A délnyugat-oroszországi Krasznodar-régió Majkop katonai repülőteréről szállt fel kiképző repülésre Mihail Jemanov negyedik évfolyamos pilótahallgató. Egy L-39 – es “Albatrosz” kiképzőgéppel.
Nem sokkal a felszállás után 200 méteres magasságban járt már, amikor benézett a vezetőfülkébe egy madár. Tönkretéve az ablakot. Amikől lebucskázva épp a hajtóműbe került.
Huzatos fülkével még repül a gép – bár kellemetlen a helyzet a pilóta számára – de madárdarálékkal a hajtóműben… – erőhiány áll elő. Ez még kellemetlenebb. Pontosan ez a kellemetlenség állott elő. Jemanov pilótakadét érezte, hogy hiába nyomja a gázt, a tolóerő nem növekeett csak a huzat.
Úgy döntött leszáll. A gyorsan fogyó alacsony magasság miatt a futómű kieresztésével nem bajlódhatott. Ahhoz meg már a reptér is messze volt, hogy visszeforduljon.
Szerencsére látott egy viszonylag sík területet. Napraforgó volt ott tavaly. Ideális terep a futó nélküli hasra leszálláshoz.
Minimális károsodással sikerült is Misának leszállnia. Rádión közölte hogy éppen hol van, és bevárta a segítséget.
Főnöke is gyorsan odaért, és bámuldozott kadétja talpraesettségén. “Malagyec ribjonok” – dicsérte a tanítványt. A szakmabeliek is osztják a pk. véleményét. Miszerint ezt a helyzetet tanulni nem lehet, de ha előáll akkor valahogy így kell megoldani.
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!
Ezek a mi fiaink!!!
Kedves Mihail! Legyél óvatos, mégis bátor, életed legyen békés és sok szeretetben részesüljél. Jók,nagyon jók az Orosz pilóták.