a történelmi csűrcsavarnak!

          1. olvasó ?
            Te addig mondogatod magadnak a marhaságaidat mig el nem hiszed azt igaznak!
            Nefeledd a történelmet a gyöztesek írják!

          2. Petymeg.

            Attól , hogy a győztesek írják a történelmet, attól miért lenne igaz amit írnak?
            Mert minden szentnek maga felé hajlik a keze?
            Hogy őszinte legyek, én sem szívesen teregetném ki a félrelépéseimet, nem tudom te hogy vagy ezzel. De én nem vagyok győztes se és nem írtam történelmet…..

            Egyébként várom a “marhaságok” tételes cáfolatát, de ha lehetne, ne valami ócska avíttas komcsi pártpropagandából idézz!

          3. Admin!

            A mondatod első fele igaz is , a második fele már csúsztatás.
            Az nem önkéntes részvételi szándék, amikor Magyarországot megcsonkító kisantant már ott lihegett az orosz fronton a németek oldalán.
            Mire kellett volna várnia a magyar vezetésnek? Arra, hogy a németek visszavegyék a 38-ban jóváírt területeket a románoknak, szlovákoknak? Esetleg az egyébként is hitlert többször is elutasító Horthy féle Magyarország maradékát is teljesen odadobják a románoknak?
            A magyar vezetésnek sosem volt önálló követelése a szovjetekkel szemben, (ép ésszel nem is akarhat egy akkora országba belecsimpaszkodni a gyenge magyar, amikor a kisantanti ellenségek ugrásra kész tömege vette körbe korabeli határainkat, és még azokat sem sikerült önmagukban legyőzni.) másrészt volt egy veretlen győztes, akivel akkoriban nem volt tanácsos újjat húzni. A lengyelek megtették, lett is vagy 6-8 millió halottjuk. Egyébként meg a szovjetek ugyanúgy megszállták, mintha a németek oldaklán harcoltak volna.

            Na ez az épeszű korabeli stratégiai helyzetkép, ha mindezt vérkomcsi ideológia mentesen , tényszerűen nem vagy képes értelmezni, arról csak a teremtő természet szeszélye tehet……..

      2. olvasó szerint:

        2018-06-05 – 11:46 !
        “Magyarország pedig 1963-ban a szocialista Csehszlovákiát támadta meg, ”
        Na erre mondják,hogy ha valamit hallunk innen-onnan nem árt utána nézni!!

        1. Hát gratulálok,
          az érvrendszeremben sikerült a legfőbb ellenérvet megfognod egy elírt szám formájában!
          Ez az igazi eredmény! Mármint hogy másba nem tudsz belekötni.
          De köszönöm a helyesbítésre való felhívást.

          Keress barátom még egypár csomót, mert nem tökmindegy, hogy igaz szocialista szovjet súgásra de mikor vonult be a független Csehszlovákiába a magyar szocialista néphadsereg a szocialista csehszlovákok határozott tiltakozása ellenére, azaz egy szocialista országba agresszorként!

          Azaz egy szocialista államot támadott meg a magyar néphadsereg, ami stefimfrici korábbi gondolata mentén a fasizmus alapvető és kizárólagos jellemzője a fasizmusnak, ergó -tisztán frici gondolata mentén- a magyar kommunisták fasiszták……

          Admin:

          Amennyiben történelmi ismereteid tárháza oly bőséggel tele van tárgyi tudással, akkor keresd már elő a ’68-as párizsi diáklázadások idején a franciáknak adott NATO ultimátumot. Ha nem vágtok rendet, MI SEGÍTÜNK RENDET TENNI! (De Gaulle-ék megoldották.)

          Ugyanígy kaptak NATO fölajánlást a taljánok is!

          De emlékeztetnélek: volt egy Eisenhower és egy Bezsnyev doktrína! (Tudásod tárházában biztosan rábukkansz ezekre is!)

          A lényeg: NEM ENGEDÜNK!

          De Gaulle-ék ehhez tartották magukat! Dubcsekék nem!

          1. Nem igazán értem a felháborodásodat , de biztossan bennem van a hiba!
            A MNH.egy szövetséges /gyengébbeknek: Varsoi,KGST./ország felforgatása ellen lépett föl!
            Nyilván,mint mindenhol, ott is voltak provokátorok,lumpen elemek ami nem jelenti azt,hogy az let volna a fő hang! Mind ez a közvetlen szomszédunkban!
            A jenkik mit csinálnak most? Terrorizálják a világ 7/8-át,aki nem úgy ropja ahogy ő fütyül megtámadja ,embargozza ,felforgatja röviden terrorizálja!
            De ő a fasza ,követendő /hülye /gyerek!

          2. “A lényeg: NEM ENGEDÜNK!”

            Igen, ez a lényeg. És emiatt nem lehet különbséget tenni egyazon indíttatású elnyomó cselekedetből, akár varsói szövetség, akár nátó.
            Ezért nincs olyan, hogy a fasiszta gyilkos az aljas gyilkos, a kommunista gyilkos aki saját népét, saját elvbarátját, elvtársát is alkalomadtán megöli , az meg a példakép és a nép jótevője.

            Érdekes egy felfogásotok van a gyilkosokról és a gyilkolásról, mondhatni nem éppen a jézusi szeretet tanokat és emberi egyenlőséget valljátok.

            Admin:

            Csak halkan súgom, és csak neked! A jézusi tanokat százmilliók legyilkolásával hirdették! És jobb lett a világ? BIZONY NEM!
            A kommunisták gyilkotak! A forradalmak már csak ilyenek! ÉS JOBB LETT OTT! (Aligha véletlenek a közvéleménykutatási adatok!)

  3. SaLa egy elvakult, egyoldalúan gondolkodó(?) seg…fej. Nem is értem, hogy mit keresnek itt a cikkei. Ráadásul hamisítja a történelmet is, kiragad tényeket kapcsolatrendszerükből és így gyakorlatilag hazudozik.
    Kedves Admin!
    Állandóan arról van szó, hogy anyagi nehézségei vannak az oldalnak. Én, mint a “fasiszta”, “náci”, aki a Kádár rendszert tartja jobbnak, mint a mostanit de kevésbé jónak, mint egy másikat, szükségesnek tartom ennek az oldalnak a meglétét. Kifejezetten nem rosszindulatból.
    Sokadszorra jutok el arra a pontra, hogy anyagilag segítsem az oldalt, de amikor olyan cikkek jelennek meg, ahol a felvidéki magyarokat “szlováknak” nevezik és leírják őket vagy SaLa fröcsögő, hazug cikkei, valahogy mindig eltűnik ez az indíttatásom.
    Sokkal jobb lenne, ha kiegyensúlyozottabb és tényszerűbb lenne az oldal. Elkerülve az idióta nácifasisztázást minden olyan emberre a történelemben, akinek nem tetszik a cselekedete. Ez csak azt eredményezi, hogy a válasz a “büdöskomcsi” lesz. Minden rendszernek megvannak a hibái, ez tény. A szocializmusnak is megvoltak, fölösleges tagadni. Ám bármely rendszer hibáit eltusolni, az előnyeit kiemelni, a másik rendszerrel ellenkezően tenni nem igazán korrekt dolog.

    Admin:

    Megtisztelő, hogy egy DEKLARÁLTAN RADIKÁLIS ÉS KOMMUNISTA HÍRBLOGOT KEDVELSZ! Ha úgy döntenél, hogy támogatni kívánod, még véletlenül se írd rá a nickneved, MERT VISSZAKÜLDENÉM! Azt hiszem nem kell részleteznem miért!

    Ma délelőtt-keddenként van “szemetesnap”-kivittem a kukát a kapu elé! Egyszercsak hallom, hogy valami zörgeti. Magas, teli kerítés van, nem láttam mi az? Azt hittem valami kutya? (Miért hittem azt, nem is tudom?) Kirontottam káromkodva, hogy aztán szó szerint sírva faladjak! EGY SÁNTA, VÉN CIGÁNY KOTORÁSZOTT BENNE! FALUHELYEN! KÖZÉP-DÖBRÖGISZTÁNBAN! 64 ÉVE ÉLEK ITT, DE ILYET ITT MÉG NEM LÁTTAM!

    Adtam neki ÖT SZÁL “FECSKE” szivarkát! (450 ft. egy 17 szálas doboz! Két napig elegendő egy dobozzal!) FÉL NAPI “ADAGOMAT” NEKIADTAM EGY CIGÁNYNAK! Pedig nem kedvelem ezt a népséget! Okkal!)

    Nem is tudom melyikünk a nyomorultabb?

    Talán én!

    Mert nekem a POFÁMBA VÁGJA VALAKI, HOGY PUSZTULJ! ÉN UGYAN RAJTAD NEM SEGÍTEK! ELFOGADOM AMIT ADSZ, DE NEM ADOK ÉRTE SEMMIT! Nem becsüllek semmire!

    Köszönöm NSP! Legalább őszinte vagy! Igazzhy Nemmzetthyjessen büszke!

    1. én akkor hagytam abba az oldal támogatását és terjesztését, mikor nemes egyszerűséggel kitörölték a hozzászólásaimat egyetemben másokéval, akik szerint a vörös hadsereg nem volt felszabadító hanem megszálló erő volt. azaz a betonfaszt vigyétek el a Szabadság térről.

      igazából nem is értem, hogy ennek az oldalnak mi a célja? parlamenti frakciótok nincs nem is lesz. elmondom neked, hogy a legtöbben azért járnak ide, mert nem tudnak oroszul, és kíváncsiak, hogy mi történik Donbasszban, meg Szíriában.

      de a cikkek nagy része megtalálható az rt.com oldalon angolul…

      amúgy meg ha annyira nyugat és usa ellenesek vagytok, akkor nem kéne az általuk kitalált eszközöket használni sem. pl.: facebook, twitter, internet, számítógép, youtube (biztos, hogy nem orosz gépet használtok), stb… mert ezzel is a gaz imperalista erőket támogatjátok (fogyasztói társadalom).

      1. Itt az iGazságot törlik,nem szeretik az igazmondó antiszemitákat.A napi adag fluor és társai megtették a hatásukat a magyarságra.

    2. Kedves Admin!
      Nagyon sajnálom, hogy ennyire féloldalasan fogod fel azt, amit írtam.
      Pontosan erről írtam. Olyan szavakat adsz a másik szájába, amit soha nem mondott, olyan dolgokat állítasz, amit soha nem tett. Pont ellentétesen ezzel azt írtam, hogy szükség van az oldalra és a munkádat is becsülöm, csupán kiegyensúlyozottabbnak kellene lennie az oldalnak, a valóság és a történelmi tények alapján állnia. Tisztában vagyok azzal hogy az oldal radikális, de a radikalizmus nem egyenlő a hazugsággal, még részleteiben sem. Úgyszintén a kommunista kitétellel sincs bajom, ám sehol nem találtam a kommunista ideológiában olyat, hogy a történelmi tényeket ferdíteni kellene, illetve azt sem, hogy aki jószándékkal viseltetik a másik iránt, azt azonnal a földbe kell döngölni.
      Azt hiszem, egyetlen eddigi hozzászólásomban sem sértettelek meg, nem is volt célom.
      Olvasó is pontosan, tényekkel alátámasztva kiválóan kifejtette a véleményét, a válaszok..hát arról inkább nem nyilatkoznék.
      Arról, hogy használok valamit és azért nem fizetek, annyi a hozzátennivalóm, hogy néha az Indexet, Origót és sok más oldalt is elolvasok, mégsem támogatom őket, mert az ilyen vállalkozás vagy hobbi vagy üzleti vállalkozás, vagy -mint ebben az esetben- politikai indíttatású, s csak olyannak segítek amely kiegyensúlyozott az igazság és a tények tekintetében. (ami nem azt jelenti, hogy csakis az általam elfogadott tények lehetnek azok)
      Azt írod, hogy “Igazzhy Nemmzetthyjessen büszke” vagyok. Ez egyáltalán nem igaz, viszont erre simán írhatom, a válaszod alapján, hogy te Igazzhy Nemmzetthyjessen büszke kommunista vagy. (nem véletlen, hogy pontosan a te írásmódodat alkalmaztam)
      Jó egészséget és további jó munkát kívánva maradok tisztelettel:
      NSP

  4. Tisztelt magyar vitatkozok a lényegröl nem beszéltek.
    Lenint megbizták Svájcban a bankárok,hogy döntse meg a Romanovokat.
    Lenint, Trockijt leverte Sztálin mint vak a poharat.
    A Bankárok Warburg család Hitlert bizte meg,hogy leverje Sztálint.
    Sztálin leverte Hitlert mint vak a poharat.

    Ti magyarok csak egyszerü csicska munkaszolgálotasai voltatok Hitlernek.
    A fasz rossz oldalára sodort végzetetek a második világháboruban.

    Mint ahogy 1956-ban is a NATO oda dobott titeket baleknak a vöröshadsereget lekötni,mig ök elfoglalták Suezi csatornát.

    Ti ilyen nyugat csicskája vagytok,ahogy a Germán hiv bennetek ungárise cigájner cápcáráp.
    Nyugaton azt hiszik a cigány és a magyar egy nép.

    1. Magyarán a nyugat leszarja,ha Magyarország ütközözona és egy orosz atombomba porig égeti.

    2. Lenin nem betegségben – elgyengülésben húnyt el.
      Ahhoz lett volna valami köze Sztálinnak?
      Ez új! Van strory is hozzá, vagy csak égbe kiáltott szó?

        1. Petymeg.

          Attól , hogy a győztesek írják a történelmet, attól miért lenne igaz amit írnak?
          Mert minden szentnek maga felé hajlik a keze?
          Hogy őszinte legyek, én sem szívesen teregetném ki a félrelépéseimet, nem tudom te hogy vagy ezzel. De én nem vagyok győztes se és nem írtam történelmet…..

          Egyébként várom a “marhaságok” tételes cáfolatát, de ha lehetne, ne valami ócska avíttas komcsi pártpropagandából idézz!

        2. MZ/X te ugye tudsz erről konkrétumot: “Lenint, Trockijt leverte Sztálin mint vak a poharat.”
          a Lenin részre vonatkozót tényleg közkinccsé tehetnéd, nem kötözködésképp, hanem érdeklődésből.

      1. Szifiliszben, ugyanúgy, mint 5 évvel korábban Ady. A legjellemzőbb haláleset volt ebben a betegségben. Az 54/42 életkor is. Ferenc Jóska (+86) biológiai csoda volt, 1858-ban kapta el, Solferinónál, feltéteelezhetően egy a hadat kísérő prostituálttól.

  5. azért érdekes kérdés az is hogy mi ami szláv mit jelent s föleg oroszok kik-netán ök is hun utod népek közé tartoznak?

  6. Kedves Admin! A Te ill. a kórus (Stefimricc, SaLa, stb.) Tárgyi tudása meg sem közelíti az Olvasó tudását. Nem lepődnék meg, ha Olvasó hivatásos történész lenne. (Ha nem is igazán hivatalos felfogásban.) Admin! Sajnos tőletek igen kevés érvet olvasok, inkább csak propagandát. Én annak idején megnéztem a Sára Sándor dokumentum filmjeit (Pergőtűz, A II. magyar hadsereg a Donnál,). Ezek a hetvenes évek végén készültek. Ezek a filmek sokkal inkább az Olvasó véleményét támasszák alá mint a kórusét. Emlékszem olyan jelenetre, ahol igazi szerelemről beszéltek magyar katonák és orosz nők között. Vagy, hogy a magyar katonák segítettek az aratásban.
    Persze vtény, hogy voltak magyar partizánvadász alakulatok is, mintahogy voltak 44 után szovjet partizánvadász alakulatok is Ukrajnában. A partizántevékenység csak 1948-49-re szünt meg az ukrán területeken. Igaz 44 után már a szovjet csapatok voltak a megszállók és a harc ellenük szólt.
    Még egy megjegyzés. A szovjetek ellen harcoló, a késöbbi Szovjetúnióhoz tartozó államok polgárai közűl szinte egyetlen katona sem élte túl a szovjet fogságot. Azért ez sokat elárul a szovjetek hozzáálásáról az általuk “árulónak” mondott emberekről. Szívesen olvasnék a háború befejezését követő ukrán, lett, litván észt, stb. területeken történtekről.

    Admin:

    Neked és Olvasónak! Sajnos az AKTUÁLPOLITIKA ÍRJA A TÖRTÉNELMET! Saját szája-ize szerint formálva! LÁTHATJÁTOK HOVÁ VEZETETT!
    Ha pedig a háború utáni ukrán, balti történelemre vagytok kíváncsiak: AZT ÉPPEN MOST ÍRJÁK ÁT, nemegyszer röhögtető módon, de többnyire vérrel!

    Persze van egy kis adalék: https://youtu.be/_65lt2-7MDk

    Az Új Tanítások a mellékelt videoban fölsorolt tényeket igyekeznek eltagadni, a hőssy honvédsereglet Donig való masírozását pedig legénykórus békés sétájának.

    A “kórusról” mindössze annyit: EGY VÁLLALTAN KOMMUNISTA HÍRBLOGON hadd szóljon már NE CSAK A HORTHYSTA ellentábor, amelyet tényleg az agyvérzés kerülget a balrad.ru létezése miatt.

    1. Csak úgy mellékessen a kurva nagy tudásról :”Elsőként a szombathelyi III. hadtest érkezett meg Orjol körzetébe, amelynek két könnyű hadosztálya a Tyim előtti védőállásokat vette át a németektől, a harmadik, a komáromi 6. k.ho. a brjanszki erdőségekben harcolt a partizánok ellen. Jány Gusztáv és a hadseregtörzs május 20-án érkezett meg Kurszkba. A csapatok többségének kirakása szintén Kurszk körzetében történt.”
      A többit rád bízom!

    2. Admin!

      tanulságos tényleg az a videó, akár az amerikai bankárok is mondhatnák, hogy gyárakat , városokat, ipart építettek………mások földjén……

      Csak tudod azok a szibériai népek mára kisebbségben élnek őseik földjén és lassan senki nem beszéli közülük apáik nyelvét. Oroszul persze folyékonyan.
      Mint ahogy a szocialista tábor lakossága is érdekes módon oroszul tanult meg, a kazahok-kirgiz-tatárok stb. is, mikor az ő történelmi kultúrájuk nem éppen szláv gyökerű.
      Az, hogy nyelvüket újra kell tanulniuk, talán mégis a szovjet terjeszkedés következménye, ami hasonlatos az angolszász kultúra előretöréséhez a nyugati féltekén, vagy a kínai mandarinnak az ázsiai kontinensen…..

      Admin:

      VALAMIT nem észlelsz a video mondanivalójából. Csak emlékezetből idézném: DE MERT NEMTETSZETTEM NEKTEK, HAZAMENTEM! NÉLKÜLEM MEG ÉHEN DÖGLÖTÖK! DE TIAKARTÁTOK HOGY ÍGY LEGYEN! ÉN NEM ERŐSZAKOSKODOM!

      Magyarítva: MOST JOBBAN ÉRZITEK MAGATOKAT MAGYAROK?!

      1. “DE MERT NEMTETSZETTEM NEKTEK, HAZAMENTEM! ”
        No azt mindenki tudja, hogy évtizedek óta nem tettszett a megszállás a többségnek, de mégsem mentek haza. Hát elég sokáig gondolkodhattak a hazautazáson… aztán Gorbi peresztrojkai hívó szavára és a hazai zavaros belpolitika események hatására mégis összecókmókoltak……

        “NÉLKÜLEM MEG ÉHEN DÖGLÖTÖK!”
        no ezt pont nem kellett volna, mert a magyar élelmiszeren nőttek fel a szovjet barátaink, talán illene megkérdezni tőlük a volt magyar kaja ízvilágát érzik-e még a szájukban.

        A “védőernyő” a katonai védelem, az energia és egyéb nyersanyagok persze igaz…..

        Admin:

        Ember! Te tényleg tudsz gondolkodni? Kötve hiszem!
        CSAK MOSZKVA lélekszáma meghaladta az AKKORI Magyarország teljes népességszámát. Erre te azt a képtelenséget írod, hogy: “…a magyar élelmiszeren nőttek fel a szovjet barátaink…” Mi itt persze éheztünk, mert ide már nem jutott! Mert KIKŰTTÜK A RUSZKIKNAK!

        Legfeljebb a zakuszkát keresnék! (A magyar konzervgyárak “hulladékaiból” összepancsolt valami.) Idéznék egy híres zakuszkagyártó cég egykori igazgatójától: “az volt csak a jó világ, amikor heti tíz kamion zakuszkát küldtünk ki a Szovjetunióba!”

        1. A magyar agrárium több tízmillió ember élelmezését volt képes előállítani.
          Szóval annyi az éhen haló deficit.
          Persze ez önmagában így nem igaz, mert az 1930-as években Sztálin nyugatra exportálta az ukrán búzát, hogy amcsi fegyvereket is vehessen az árán, míg közben ukránok és oroszok milliói haltak éhen.

          A lengyelek, akiknek manapság szintén példaértékű az agrártermelése, akkoriban épp hogy ellátták önmagukat.
          A román éhínségről ne is beszéljünk, amibe persze benne volt csau erőltetett nyugati exportja is.
          A szovjet elvtársak voltak a szabolcsi almára a legigényesebb vevők, ugyanis a határon cirillre átcímkézték és küldték nyugatra reexportra……. talán azért is, mert a szovjet államgazdaságnak igen nagy szüksége lehetett a csak dollárárt beszerezhető termékekre….

          Manapság pedig az oroszok és ukránok is jelentős mennyiségű felesleges gabonát és olajos magvakat képes megtermelni saját ellátásukon felül és exportálni. Ezt a kommunista urak vezényletével anno valahogy akkor nem sikerült megszervezni.

          “Idéznék egy híres zakuszkagyártó cég egykori igazgatójától”
          ezzel most azt akarod bizonyítani, hogy nem is a Horthy fasiszták, hanem az elvtársi szovjetbarát magyar kommunista urak tálaltak moslékot az orosz népnek…………..?

          De ha annyira nem volt szükség a magyar termékekre, annyira púp volt az oroszok nyakán Magyarország, akkor miért is foglalták el és miért is felejtették itt magukat oly sokáig?
          Elhiheted, hogy senki sem kárhoztatta volna manapság őket, ha az osztrák sogorokéhoz hasonlatos életszínvonú életpályát sikerült volna nélkülük közben befutni……….

          Admin:

          Te Olvasó! Látott téged mostanság orvos? Ennyi hülyeséget még a kurucon is megunnának, amit te itt összeokádsz! Komolyan mondom: ENNYI GYŰLÖLET ÉS UNDOR, MEG SZÓKIFORGATÁSI HAJLAM csak egy beteg elmétől telik ki!(Persze lehet rajta röhögni, de hát egy betegen?)

          Kezeltesd magad!

          1. Admin: te tényleg beteg vagy. Talán a korod tehet róla, nem tudom. Az biztos, hogy az érvek és a tények számodra semmit nem jelentenek, és ha van is tudásod némi az akkori történelemről, azt mélyen titkolod. Ha megnézed az akkori, máig elérhető statisztikákat, kiderül, hogy Olvasónak minden szempontból igaza van.

          2. Admin!

            Abban igazad van, hogy le vagyok tiltva a kurucról.
            Ha megengeded belinkelem miért;
            lehet többeknek gondolatébresztő itt is; azt nem tagadom, vannak hiányosságai, kicsi csúsztatása, de figyelemfelkeltőnek szántam a választás előtti hetekben.
            A végén percek alatt szedték le a kurucól és tiltottak le véglegesen ,
            ezen írás miatt:

            A 2010-2018-ig terjedő időszak államgazdaság nagyolt kiértékelése:

            Az MNB egyik közgazdásza és egy államtitkár bizonygatja, miért volt nemzeti érdek a MANYUP megszüntetése.
            http://www.vg.hu/penzugy/fenntarthato-koltsegvetes-fenntarthato-nyugdijrendszer-782025/

            Kendőzetlenül kimondják, hogy a lenyúlt 3000 milliárd mellé jött folyó társadalombiztosítási befizetésekből még 3000 milliárd, ami összesen 6.000 milliárd Ft; ami ugyebár GDP-ben 17-21%

            Ha ezt a 17%-ot nominálisan a trükközött a 2017 évi 72.1% (+1,9% EXIMBANK) GDP arányos államadóssághoz adjuk, az 91% GDP arányos államadósság lenne a MANYUP ellopása és folyó nyugdíj befizetés átcsatornázása nélkül!

            Az ECO Tv-n Bayer műsorában Bogár és Boros azt fejtegette, hogy a kedvező nemzetközi környezet miatt az ország hitelfelvételi kamatai előnyösen alakultak és emiatt 1% kamat csökkenésenként 250-300 milliárd forintot nyer évente a költségvetés.
            Akkor az államadósság kamat kiadás megtakarítása (számítás alább) egy újabb, legalább 10% GDP arányos , a magyar gazdaságpolitikától független , azaz nemzetközi pénzpiaci környezet hozadéka.
            Ha még ezt is hozzáadom, akkor az 91%+10%= 101% lenne a korrigált GDP arányos államadósság 2017 szinten nominálisan
            és szűken számolva, más egyéb tényezővel nem is kalkulálva.

            Azaz a Fidesz gazdasági tevékenysége a világválság alatti MSZP-hez mérten a (80,2%) képesti 2009-hez korrigálva
            több mint 21%-al növelte a GDP arányos magyar államadósságot,
            csak a MANYUP és a kamatkiadás megtakarítása alapján,
            8.600 milliárdos uniós segély és egyebek nélkül!

            Itt a link, részletesen:
            jegybanki alapkamat:
            https://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/jegybank
            magyar GDP:
            http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt015.html
            magyar államadósság:
            https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga

            2017-ben a magyar államadósság szintje 27.359 Milliárd forint;
            számított GDP 36.870 Milliárd Ft

            http://adozona.hu/altalanos/Csokken_mikozben_nott_ennyi_a_magyar_allam__Z9O51X?s=hl

            2016 -ban a GDP arányos államadósság 73,9% , 2017- ben 72,1%
            EXIMBANK miatt + 1,9%, azaz 74% amit 2018-tól az MNB is beleszámol az államadósságba.

            Külföldön dolgozók hazautalásai 2000-2015
            https://www.portfolio.hu/gazdasag/rengeteg-penzt-utalnak-haza-a-kulfoldon-dolgozo-magyarok.221237.html
            2017-ben külföldön dolgozók utaltak 3,5 Milliárd euró = 1085 Milliárd forint http://www.origo.hu/gazdasag/20170704-a-hazautalasok-nagyban-javitjak-a-hazai-gazdasag-merleget.html
            https://24.hu/fn/gazdasag/2017/11/03/rengeteg-penzt-utalnak-haza-a-kulfoldi-magyarok-amivel-novelik-a-gdp-t/

            2016-ban a kint dolgozók hazautalása a világbank szerint 1270 milliárd forint, a magyar GDP 3,6%-a
            https://szakszervezetek.hu/dokumentumok/mibol-elunk/13002-kevesebb-penzt-utalnak-haza-a-kulfoldon-dolgozo-magyarok

            2017 közgazdász vándorgyűlés az uniós támogatásokról
            http://www.mkt.hu/wp-content/uploads/2017/09/fejlesztespol_Laszlo_Csaba_Vertes_Andras.pdf

            év / átlag alapkamat / kamatmegtakarítás /magyar GDP MrdFt / GDP vált.% / GDPváltozás MrdFt 2002—9% 17.461.milliárd Ft 4,5%
            2003—9% 19.138. 3,8% 1.677 Milliárdforint
            2004—11% 21.100. 4,9% 1.962
            2005—6,8% 22.560. 4,4% 1.460
            2006—6,8% ÁTLAG 8% kamat 24.257 3,8% 1.698
            2007—7,5% 25.680. 0,4% 1.423
            2008 —8,5% 27.193. 0,8% 1.513
            2009—-8% 26.425. -6,6% -768
            2010—-6,7%————————–1% 27.225. 0,7% 800
            2011—-5,5%————————–2% 28.304. 1,8% 1.079
            2012—-6,7%————————–1% 28.781. 1,7% 477
            2013—-4,2%————————–3% 30.247. 1,9% 1.466
            2014—-2,4%————————–5% 32.591. 3,7% 2.344
            2015—-1,5%————————–6% 34.324. 2,9% 1.733
            2016—-1%—————————-7% 35.420. 2% 1.104
            2017—-1%—————————-7% 36.872. 4,1% 1.452
            +——-
            összesen 32 % kamathozam megtakarítás
            össz. 32 % x 250milliárd Ft / 1% pontonként = 7680 milliárd forint a kamatmegtakarításból = GDP 21%-a egyéb tényezőkkel felezve (mivel kb. 50% a honi és a külföldi államadósság hitel és csak a külföldi kamat ami kikerül a magyar gazdaságból) is legalább a jelen GDP 10%-a

            Amennyiben euróban nézzük (a forintleértékelés hatását kiszűrve) a magyar GDP változását, a KSH szerinti 2002-es 71.868 mill. euro, 2010-re 94.168 mill. eurora nő, ami az MSZP 8 éve alatt 31%-os GDP növekedés,
            míg a Fidesz alatt 2017 évi 118.385 mill. euro csak 25% GDP növekedés az utóbbi 8 évben mindenféle uniós támogatás , nyugdíj átcsatornázás, kedvező nemzetközi kunjunktúra és egyebek mellett is!

            Magyarország uniós tagságának mérlege a csatlakozás óta
            év egyenleg (millió euróban) a bruttó nemzeti összjövedelem, a GNI arányában (%)
            2004 + 193,4 0,25
            2005 + 590,1 0,70
            2006 + 1 115 1,31
            2007 + 1 605,9 1,74
            2008 + 1 111,7 1,13
            2009 + 2 719,4 3,11
            2010 + 2 748,4 2,98
            2011 +4 418,3 4,67
            2012 + 3 280 3
            https://index.hu/gazdasag/2014/02/12/tiz_eve_dol_a_le/
            Látható, az MSZP alatt az uniós forrás mérlege 7.333millió euro/ 275Ft = 2.016milliárd Ft, a Fidesz alatt 10.446euro/ 310Ft = 3.238milliárd Ft 2007-2013-ig, azaz összesen 5100 milliárd Ft lehívott uniós támogatás mellett 2013-2015 ben még további 3.600 Mrd Ft, hogy a hangoztatott 8.700Mrd Ft lehívási szint kijöjjön.
            Azaz az MSZP idejében 560 + 2016 = 2.576Mrd Ft, míg a FIDESZ idejében 3.238 + 3600 = 6.838 Mrd Ft uniós nettó támogatás érkezett Magyarországra.
            Ez az eltérés 2017-es GDP-vel újabb 11,5%!

            2014-2021-ig tartó ciklusra 8.900 –(10.500?) milliárd Ft uniós támogatás 47,4%-át, azaz 4.247 milliárd forintot fizetett a kormány ki eddig, azaz 2018-ig.
            Ez pontosan a 2017 évi magyar GDP 11,5%-a
            Azaz az uniós támogatásban MSZP 2.576 Mrd Ft áll szemben a Fidesz 6.838 + 4.247= 11.085 Mrd Ft-tal szemben.

            MANYUP 3000 milliárd fele hitelcsökkentésre ment, így 1.500 MRD forint
            nyugdíj vissza csatornázás: 3.000 Mrd
            Kamatmegtakarítás felezve 3.800 Mrd
            EXIMBANK GDP 1,9%-a 700 Mrd
            Uniós támogatás különbség (2004-)2012 + 3év 6.838 Mrd
            Uniós támogatás rész 2014-2021 4.247 Mrd
            Nyugaton dolgozók hazautalása 5x700mil + 15Mrd–12MRD= 3.700 Mrd

            azaz kb. 17.000-(23.785) Mrd forint / 8év átlaga = 2.125 (2973)Mrd forint minimum nominális átlagban évente.
            Ez növeli a magyar GDP-t multiplikátor hatás nélkül, akkor a 2017-es 36.870Mrd Ft GDP-ben 5,8% tesz ki (GDP 8%-a átlagban a 2010. évtől) / év.
            Azaz a kormány intézkedéseitől független, nemzetközi környezetben rejlő GDP növekedési potenciál évente minimum 5,8% (8%) és e helyett a legjobb mutató is csak 4,1% volt!
            Amennyiben jelenértékkel és adott gazdasági évre visszabontanánk akkor sokkal nagyobb lenne az érték.
            Az erőltetett és kikényszerített piacfüggetlen bérnövekedésből származó gazdasági növekedést nem figyelembe véve, mert ez ténylegesen nagyrészt a magyar kormány gazdaság és adópolitikai intézkedésének az eredménye.

            Itt az utóbbi 8 évben a magyar kormány gazdaságpolitikájától független tényezők korrigálásával vastagon magyar GDP relatív visszaesésről lehet beszélni és nem sikerről!

            A kint dolgozók hazautalásairól:
            „ A 2015 második negyedévével záródó egy évben 3,025 milliárd euró értékben utalták haza külföldi fizetéseiket a magyarok. Eszerint – bár jelentősen lelassult – nem tört meg a hazautalások növekedése.

            Arról csak sejtéseink lehetnek, hogy miért hagyott alább a hazautalások dinamikája. Elvileg a hazautalás függ a külföldön dolgozók számától (ami a ki- és visszavándorlás egyenlegéből adódik), a kint elért jövedelemtől, és a hazautalási aránytól. Ezek bármelyike változhatott, érzésre a külföldi munkavállalás lelassulására, illetve a huzamosabb ideje kint élők egyre kisebb hazautalási arányára tippelnénk.

            “Mindeközben az itt dolgozó külföldiek hazautalásai a válság kitörése óta folyamatosan csökkennek. 2009-ben már az egymilliárd eurót közelítette az összeg, ez most (egy nagyobb esés, majd öt éve tartó lassú apadás után) 700 millió euró.
            Egyre fontosabb a külföldön dolgozók pénze
            A munkajövedelmek országhatáron átnyúló áramlására sokáig legyinthettünk. Ez az összeg ugyanis olyan kicsi volt a rendszerváltozás utáni években, hogy különösebb gazdasági jelentősége nem is volt. Még a 2000-es évek elején is mindössze a GDP 0,3-0,5 százalékát tették ki a hazautalások, ami jól jelzi, hogy nagyon kevés olyan külföldi munkavállaló volt, aki hazautalta volna a jövedelmét. Ez a helyzet az európai uniós csatlakozással megváltozott, amit egyrészt a külföldi munkapiacok megnyílása, másrészt közvetlenül a brüsszeli adminisztráció feltöltése magyaráz. A válságig aztán megint nem is történt semmi érdekes – euróban számolva kissé nőttek, GDP-arányosan pedig stagnáltak a hazautalt munkajövedelmek. 2009-ben a pénzügyi válság miatt érthető módon kissé még vissza is esett a hazautalások intenzitása, ám 2011-től a munkajövedelmekből származó bevétel dinamikus emelkedésnek indult: így már a magyar GDP 3%-át közelíti, ami jelentősnek mondható.”

          3. Admin!

            Kizártál?
            Küldtem egy utóbbi 8 év gazdasági mutatók kielemzését
            Tudom, hogy utálsz, de legalább a gazdasági kitekintésem kivionatát tedd közzé, ami miatt letiltottak a kurucról.

            Admin:

            Már miért zártalak volna ki? A balrad.ru-ról mindössze két mosdatlanszájú van csak kizárva. Aki szalonképesen mocskolódik, az jöhet! Amúgy pedig nem útálokén itt senkit. De mi az a…? Emailben küldted?

            Ui:

            Most láttam meg csak az ominózus kimutatást a spamok között. A rendszer sajnos olyan, hogy ha egy bizonyos számú hivatkozási linknél tobbet tartalmaz egy hozzászólás, akkor azt parkolóra teszi.

          4. NSP szerint:

            2018-06-08 – 11:04
            Ez így konkrétan nem igaz! Írodalommal,idézetekkel cáfolva let és egy kecses mozdulattal elsiklott felette!

          5. petymeg szerint:
            2018-06-08 – 18:18

            Milyen irodalommal és idézettel lett cáfolva félnótás barátom?
            Sorolnád?
            Egy militáns újkori orosz propaganda reklámfilmmel?
            Vagy hogy a cocialista elvtársak vezetése alatt ‘magyar konzervgyárak “hulladékaiból” összepancsolt valami’ -t toltak a szovjetunióbeli elvtársak vacsoraasztalára………?

          6. olvasó szerint:

            2018-06-08 – 19:09
            Én téged még nem minősitettelek!
            Ezek után nem is foglak!/megteszed magad!
            “Az okos ember hülyéskedik a hülye okoskodik!”

  7. Joz!
    Olvasó,és a te tudásod csak annyi,mint amit a rendszerváltáskor a CIA támogatta,horthyista emigráció a szátokba adott!Azóta is ezeket a baromságokat szajkózzátok,és azt hiszitek,ti vagytok a világ esze!
    Csak az a baj,hogy annyi eszetek sincs,hogy felmérjétek,hogy mi zajlik körülöttünk!
    Az igazán érdekes,hogy rajtatok kívül senki ,semelyik alternatív média nem vetemedik ilyen aljas hazugságokra ,siralmas cáfolatokra ,mint ti!
    Csak azt nem értem,hogy hogyan hihetitek azt,hogy hazugságaitokkal meg tudtok győzni bármelyikünket!?
    Én sem akarlak meggyőzni egyiteket sem,hiszen tudom,honnan fúj a szél!Nem kell tagadni semmit sem,amit ide öklendeztek,az magáért beszél!
    Aztán az sem igaz,hogy sokféle igazság van!Igazság csak egyféle van,csak sokan próbálják elferdíteni!
    Teljesen feleslegesen tépitek itt a szátokat,a ti fajtátok,és eszmeisége megbukott már az lső világháború előtt,megbukott a Horthy-éra,és a II vh. alat,megbukott 56-ban,és megbukott a rendszerváltáskor,és bukásra áll most is!Hiába a nagy “tudás”,meg a ferdítőgép,nem ér az semmit!A hitleri fasizmus,és az amerikai_nyugati lightosabbnak mondott fasizmus még sosem hozott békét,és demokráciát a világnak,ehelyett hozott folyamatos háborúkat,a népeknek-dolgozóknak nyomort,éhséget,és kiábrándulást csak!
    Nem kell a rizsa,ti is olyan nyomorult hazudozók vagytok,mint a tőke támogatói,a rendszerváltók,de ahogy a ferde közmondás mondja,jön még kutyára teherautó,de még T-tank is!!Elnézését a kutyáktól!
    Ami pedig a hivatásos történészeket illeti,na…hagyjuk!Aztán ,meg lehet,hogy az olvasó a szomszéd gépről irogat,és beszélitek meg közben ,hogy melyitek mit írjon!Volt már ilyen bukta!Csak nem a kései utódok,vagytok?!Vagy még az eredeti csapat?!Nem lepődnék meg!A hangvétel,a hazugságok, a tömeg-szöveg ugyanaz,talán csak a klaviatúra más!

    1. Stefimfricc!

      Igaztalansággal vádolsz, amikor tenmagad vagy a lejárató rágalom tényszerű megtestesítője.
      Legalább amit már az elvtársaitok ott keleten utólag korrigáltak, fogadd el és nyugodj bele, de nem, te az ócska, avítt rákosi propagandát tolod tovább ész nélkül… pedig azok az idők már eljártak…… ma már nem csak a pártpropagandából és az elvtársak útmutatásaiból lehet és kellene tájékozódni…

      Köszönöm Joz a megtisztelő szavakat, de nem vagyok történész , csak történelem iránt érdeklődő…. ……..és a tudásom sem teljes körű, de az tény, hogy az itteni kommunisták nyomására a Tanácsköztársaság eseményeiben, kialakulásának körülményeiben is elmélyedtem, az I. világháború hátterének elemzése mellett.
      Emiatt is sokat köszönhetek ismereteim gyarapodásában az ide irogató kommunistáknak.

      Azért az érdekes,
      hogy miként írtad, már a 70-es évek filmjeiben is megindult a volt kőkemény kommunista propaganda “felpuhulása”, aminek valóságtartalmáról itteni kommunista urak nem nagyon akarnak tudomást venni.
      Pedig 1970 még nincs túl messze az erőszakos TSZ-esítésektől, az internáló táborok hangulatától és még a szocialista cenzúra teljes tündöklő erejében…….
      Talán Kádárban sokkal több volt a valós tényekhez való tisztességes hozzáállás mint sok mai követőjének hitt elvtársában…………

    1. Nem zakkantam meg,de reménykedem egy NATO eurázsia összecsapásban nem egy orosz rakéta végez a Hévizi oroszokkal. Ezt ugy hivják baráti tüz.
      Én is tisztába vagyok,hogy ütközözonában lakunk és a rakéta nem válogat.

      Az orosz is szkita nép a magyar is szkita nép.
      A kibaszot kazár is szkita nép.
      Tehát mi oroszok ,magyarok,kazárok ugyan azon nép vagyunk,csak pár hülye közülünk zsidonak képzeli magát,miatuk ég a skiták pofája mit müvelnek Palesztinában.

      1. Sajnos, a vita félrement. Az eredeti írás fontos kérdést feszeget: hol van a szövetségi hűség határa? Mikortól szervilizmus, szolgalelkűség a bólogatás? Jól látja SaLa, a mostani nemzetközi helyzet és az első világháborút megelőző körülmények között számtalan párhuzam, hasonlóság található. Ezért érdekes az első globális csatározásnak a tanulmányozása. Nem voltak lényeges civilizációs különbségek. A társadalmi-gazdasági berendezkedések közötti eltérések (török,orosz elmaradottságot leszámítva) nem meghatározóak. Ellenben voltak szövetségi rendszerek, hegemón törekvések, gyarmatszerző elképzelések, elnyomott nacionalista eszmék, ultimátumok és hozzá fegyverek. A szarajevói merénylet és a Monarchia hadüzenete lényegtelen mozzanat. A botrány, a felfordulás kezdete, az előre megfontolt bűncselekmény az 1914. aug. 3-án német hadüzenet Franciaországnak, majd egy nappal később Anglia hadüzenete Németországnak. Mi volt a cél, az akarat? Az illuminátus, a szabadkőműves összeesküvés elmélet nem válasz, csak felelet. Nem a fejlett tőkés ország, Anglia kezdte, robbantotta ki a világégést, hanem a militarista, katolikus porosz állam. Amelynek gazdaságában még mindig nagy jelentőséggel bírt a nagybirtok, politikai elitjében pedig az arisztokrácia. 1918-ban végleg elbukott a feudalizmus, meghatározóvá vált a polgárság és a protestáns világnézet. Két évtizedes tűzszünet következett…

  8. Ha esetleg nem vettétek volna észre, a gondolatokat ébresztő cikk, nem a múlt külön-
    böző magyarázására hivatkozik, hanem arra, hogy a MAI vezetésünk a rossz oldalon áll,
    nem csupán a bel- de a külpolitikában is. Vagyis: a magyar nép többsége sokkal jobban
    élt a szocializmusban mint a kapitalizmusban. Arról értekezni, hogy a felszabadulás kinek
    nem volt – a háború után – felszabadulás , bolondság. Az 1945 utáni évek bizonyították a
    rendszer erejét. … Az Én Apám, orosz hadifogságban volt, 1949-ben érkezett haza. Nem
    dicsekedett semmivel, de a szegényes életkörülmények neki már a Horthy rendszerben is
    ismertek voltak , azért mert az akkori falun élők életszínvonala meg sem közelítette a váro-
    sokban lakók életét. Erre felé a villanyt, egyúttal a világosságot , csak a felszabadulás után
    ismerték meg !!! Millióknak hozott más életmódot és életszínvonalat !! … Jelenleg, a helyzet
    fordított: amióta a Szovjet csapatok kivonultak hazánkból, azonnal érkeztek az amcsi nége-
    rek,( akik ma is itt vannak) és mint a NATO tagjai kivagyunk téve annak a veszélynek
    hogy ütköző zónává válunk. Ez az egyik üzenete a cikknek. A másik: hogy röpke 28 év
    alatt annyira elszegényedett az ország népe , mint a Horthy rendszerben, amikor 3 millió
    koldús országa voltunk. A szegénység akkor is az, ha manapság – hála a szocializmus lakás-
    építéseinek- az élet- és lakáskörülmények még így is jobbak mint a háború előtt.
    -A rendszerváltás hatékony anyagi és szellemi propagandával nem a többség szegény-
    ségével kampányolt, hanem az osztrákok életszínvonalával. Hol ott tudjuk, csak a szocializ-
    mus idején csökkent az életszínvonalunk közötti olló !!!, azóta folyamatosan nyílik a mi
    rovásunkra. Apropó osztrákok: most is okosan politizálnak. A németekkel együtt , földgáz-
    elosztók . Az orosz földgázt osztják szét, tisztes haszonnal pl. nekünk magyaroknak is !?
    Milyen érdekes és aktuális téma, amit ma éppen az orosz elnökkel pontosítanak. …. De ebbe
    az elosztó szerepbe a magyar vezetés is bekerülhetett volna, ha 1998-ban a mai kormány
    a hazai ÜRES gáztárolóinkat bérbe adja a Gazpromnak !!! De akkor, hazafias megfontolások
    miatt nem tette. Az Osztrák vezetés pedig megtette !!! Nos ilyen és ehhez hasonló aktu-
    ális különbségek az okozói a Magyar szegénységnek és a többség vagyontalanságának, az
    osztrák sógorokkal szemben. ( hát még a németekhez viszonyítva.) Nem sorolom tovább a
    miértekre adható válaszokat, csupán a cikk múltidézése helyett annak nagyon is mai aktu-
    alitását szerettem volna érzékeltetni. ( történelmi értekezés helyett , egy szuszra.)

    1. Érthető a véleményed, első látásra.
      Amit nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a magyar szállásterület, a Kárpát medence Európa közepe, a kelti-nyugati átvonulás örökös csomópontja. Emiatt mindig is ütközőzóna voltunk és leszünk. Ezért volt fontos Magyarország megszállása a Szovjetuniónak is.
      Az Alpok miatt régen nem is lehetett dél Európa felé másfele menni.
      Ami a ma politikusainak balgasága, vagy hazaárulása, hogy ebből a központi helyzetből az ország nem tud profitálni. Igen, még az orosz gázt is nyugatról, a németektől vesszük….

      Az, hogy a jobban élés megítélhető legyen, relatív fogalom…. az osztrákok még 1956-ban csaknem éhenhaltak. A kezdeti szocializmus természetesen sokkal nehezebb állapotban volt, mert háborúban félig megsemmisített és kifosztott országnak kellett talpra állnia, ami nem járt áldozatok nélkül.
      A Tanácsköztársaság után teljesen kifosztott ország voltunk, mert a románok még a vasúti sineket is felszedték és vitték. És bejött kb 800 ezer-1 millió határon túli magyar, akik csak a magukon levő ruhát hozták. Természetes, hogy a nincsből, a semmiből nem lehetett mindenkinek jóllakni. Ezért voltunk 3 millió koldus országa.
      Nem volt semmi termelőeszköz, amivel a termelést el lehetett volna kezdeni, csak az éhező emberek két üres keze. Ebből az állapotból sikerült 5-10 év alatt a korabeli vezetésnek (ami dicsőséges érdemük) egy közepesen fejlett agrár-ipari országot létrehoznia. Természetesen ára volt, ki kellet egyezni a nem is annyira nemzeti bank-ipari tőkével.
      De akkor egész Európa az I. világháborús pusztítás romjaiból igyekezett talpra állni, senki sem segített a másikának, csak az amerikai tőke……..betelepedett……

      A fejlődés egy relatív fogalom. nehezen összehasonlítható.
      Elektromos áram, fürdőszoba Európa fejlett felén is csak a 30-as években terjedt el, sok helyen még akkor sem.
      Ma senkinek sem kellene a lovasszekér, mindenkinek autó kell. Akkoriban viszont nem igen volt még autó, még az 1960-as években se.
      Úgyhogy ne várjuk el a 20-30-as évektől azt a technikai és kényelmi szintet, mint a 70-es évektől kezdve.
      A szocban nagyon sokan jobban érezték magukat, ez tény.
      De ára volt, szombati munkanap, majd társadalmi munkanap, kevés telefon, még kevesebb autó és egyéb hiánycikkek és ideológiai elvárás.
      Nem volt gelato fagyi, meg ír hátszín, sőt bolt se nagyon volt, sokszor pult alól lehetett kényelmi és “luxustermékekhez hozzájutni, másokhoz jegyrendszeren keresztül.
      Aztán már több lett a trabant, de az meg nem egy mercedes volt.

      Szóval lehetett akkoriban sok elégedett, mert a román és szovjet üres boltokhoz, éhínséghez mérhette magát a legvidámabb barakk lakója és nem a nyugathoz. Mert nyugatról csak mesék terjengtek…..
      Az a kérdés, mit áldozna fel a ma embere a mai életéből….a múltra cserélve……..a mindennapi kétkezi kapálást, az újságpapírba való csomagolást, vagy hogy a boltban hetente csak egyszer van hús, stb. Azt hiszem a mai fiatalság nem a régmúltat választaná.
      Persze az előnyös oldal, a mindenkinek saját lakása, a 8 óra munka plusz kommunista műszak de egyenlően elfogadhatóbb lenne.
      De a mának sajnos ára van…..ami nem is biztos, hogy jobb…. stressz, kilátástalanság avagy bizonytalanság és fusztráció a másik gazdagságától……….

      ” az okozói a Magyar szegénységnek és a többség vagyontalanságának” a mai ország vezetés az, aki ezt az utat választotta és persze az önmaguk vagyoni és hatalmi gyarapodását………… mert nem mindegy, hogy egy túlszámlázott stadion helyett egy kórház, autópálya , egyéb infrastruktúra épült volna reális áron az ország lakosságának megelégedésére.
      Ebben tényleg más volt a cocializmus, ott egy fekete volga, laza pártvonalbeli munkahely, egy kis vadászat, nyaraló, ideológiai hatalom jelentette a felső tízezer kiváltságát………

      1. Egyre jobban igazolod a feltevésemet miszerint nem igazán saját tapasztalataidat írod hanem csak hallomásból maszatolsz!

        1. Ebben igazad van.
          Se nem voltam ott személyesen megtapasztalni Árpád dicső hadai közt, se nem lövöldöztem Doberdónál, de még Horthyt sem köszöntöttem személyesen, sőt a Don kanyarban sem öldököltem.

          Írígyellek, ha te mindennek a több ezer vagy csak 100 év történelemnek személyes élvezője lehettél, de gyanítom ez csak újabb csúsztatás a részedről.

          Ugyanazon a vérkomcsi ideológián nőttem fel mint valószínűleg te,
          csak nekem már akkoriban feltűnt, hogy sok komcsi story nem 100-as, nem éppen logikailag “csomómentesen” lett megfogalmazva…….

          A teljes és valós igazságot egyben úgysem olvashatod se itt-se ott, mert minden szentnek maga felé hajlik a keze…..

  9. Úgy látom, mostmár én sem maradhatok ki 😀

    Pontosan a fenti végeláthatatlan viták miatt javaslok egy harmadik utat, amelyik mentes mind a kapitalizmus, mint a marxizmus hibáitól.
    Nehezebb felfogóképességű olvasóknak elismétlem mégegyszer lassan:
    nem va-gyok fa-sisz-ta, se ma-si-nisz-ta. A népi demokráciának hazudott szovjet katonai megszállást se szerettem, és ez a mostani is UGYANOLYAN SZAR. Számomra semmilyen különbség nincs a kettő között.

    Mivel volt ideje mindkét rendszernek bemutatkozni, és egyik sem lett jobb a másiknál, ezért mindkettőt ki kell tenni a szemétre, és olyat kell megvalósítani, amelyben az emberiség sok tízezer éven keresztül élt. Az a rendszer kiállta az idők próbáját, mert SZERVESEN kapcsolódik az Anyatermészet működési rendjéhez.

  10. …..A véleményed most pragmatikusabb, de nem a mi dolgunk ettől mélyebbre is
    leásni. Vannak erre jól fizetett ” dolgozók ” ha nem is ezen az oldalon publikálnak.

  11. Nincs olyan hogy harmadik út kontroll, egy duál világban akkor se ha feje tetejére állnak a dolgok mint most az egész világban!Egy egészen biztos, a világelit nem olyan egységes mint volt!A magam részéről megmaradok EMBERNEK, és egyre fejlődő léleknek! A technológiára pedig teszek magasról, mely ÉN A ROBOTTÁ változtatta az EMBEREKET!A robotszúnyogokból a GMO-ból és a nagy testvéred figyel téged hangja rád szól a falakból sztoriból én nem kérek,maradok a személyes kommunikációnál, már ha van kivel és csodák csodája mindig van kivel, csak az adott beszélgetést el kell tudni kezdeni!És csodák csodája, az igát húzók nagy része azt az átkozott 40 évet választaná a büdös nagy szabadság helyett,mely az igát húzókra csak kínlódást és megismétlem, csak kínlódást és totális eladósodást hozott!Nos igazmondó hazzaffyak legyenek üdvözülve,csak aztán ne panaszkodjanak hogy én nem ilyen lovat akartam ám,mely öregségemre ledobott!!!

    1. Nincs 3. út?
      De van, most is élnek úgy emberek sok milliós nagyságrendben…

  12. T. Olvasó!

    Szószaporítás helyett, abba kellene belegondolnod, hogy nem az oroszok jöttek ide, hanem a magyarok mentek oda! Az összes többi áltörténelmi, filozófiai, morális, erkölcsi köntörfalazás felesleges szócséplés. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyon egyszerű logika, neked nem okozhat nehézséget a megértése…

    1. Rosi Nante!

      Jó lenne ha megértenéd, a “magyarok” parancsra mentek oda. Az a hadsereg nem önkéntesekből állt, hanem besorozott bakákból.
      Hol volt a népakarat, vagy demokratikus szavazás?
      Akkoriban Magyarország ugyanúgy nyugati uralom alatt ált, mint most, ugyanúgy nyugati érdekeket kellett szolgálnia, mint most.
      Ha most a magyarországi opertt-hadsereg megtámadná Oroszországot, akkor a magyarok támadnák meg?
      Bizony nem…

    2. Rosi Nante

      Jó lenne, ha elolvasnád és értelmeznéd a fentebbi korabeli stratégiai kitekintésemet.

      Abban teljesen igazad van, hogy a magyarok mentek , azaz vitték oda őket.
      És aki meghozta a döntést, az sem jókedvében.
      csak abba gondolj bele, hogy a nagy szlávokkal szemben még a történelem folyamán sosem jöttek jól ki a magyarok. Tudták nagyon jól ezt az akkori vezetőink is.

      Na de az éppen verhetetlen németek voltak tőlünk nyugatra-északra-délre-keletre is. Na németekkel szemben sem voltunk sose sikeresek Árpád óta, és hitler egyébként sem szertett lacafacázni.
      Lehetett választani az azonnali megszállás és a halál között, vagy esetleg az éppen akkor nyerő oldalán megúszni a dolgot.
      A magyar társadalom többségében akkoriban egyébként sem volt divat a nagy kommunista szerelem, mert még élénken élt a lakosság emlékezetében a lenin fiuk gyilkolászása.

      1. olvasó szerint:
        2018-06-06 – 09:04

        Kontroll szerint:
        2018-06-06 – 05:30

        Amit írtok, az persze igaz. De egy megtámadott nem szokott mérlegelni, hogy ki és miért támad, és a válaszlépéseit nem aszerint súlyozza, hogy ki és miért…
        Az lehet, hogy nem a jó szántunkból mentünk oda, de odamentünk. Hoztunk egy döntést, hogy megyünk (az is mindegy, hogy mekkora volt a döntési szabadságunk), aztán mentünk, és a döntésünknek azok lettek a következményei, amik… Szerintem egyszerű, még ha ránk nézve nem is hízelgő…

        1. Ez így korrekt megfogalmazás.

          Ami abban is korrekt, hogy nem kell ajnározni a szovjetek nagyszerűségét és gyalázni a magyarok emlékét.
          mindkét oldalon az egyszerű ember áldozat volt……

          1. olvasó szerint:
            2018-06-07 – 12:54

            A szovjeteket nem azért kell(?) ajnározni és főleg nem pocskondiázni, ami a 2. vh. idején történt, hanem azért, ami utána következett Mo-on. Lehet, hogy nem volt tejjel-mézzel folyó Kánaán, de volt “élni és élni hagyni”, volt (hagyták, hogy legyen) saját M.ország. Többé-kevésbé egyenrangú félként voltunk kezelve, megvették az almánkat, más termékeinket, stb. és bármennyire furcsán hangzik, megvédték az itt állomásozó seregeikkel az országot. Ne legyen afelől kétsége senkinek sem, hogy a szovjet csapatok jelenléte nélkül nem lettünk volna sokkal előbb a nyugat gyarmata, mint ahogy aztán lettünk is. Ne gondolja senki, hogy a szovjet csapatok voltak az ország függetlenségének a legfőbb akadályai. Így, utólag azt gondolom ez mindenki számára világos kellene, hogy legyen…

          2. Rosi Nante szerint:
            2018-06-07 – 14:25

            na ez már kezdi a lényeget közelíteni: “Többé-kevésbé egyenrangú félként voltunk kezelve” én inkább a kevésbét tudom elfogadni.
            Ugyanis egy “felszabadító” nem azért szabadít fel, hogy azután megmondja mit csinálhatsz, mint ahogy az angolok-jenkik sem ugattak bele teljes pofával Franciaország belügyeibe, persze a pénzügyi és együttműködési befolyásukat megpróbálták kiterjeszteni, de a franciák “demokratikus” autonómiájukat látszatilag sem sértették meg.

            “élni és élni hagyni” azaz inkább megmondták, hogy mi hogyan éljünk…
            Abban igazad van, lehetett volna sokkal szarabb is…..
            “megvették az almánkat” -persze, mert szükségük volt rá- azt meg nem hagyhatták, hogy közvetlenbe nyugatra exportálja Magyarország, reexportálták a konvertibilis almánkat a szovjetek maguk , nyugatra……
            ha meg fizetés nélkül vitték volna, az teljesen kapitalista-imperialista gyarmati kifosztásnak minősült volna, ami a szocialista öntudattal és népek barátságának eszmeiségével teljesen összeegyeztethetetlen.

            “szovjet csapatok jelenléte nélkül nem lettünk volna sokkal előbb a nyugat gyarmata, mint ahogy aztán lettünk ”
            gazdaságilag biztosan is, de senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy egy osztrák-német-belga-holland, stb. féle gyarmatosított életet ne vállaltunk, vállalnánk be szívesen akármikor……….
            Az ember gyarló; a fizikai életkörülmény és jólét választását talán a nép nagyon nagy többségénél ma sem írná felül a kommunista-szocialista ideológiai öntudat.

            “Ne gondolja senki, hogy a szovjet csapatok voltak az ország függetlenségének a legfőbb akadályai.”
            hát mégsem voltunk többé -kevésbé egyenrangú felek, függetlenek?
            én is így gondolom.
            Maga a rendszer volt az, amelyik nem hagyott választást és kereste meg a teljhatalmú kiszolgálóit, akiket alkalmanként mégiscsak Moszkvába hívtak raportra abban a nagy függetlenségben.
            Végül is hitler is majd minden megszállt országban megtalálta azt a látszatfüggetlen talpnyaló helyi politikai kört és egyetértett vezetői kinevezésükkel, akik teljes odaadással kiszolgálták az elvárásait………

            Így igen, maga a rendszer volt az önálló független döntés lehetőségének a legfőbb akadálya, amihez a szovjet hadsereg szolgáltatta a kellő rábeszélő nyomatékot….

          3. olvasó szerint:
            2018-06-07 – 15:23

            Az a baj, hogy Ti az ideális állapotot veszitek alapul, azaz “szabadítsanak fel”, aztán hagyjanak békén, hagyják meg a függetlenségünket. A világ nem így működik. Az óvodától a világpolitikáig CSAK !!! az erő dominál. A kérdés az, hogy ki, mire használja az erejét. Azt kell tekinteni alaphelyzetnek, hogy az erő alkalmazása után, az erősebb érdekei fognak érvényesülni. Ha ehhez képest kisebb mértékben érvényesülnek az erősebb érdekei, az pozitív, ha nagyobb mértékben, az negatív az alaphelyzethez képest. Ebből a szempontból a szovjet uralmat én pozitívként értékelem, a mait negatívként.
            Hogy a franciák hogy élték meg a 2. Vh utáni időszakot ebből a szempontból, azt egyrészt Mi nem tudhatjuk, másrészt a világ sokat változott azóta. Szerintem, az akkori időkhöz képest, manapság a gyarmatosítók sokkal szorosabbra húzzák a gyeplőt. Még az is lehet, hogy egy mostani orosz uralom rosszabb lenne, mint az egykori szovjet (és egy esetleges kínairól meg ne is beszéljünk…). Meg az is lehet, hogy ha akkor az usa érdekkörébe tartoztunk volna, az jobb lett volna, mint az akkori szovjet. Filozófiai kérdéskör, és semmi értelme morfondírozni ezen. Az a lényeg, hogy ki, és hogy élt meg bizonyos időszakokat. Én pl. jobban éreztem magam a Kádár-rendszerben, mint most, pedig lehet, hogy anyagilag jobb helyzetben vagyok, mint akkor voltam. Szovjet “elnyomás” ide, vagy oda…

          4. Rosi Nante szerint:
            2018-06-07 – 19:29

            Újfent igazat kell adnom ,
            csak abban nem, hogy az erőt alkalmazót, “az erősebb kutya baszik” elv után még a megerőszakolt kutya áldja az erőszaktevő kutyát és közben önmagát (nemzettársait) átkozza, hogy milyen egy aljas egy erőszakos kutya vagyok és odadörgölődzik az erőszak tevőhöz.
            vagy másképp, ha egy 15 éves kislányt megerőszakol egy koszos tripperes csavargó, akkor nem szokta a kislány aljas erőszaktevőnek nevezni önmagát és a szülei sem, a megerőszakolót meg jótevőnek nevezni, még akkor sem, ha esetleg jólesett az aktus a leánykának…………

            “CSAK !!! az erő dominál”
            igen ez így igaz, de akkor meg nem illik törvényességre és jogokra hivatkozni…….

            A múltat utólag nagyon könnyű kritizálni és az alapján ítéletet mondani a döntést vállalóról……sőt összehasonlítás alapján még azt is utólagosan megállapítani, kinek mi a jobb…..
            mindenkinek kicsit más az értékrendszere, ezért ugyanolyan jó nem lehet.
            Csak egy nemzet tagjainak többsége egyező érzése alapján lehetne általánosítást képezni, hogy egy nemzetnek mi volt, lett volna a jobb.
            Sajnos még ez az általánosítás sem lehet reprezentatív, mert mindig vannak hangadók, akik az erősebb kutya elvén eltorzítják a közvélekedést……….

          5. olvasó!
            Te hablatyolsz ezer meg száz évekről ,mikor te az elmult ötven-hatvan évet fikázod!
            Ha valaki próbál a homályba egy kis fényt vinni olyan nyakatekert blödségekkel probálkozol meggyőzni embereket akik átélték és ÉLTEK abban a rendszerben,hogy minősited magad a kollegáiddal együtt!

          6. olvasó szerint:
            2018-06-07 – 20:11

            “A múltat utólag nagyon könnyű kritizálni és az alapján ítéletet mondani a döntést vállalóról……sőt összehasonlítás alapján még azt is utólagosan megállapítani, kinek mi a jobb…..
            mindenkinek kicsit más az értékrendszere, ezért ugyanolyan jó nem lehet.”

            OK! -elfogadom, azzal a feltétellel, ha ez ugyan úgy igaz a Kádár-rendszer kritikusaira is…

          7. Rosi Nante szerint:
            2018-06-07 – 21:56

            Természetesen.

            és persze hozzátartozóan, hogy mindegyik történelmi korszaknak azért vannak olyan tulajdonságai és eseményei is , ami az adott közösségnek vagy azon némelyik tagjának azonnali jelleggel megállapíthatóan káros vagy épületes eredményt hoz.
            pl 1945-i állapotban pl. még nehéz volt megítélni, hogy a szocializmus rendszere az akkori magyar ember és társadalom számára a legoptimálisabb jövő útja-e.
            Hozzáteszem a Kádárt bírálókhoz, hogy döntéseit utólagosan is megítélve az akkori kényszerpályán talán a legoptimálisabbak, annak ellenére, hogy a rendszerbe nagyon sokan belehaltak.
            Ezért nem véletlen a keleti rendszerben a legvidámabb barakk találó szójáték.
            Viszont pl. Mansfeld Pétert talán nem kellett volna kivégezni, hanem ténylegesen leültetni, hosszú időre.

            Ellenben nem ilyen megítélésű pl. most az, hogy az eszement focimánia kevés egyeseknek kimondottan jó, míg a társadalom többségének káros, ha már csak a stadionok és egészségügyi beruházás viszonyát nézzük………

          8. olvasó szerint:
            2018-06-08 – 08:38

            “Természetesen.”

            Örülök, hogy egyetértünk…
            De, hogy mégse legyen ennyire idilli a kép, egy szó erejéig hadd térjek vissza az idegen földön hódító magyar katonák hősi mivoltára. Nem fogsz egyetérteni velem, és lehet, hogy mások is megszólnak ezért a véleményemért, de mégis azt gondolom, hogy az általános emberi értékek, és az e szerinti gondolkodás alapján, csak a haza védelmében, és csak a saját országhatárokon belül lehet hőssé válni. A határokon túli harc, az már hódítás és leigázás, ezt pedig nem hősök, hanem agresszív martalócok viszik végbe. Mielőtt nekem ugranál pl. a Don-kanyar áldozatai miatt, számolj el tízig, és gondolj arra, hogy a határaikon kívül harcoló szovjet katonákra is igaz lehet ez az állításom…
            Így talán könnyebb lesz “hova tenni” a magyar katonák külföldi, illetve a szovjet hadsereg itthoni vendégszereplését… Nem is beszélve az usa demokrácia exportjának határokon átívelő katonai tevékenységeiről.

          9. Rosi Nante szerint:
            2018-06-08 – 20:22

            Igen, valahogy úgy…. szóval, ha már itt mindig csak fasisztázást lehet olvasni,
            akkor ezzel a bejegyzéssel leamortizáltad a hős felszabadító szovjet katona képét is.

            Bár a hősiességet kicsit másképp értelmezem, mert az ügy meglehet nem szép, de pl. a bajtársak életének, esetleg megszállt területen élő civilek megmentése , a vagyontárgyak, élővilág védelme, stb. nekem továbbra is marad hősi cselekedetnek, akármelyik oldalon is…

  13. “A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen. (Henry Ford)”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com