ÚJABB EMBERCSEMPÉSZEKET FOGTAK EL BARANYÁBAN
Elfogtak három magyar embercsempészt Pécs határában a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság rendőrei – közölte a főkapitányság a police.hu honlapon vasárnap hajnalban.
A közlemény szerint a rendőrök szombaton késő este két személygépkocsit, illetve annak utasait ellenőrizték a megyeszékhelynél, és megállapították, hogy Cs. Attila 48 éves salgótarjáni, valamint L. István 46 éves és H. László 53 éves budapesti lakosok 11, magát pakisztáni állampolgárnak valló személyt akartak jogellenesen külföldre juttatni.
A migránsok nem rendelkeztek a schengeni tagállamokba történő beutazáshoz és tartózkodáshoz szükséges okmányokkal, és sem személyazonosságukat, sem magyarországi tartózkodásuk jogszerűségét nem tudták igazolni.
A rendőrök a két gépjárművet lefoglalták, a három magyar férfit elfogták, majd előállították őket a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányságra. A három férfit embercsempészés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették őket, és előterjesztést tesznek előzetes letartóztatásuk indítványozására.
A 11 fős illegális migránst a rendőrök a hatályos döbrögisztáni itt-tartási jogszabályoknak megfelelően visszakísérik az ideiglenes biztonsági határzárhoz – áll a közleményben.
Ugyancsak friss hír Baranyából, hogy szerb migránscsempészeket is elkaptak mára virradóan.
A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság rendőrei 2017. szeptember 24-én 1 órakor két személygépkocsit, illetve annak utasait ellenőrizték Majs és Sátorhely között. A rendőrök megállapították, hogy a járművet vezető 44 éves szerb férfi, és a másik gépkocsiban utazó 37 éves szintén szerb társa összesen 7 illegális migránst akartak jogellenesen külföldre juttatni. A férfiakból álló csoport tagjai közül 3 személy bangladesi, 4 pedig pakisztáni állampolgárnak vallotta magát. A migránsok nem rendelkeztek a schengeni tagállamokba történő beutazáshoz és tartózkodáshoz szükséges okmányokkal, továbbá sem személyazonosságukat, sem magyarországi tartózkodásuk jogszerűségét nem tudták igazolni.
A rendőrök a két gépjárművet lefoglalták, a két szerb férfit elfogták, majd előállították őket a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányságra A két férfit embercsempészés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették és előterjesztést tesznek előzetes letartóztatásuk indítványozására.
Ezt a szállítmány migránst is a rendőrök a hatályos döbrögisztáni jogszabályoknak megfelelően visszakísérik az ideiglenes biztonsági határzárhoz.
Várják ki ott a sorukat nyugodtan!
Onnan VISSZA úgysem mehetnek! A csodaGYODA útjukat állja! ITT OTTHONRA LELTEK!
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Molnár Erzsébet
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”-rovatban tájékoztatjuk!
Nem a határig, hanem a kerítésen túlra viszik őket.
Admin:
JOGSÉRTŐ MÓDON? Hiszen a kerítés túloldala Szerbia, Horváto. stb. Amelyek aligha néznék jó szemmel az ilyesmit!
Adminak igaza van.
Nem hiszem el,hogy Europa vezetöi akkora idioták,hogy Csáddal nem tudnak megállapodni,
és oda vissza szállitani a gazdasági migránsokat.
A harmadik világban Basznak szülnek Basznak Szülnek Basznak Szülnek.
Olyanok mint a kibaszott virus,felélik az életerületük,és ujabbak felé haladnak.
Bill Gatesnak igaza van mikor ezeket inyekcioza medöségre.
https://www.youtube.com/watch?v=e6GaAfqGppQ
A kerítés nem a pontos határvonalon van 🙂 Nem mellesleg van megállapodás velük, de ők se tartják be.
Jobb a tranzitzónás elképzeléseket tisztába tenni.
A 2007. évi LXXXIX. törvény az államhatárról szabályozza a Magyarország felől zárt tranzitzónák kialakításának bizonyos feltételeit.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700089.TV
“Tranzitzóna kialakítására vonatkozó szabályok *
15/A. § * (1) Az 5. § (1) bekezdés szerinti területen tranzitzóna alakítható ki, amely a menekültkénti vagy oltalmazottkénti elismerését kérő személyek (a továbbiakban: elismerést kérő) átmeneti tartózkodására és a menekültügyi, idegenrendészeti eljárások lefolytatására, valamint az ezekhez szükséges létesítmények elhelyezésére szolgál.
(2) * A tranzitzónában tartózkodó, elismerést kérő személy Magyarországra történő beléptetésére akkor kerülhet sor,
a) ha menekültügyi hatóság nemzetközi védelmet biztosító döntést hoz,
b) ha a menekültügyi eljárás általános szabályok szerinti lefolytatásának feltételei fennállnak vagy
c) ha a menedékjogról szóló 2007. évi LXXX. törvény 71/A. § (4) és (5) bekezdésében meghatározottak szerint kell eljárni.
(2a) * Tömeges bevándorlás okozta válsághelyzetben a tranzitzónában tartózkodó, elismerést kérő személy Magyarországra történő beléptetésére a (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti esetben kerülhet sor.
(3) A tranzitzónában az állami szervek a rájuk vonatkozó jogszabályokban foglalt feladat- és hatásköreiket gyakorolják.
(4) * Az (1) bekezdésben foglaltakkal ellentétben tömeges bevándorlás okozta válsághelyzetben tranzitzóna céljára az 5. § (1) bekezdésében megjelölt helytől eltérő helyen található létesítmény is kijelölhető.”
Érdemes betenni a menedékjogról szóló 2007. évi LXXX. törvény néhány részletét is, amelyek közül az egyik a Magyarországon “szabálykövető” migránsokra vonatkozik (az már mindegy, hogyan keveredett el odáig):
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700080.TV
“5. § (1) Az elismerését kérő jogosult
a) * az e törvényben meghatározott feltételek szerint Magyarország területén való tartózkodásra, valamint Magyarország területén való tartózkodásra jogosító – külön jogszabályban meghatározott – engedélyre;
b) az e törvényben és külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint ellátásra, támogatásra és szállásra;
c) * az elismerés iránti kérelem benyújtásától számított kilenc hónapon belül a befogadó állomás területén, vagy a közfoglalkoztató által meghatározott munkahelyen, kilenc hónapot követően a külföldiekre vonatkozó általános szabályok szerint történő munkavégzésre;
d) * a menekültügyi eljárás időtartama alatt az Egyesült Nemzetek Szervezete Menekültügyi Főbiztosságával, illetve más nemzetközi szervezettel vagy civil szervezettel való kapcsolat felvételére és fenntartására.”
Tehát a kérelmét szabályszerűen beadó migráns lényegében szabad, mint a madár, és ellátásra, költőpénzre, szállásra is jogosult. Más a helyzet azokkal, akiket a határtól számított 8 km-en belül kapnak el a határvadászok:
“71/A. § * (1) * Ha a külföldi a kérelmét
a) Magyarország területére történő beléptetés előtt, vagy
b) * Magyarország területének a személyek határátlépésére irányadó szabályok uniós kódexéről (Schengeni határ-ellenőrzési kódex) szóló, 2016. március 9-i (EU) 2016/399 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: Schengeni határ-ellenőrzési kódex) 2. cikk 2. pontjának megfelelő külső határ szerinti határvonaltól, illetve a határjeltől számított 8 km-es sávon belüli feltartóztatása után az államhatárról szóló törvényben meghatározott államhatár rendjének védelmét biztosító létesítmény kapuján való átvezetés után
a tranzitzónában nyújtja be, e fejezet rendelkezéseit az e §-ban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
(2) A kérelmezőt a határon lefolytatott eljárás során nem illetik meg az 5. § (1) bekezdés a) és c) pontjában foglalt jogosultságok.
(3) A menekültügyi hatóság a kérelem elfogadhatóságáról soron kívül, de legkésőbb a kérelem benyújtásától számított 8 napon belül dönt. Az eljárás során hozott döntés közléséről a menekültügyi hatóság haladéktalanul gondoskodik.
(4) Ha a kérelem benyújtásától számított 4 hét eltelt, a belépést az idegenrendészeti hatóság jogszabály alapján engedélyezi.
(5) Ha a kérelem nem elfogadhatatlan, a belépést az idegenrendészeti hatóság jogszabály alapján engedélyezi.
(6) Ha a kérelmező Magyarország területére történő belépésének engedélyezésére sor került, a menekültügyi hatóság az eljárást az általános szabályok szerint folytatja le.
(7) A határon lefolytatott eljárás szabályai nem alkalmazhatók a különleges bánásmódot igénylő személyekkel szemben.”
Vagyis a “kérelmező” a benyújtástól számított 4 hét után, ha kérelmét elfogadták, beléphet. Ha nem fogadják el, és a jogorvoslati próbálkozás is sikertelen, kiutasítják (addig menekültügyi őrizetben maradhat (egyedi mérlegelést követően rendelhetik el a 31/A. § (2) bek. alapján, és a (6) bek. alapján az őrizet teljes időtartama nem haladhatja meg a hat hónapot)).
Jó kérdés, hogyan utasítsák ki, ha nem állapítható meg a származási országa… Erre a 45. § (3) és (10) bekezdése, valamint az 51/A. § ad némi támpontot:
“(3) A menekültügyi hatóság az elismerés iránti kérelem elutasítására, valamint az elismerés visszavonására vonatkozó döntésében megállapítja a visszaküldés tilalmának fennállását vagy fenn nem állását.
[…]
(10) * A (3) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók, ha a kérelmező származási országa nem igazolt, vagy valószínűsített.
[…]
51/A. § * Amennyiben a biztonságos származási ország, vagy a biztonságos harmadik ország a kérelmezőt nem veszi át, vagy nem veszi vissza, a menekültügyi hatóság döntését visszavonja és az eljárást folytatja.”
Ezekből az következik, hogy ha a migránst elkapják a határon papírok nélkül, és nincs olyan oszág, amelyik visszavenné, fél éven belül a gyakorlatban szabad lesz, mint a madár (kijelölt tartózkodási helyet rendel el a 31/A. § (9) bekezdése, de tudjuk, mennyire veszik ezt komolyan azok, akik az elejétől kezdve nagy ívben tettek az adott országok szabályaira). Arról nem is beszélve, hogy ha a fiatal migráns kiskorúnak mondja magát, és ezt nem tudják cáfolni mondjuk egy vizsgálattal, fennáll a visszaküldés tilalma. Amennyiben pedig a migránscsaládnak kiskorú gyermeke van, a menekültügyi őrizet nem tarthat tovább 30 napnál.
Megint kicsit más a helyzet, ha tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet van. Ilyenkor kérelmet kizárólag a tranzitzónában lehet benyújtani, és:
“80/I. § * Nem kell alkalmazni
a) a 30-31. §-t,
b) a 35. § (1) és (6) bekezdését,
c) a 36. § (4) bekezdését,
d) a 48. §-t,
e) a 49. § (5) bekezdését,
f) az 53. § (3) bekezdését,
g) az 54. §-t,
h) a 66. § (2), (4)-(6) bekezdését, valamint
i) a 71/A-72. §-t.”
Ekkor, ha minden próbálkozása sikertelen, a migráns kénytelen elhagyni a tranzitzónát a 80/K. § (10) bekezdése alapján. Remélhetőleg arrafelé, ahonnan jött.
Van egy elmélet mely szerint magyarországon van rendszeresített embercsempészet, akiket vagy csak segítenek vagy maguk üzemeltetik bizonyos erők. Ez az erő vagy maga az állami szerv, vagy oda már jól be vannak épülve ezek az erők. Erre van konkrét eset is.
” Erre van konkrét eset is.”
Lássuk!!