Hazaárulás-szaga van az új biznicnek: azért újítjuk fel a vasútvonalat, hogy a Jó Lőrinc Komának (!) még több pénze legyen?
Nem vicc: a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása értelmetlen és értelmetlenül drága. De sok kínai pénzből épül, amire Mészáros Lőrinc új cége repülhet rá.
Erősen korrupció és hazaárulás-szaga van az új, Orbán-kormány által tető alá hozott Budapest-Belgrád vasútvonal-rekonstrukciónak. Ez Magyarország legdrágább vasútfejlesztése és a legértelmetlenebb: az Index cikke elég egyértelműen leírja, hogy a kínaiaknak teljesen mindegy, hogy az árucikkei 70-80-nal, vagy 100-zal érkeznek Európába, hiszen a fontos árukat nem ezen a vonalon szállítják. (Mivel senki sem klikkel a linkre, ezért leírjuk: mindezt az Index a szállító cégtől tudta meg, nem saját maga találta ki.)
A kínaiaknak ugyan mindegy, de nekünk, magyaroknak nem, hiszen mi fizetjük vissza a Kínától kapott hitelt. A szaksajtó szerint ráadásul a beruházás megtérülése optimista számítások szerint is minimum 130 év, de ebből akár 2400 év is lehet.
A témában születő cikkek pedig szinte kivétel nélkül ugyanarra a következtetésre jutnak: meglehetősen értelmetlennek tűnik az egész mind gazdasági, mind szakmai szempontból.
A vasútvonalat egyébként alig használják:
2014-ben 100,9 ezer,
2015-ben 90 ezer,
2016-ban pedig 83,9 ezer
volt azok száma, akik Budapest és Belgrád között a vasúti közlekedést választották – kérte ki a MÁV-tól az adatokat a Mátészalkaleaks és írt ebből összefoglalót az Mfor.
Hogy mi lehetett az oka annak, hogy Orbán Viktor mégis ennyire benyalta magát a kínai miniszterelnök fenekébe, azt mi is csak találgattuk a legutóbbi posztunkban (A nagy Belgrád-Budapest átverés). Arra jutottunk: Orbán Viktor nagyravágyását szolgálja csak az egész vasútvonal-felújítás, de minden más szempontból kifejezetten hátrányos.
Varga Mihály szerint a vámbevételek fognak megnövekedni, de a számítások szerint így is 130 (!) évbe kerül, mire megtérül a befektetés. Ennyire hosszútávon pedig még a Fidesz (Orbán) sem gondolkozik. A HVG azt is megírta, hogy az egész felújítás még a szerbeknek sem éri meg.
Mi is megírtuk, hogy a vasútvonal a semmiből tart a semmibe.
Az egész mögött tehát valami más okot kell keresni: Orbán talán ki szeretne ugrani az EU-ból és Kínával szeretné tovább finanszíroztatni az országot és a rezsimet?
Vagy csak egyszerűen az állami és a kínai pénzre fáj a foguk? Mészáros Lőrinc ugyanis pont most alapított egy olyan céget, aminek a vasútépítés a fő profilja. Az RM International Zrt. –ben az igazgatóság tagjai:
Mészáros Lőrinc nagyobbik lánya, Mészáros Beatrix,
Homlok Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. korábbi ügyvezetője (a kisebbik Mészáros-lány, Ágnes férje),
valamint az R-Kordot vezető Csűrös Sándor.
(Az R-Kord szintén egy vasúti cég, szintén Mészáros Lőrinc nevén van; 17 milliárd forint forgalmat csinált tavaly, csaknem megtriplázva az előző évi árbevételét. Állami megrendelésekben nem szenved hiányt, részese például az utóbbi idők egyik legnagyobb, 72,4 milliárd forintra drágult dél-balatoni vasútrekonstrukciójának. A nagyprojekt még az Európai Bizottság ellenőreit is felcsigázta, miután durván egyharmaddal drágult az előzetesen becsülthöz képest.)
A 24.hu meg is jegyzi: szezonja van a vasútépítésnek és az állami megrendeléseknek is, hiszen a következő öt évben 4000 milliárd forintot szán a kormány közúti és vasúti fejlesztésekre. És akkor ebben nincs benne a fentebb kitárgyalt, zömmel kínai kölcsönnel tervezet, legutóbb 750 milliárd forint költségűre becsült Budapest-Belgrád vasútvonal építése.
Bizonyára véletlen, hogy Mészárosék pont most terjeszkednek a gazdaságnak ebben a szegmensében is. A mi tippünk csak az, hogy Mészáros-Orbánék felveszik a rengeteg pénzt a vasúti fejlesztésért, amit valahogy végre is hajtanak, majd ha a népharag elüldözi őket, akkor eltűnnek a pénzzel.
(b1)
Bal-Rad komm: “…Orbán talán ki szeretne ugrani az EU-ból és Kínával szeretné tovább finanszíroztatni az országot és a rezsimet?…”
– Már a fölvetés is dőreség. Hogy a GYARMAT kiváljon…? Kínának LEGFELJEBB egy logisztikai bázis kell itt. Ha még (MI!) FIZETÜNK IS ÉRTE, miért ne ADNÁNAK ÉRTE pénzt?!
Döbrögi foga természetesen a pénzre fáj. Amivel föl tudnak – REMÉNYEIK SZERINT – szívódni, ha már muszály! (Amivel viszont Döbrögiék nem kalkulálnak: KÍNAI ÉS OROSZ ÁLLAMI PÉNZZEL ELTŰNNI?!)
Pedig valami gyors zsákmányszerzésben reménykedhet a horda. Más céljuk nem lehet. Hiszen a Youdapest-Belrád “szárnyvonal” még csak tervezve van, viszont már elindult az első fuvar a taljániai Milánóból a kínai Csengtu városába – adta hírül a Gazeta Wyborcza az orosz RZSD vasúttársaság közleményét. EGY MÁR MŰKÖDŐ VONALON!
Milánó a 11. európai város, amely állandó vasúti összeköttetésbe került Kínával. A szerelvények két hét alatt teszik meg a 11 ezer kilométeres utat Szecsuán tartomány fővárosáig.
Menet közben azonban nem kanyarodik Döbrögisztán felé, hanem Németországon, Lengyelországon, Fehéroroszországon, Oroszországon és Kazahsztánon haladnak át. A járatokat az orosz vasúttársaság (RZSD) szervezi. Ebbe beletartozik például a vámügyintés az EU lengyelországi határán.
Onnantól meg már a további utat megkönnyíti, hogy Fehéroroszország, Oroszország és Kazahsztán az Eurázsiai Unió tagjai.
Szinte teljességgel nyilvánvaló, hogy Döbrögiék behúzták Kínát egy marhaságba! Lenyúlják a lét, és elszállnak vele. Reményeik szerint. A CSAK politikai felelősségben bízva!
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”-rovatban tájékoztatjuk!
Lopnak … ahogy mindegyik. Nagy csoda lett volna, ha pont ez a banda maradt volna ki a nagy fosztogatásból (akkor be se engedték volna őket a fővárosi nagy cirkuszba). Azonban – ismét – kénytelen vagyok felvilágosítani a nagy érdeműt, hogy se az oroszok, sem pedig a kínaiak nem adják oda a “kölcsön” összegét. Nagyon is jól ismerik a vezírt és bandáját (na meg a többieket), így a pénzt mindkét esetben egy-egy, kijelölt saját nagyvállalatuk kezeli és végzi el a beruházás kivitelezését … 🙂 … Lőrinc barát maximum alvállalkozó lehet, ha meg tudna felelni az orosz, illetve a kínai cégek elvárásainak … na és ha beveszik a buliba, akkor se fog tudni kaszálni. Ezek nem olyanok, akik hagyják kilopni a szemüket … de ezt majd Lőrinc is meg fogja tudni, hamarosan … 🙂 … Ráadásul a kínaiak bevett gyakorlata az, hogy még a nehezen kialkudott összeget se fizetik ki. Számos trükkjük van arra, hogy mit – miért nem fogadnak el 100 %-os teljesítésnek és így erősen megvágják a számlákat. Teljesíthetsz te akár 150 %-on is, a kínai csak fanyalogni fog és áthúzza a számládat … majd ő megmondja, hogy – szerinte – neked mennyi jár … ennyi. Na ezt még nem ismeri Lőrinc barát és baráti köre … 🙂
Azt csiripelik a verebek, hogy vasútfelújítás tényleges oka (és ezért csinálják a kínaiak), hogy legyen eu-s referenciájuk a vasútépítésre. Ez a feltétele, hogy részt vehessenek nagyobb európai vasút építési pályázatokon.
Lehet, hogy ez is benne van a pakliban. A felújítás és bővítés oka az, hogy ez a vonal (MÁV 150) az európai teherforgalmi viszonylatok 10. legfogalmasabb fővonala … tehát elsődlegesen nem személyszállításra tervezték … ahogy ma sem ez a fő szerepe. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy az idézett förmedvényben “Mr. Flynn Rider” ezt a tényt “elfelejtette” megemlíteni és holmi 83 ezer utasról böfög. Tipikus liberális elme … az a 83 ezer ember neki (nekik) nem számít, akik 20 vonatpárral naponta ingáznak budapesti munkahelyeikre … a nemzetközi személyforgalom – egyelőre – nem valami nagy. Amúgy a beruházásból a magyar szakasz átépítésére 2,89 milliárd USD-t szánnak / ez azért kicsit messze van az emlegetett 10 milliárdtól.
“az a 83 ezer ember neki (nekik) nem számít, ”
hát nem is, mivel az építendő vonal egyetlen lakott települést sem érint…
Mivel a projecthez a vajda hozzájárulása elengedhetetlen volt,
ezért ezt a tényt valószínűleg mind az oroszok, mind a kínaiak pár jócskán túlárazott számla erejéig eleve bekalkulálhatták.
lőrinc csak ül a pénzesláda tetején, de a láda kulcsa másé….
Amúgy meg a Budapest – Belgrád vasútvonalon nem a személyforgalom a mérvadó … eddig se azért tartották fenn. Elsődlegesen a nemzetközi vasúti teherforgalom egyik fő útvonalaként funkcionál ( pl. ezért hazaárulás a MÁV Cargo átjátszása az osztrákoknak … most ezen is ők kaszálnak). Mivel a kínaiak megvették Pireusz kikötőjét, logikus, hogy onnan a legrövidebb vasúti vonalon kívánják továbbítani a saját áruikat / nem csak a Budapest – Belgrád vonalon folynak majd felújítási, bővítési munkálatok.
A milánói hír nem olyan nagyszerű ám, ahogy azt a média tálalja … már ha valaki egy kicsit is foglalkozott nemzetközi szállítmányozással, azt kiveri a víz egy ilyen “remek” szállítási út hallatán. Elég költségesnek tűnik, hiszen minden közbe eső ország vasúttársasága megkéri az árát – és ez a tétel elég húzós tud lenni – az áthaladásnak.
Egyébként Budapestről hetente 3 szerelvény visz árút Kínába … a menetidő – átlagosan – 21 nap / egyetlen előnye, hogy kis tömegű árút is átvesznek, míg a tengeri szállítmányozásnál a minimum 1 konténer a mennyiségi küszöb (gyűjtőfuvarozást kivéve). Ezzel szemben a tengeri szállítás 26-31 napot vesz igénybe, ha Pireuszba, vagy Koperbe fut be a hajó … de Hamburg is cca. 31 – 35 nap. Ugyanakkor jelentős a költségvonzata a tistztán vasúti szállításnak (átlagos ár a repülőgépen történő szállítási díjak 45-50 %-át is elérheti … azaz igencsak húzósak a fuvarszámlák, amit kisebb tételek, főleg luxuscikkek esetében még el lehet viselni, azonban nagyobb árumennyiségnél ez már kétséges) … Na ezért “találták ki” a kínaiak, hogy az általuk Európába szállított nagy tömegű árumennyiséget kombinált módon , azaz tengeren és vasúton hozzák … ezt egyébként eddig is így csinálták, de elsősorban Hamburgon keresztül, ami eléggé megdrágítja a fuvarköltségeket / a pireuszi kikötő megvásárlása és a balkáni vasútvonal fejlesztése Budapestig éppen s németek vastag számláinak kivédését szolgálja. Ezért nem kell komolyan venni a németek hisztériás rohamait a budapesti találkozó miatt … simán csak üzletféltés áll a háttérben / jó pár milliárdot buknak, ha áttevődik a szállítás fő útvonala a Pireusz – Budapest relációba. Márpedig áttevődik, mivel gyorsabb és olcsóbb …
Valami másról szól a dolog !
A kinaiak az oroszok nem semmiért adnak pénzt !
Annak oka van ,vagy gazdasági ,vagy politikai !
De ha átverik őket akkor nagyon megfizet a szerződéskötő , akár az életével is fizethet !
Annyi biztos, hogy a kínaiak ismerik a térképet … így ők azt látják, hogy Magyarország Európa középpontjában helyezkedik el, tehát egy itteni logisztikai bázisról könnyebb és olcsóbb el- és szétteríteni az áruikat. Ráadásul a kínaik, hogy értelmesen megszabaduljanak “zöld wc-papír” készleteiktől (idézve a kínai elnököt), nyakra-főre belevágnak nagyobb projektekbe szerteszét a világban … ugyanez a konstrukció mindenfelé : dollárkölcsön, kínai kivitelező, visszafizetés jüanban (vagy rubelben). Ők így “égetik el” a dollár készleteiket.
Az orosz lépések elsődlegesen üzletszerzésre, valamint hosszútávú gazdasági kapcsolatokra mennek rá. Nem véletlen, hogy a beruházásaik hosszú élettartamú létesítmények létesítését jelentik (Lásd: gáztranzit-vezetékek, vagy atomerőművek … egyiket se 5-10 évre építik / de az üzemeltetés és a karbantartás hosszú évekig hasznot hoz … nekik is).
A hazaárulás nem most történt, ha nem a rendszerváltáskor.Mikoris a fene nagy szabadság igéretével megvezették a népet. Hittünk nekik, megérdemeljük a sorsunkat.-oszt- ,,Boldog Karácsonyt”
Egyetértek … azzal a kis kiegészítéssel, hogy a nép nagyobbik része engedte magát meg és félre vezetni (ha valaki nem emlékezne a fene nagy Gorenje-mániára a szabadság jegyében). Apró kis előnyökkel etették be a tömeget, amely balga módon elhitte – mert el akarta hinni -, hogy innen kezdve habzsi-dőzsi lesz az élet. Akkoriban én csak egyet kérdeztem a lelkesedőktől : Jártál-e foxi-maxi fejtágítóra? Ha igen, miért nem tanultál? Ha meg nem, akkor majd a gyakorlatban tanulod meg, mi is az a kapitalizmus … Úgyhogy az sírjon, aki akkor is visított ellenük, hogy ez egy kiba..szott átverés és nagy szívás lesz a vége … azok, akik anno lehülyéztek / amúgy vagy 90 %-os arányban /, azok “élvezzék” … ezt akarták, nemde? Ja, hogy nem ilyen lovat akartak? De hát ez a kapitalizmus … ezt a lovat szavazták meg. Ennyi.
Szabad rabszolgának lenni.
“Szinte teljességgel nyilvánvaló, hogy Döbrögiék behúzták Kínát egy marhaságba! Lenyúlják a lét, és elszállnak vele. Reményeik szerint. A CSAK politikai felelősségben bízva!”
Szerény véleményem szerint ebbe a bizniszbe bele játszott a cseppfolyos gáz szállitás tervezése a késöbbiekben!
Az a gond ezzel a “cikkel”, hogy ennek a trackback címe: http://b1.blog.hu/api/trackback/id/13507001 … innen kezdve már kujvára “hiteles” az egész.
Valami Mr. Flynn Rider álnevű “HÖS” írogatja ezeket (Flynn egy Walt Disney animációs film főszereplője … aki nem egy sunnyogó ügynök, mint ez a “Flynn”). Nem az a baj, hogy tolvaj banditáknak minősíti a vezírt és csatlósait – mivel ez kétségbe vonhatatlan ténynek tűnik -, hanem az, hogy a cikk minden egyes – egyéb – állítása dezinformáció … magyarul hazugság az egész. A nagy kérdés : “Cui prodest?” … azaz kinek az érdeke egy ilyen, álságos, félrevezető szöveg bedobása a köztudatba? Jelen esetben csak nem a német szakszolgálatok kérték fel “Mr. Flynn Ridert”, hogy írjon a német érdekek védelmében? Mert hogy ez a manus ingyen semmit se csinál, az az eddigi munkásságából egyértelműen kitűnik … egyszóval 100 %-ban “megbízható, pártatlan” forrásnak számít / nagy kár, hogy már ide is beférkőzhetett.
Ha Magyarország valami csoda folytán magától kilépne az EU-ból, Kína számára jelentősen csökkenne az értéke. Mivel a Vajda a “16+1 együttműködés” egyik arca, számára Kína értékelése nagyon fontos. Ugyanakkor nem akar “kétsebességes” “Európát” (csak “Európát”), és aligha áll érdekében csatlakozni a mag-“Európához”, ha az létrejönne (ha tudna, akkor sem).
Még lehet olyan helyzet, hogy azok, akik nem szeretik “Európát”, mégis szurkolni fognak azért, hogy az öngyilkos “európai álom” létrejöjjön ebben a kétsebességes formában. Ugyanakkor a Vajda számára a kínai beruházás egyfajta “európai” életbiztosítás is, amivel “nélkülözhetetlen munkássá” teszi az országot “Európában”, akármi lesz. Már csak a Blauschein kell a németektől, de a Vajda majd kiharcolja Brüsszelben. Ha rajta múlik.