830 milliárd forintot tolhatunk a turizmusba 2030-ig
Ezt a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 című, most megjelent előterjesztésben javasolja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Megjelent a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030, az állami turizmusirányítás célrendszerét és eszközrendszerét 2030-ig meghatározó alapdokumentumot a kormány honlapján tették közzé.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által benyújtott előterjesztés véleményezési határideje szeptember 27. A Nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában foglaltak megvalósulásának folyamatos nyomon követése, monitoringja az állami turizmusirányítás csúcsszervének, a Magyar Turisztikai Ügynökségnek a feladata.
A stratégia megvalósításához a 2030-ig terjedő időszakban előirányzott fejlesztési források: 574,6 milliárd forint hazai költségvetési forrás és 253,6 milliárd forint uniós fejlesztési forrás.
A stratégia szerint a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma országosan eléri az ötvenmilliót, a 2016-os 27 millió 629 ezer után.
Magyarország helyezése a turizmus versenyképességi világranglistáján (WEF ranglista) a 2016-os 49. helyezéshez képest a 30. lesz 2030-ban. A turizmus közvetett és közvetlen hozzájárulása a GDP-hez 16 százalékra nő, és 450 ezer embert fog foglalkoztatni. A Kisfaludy szálláshelyfejlesztési konstrukció keretében felújított szobák száma eléri a 30 ezret 2030-ra a dokumentum szerint.
A stratégia helyzetelemző része szerint az elkölthető jövedelem emelkedésével, új térségek és csoportok turizmusba való bekapcsolódásával, illetve a fogyasztói szokások változásával a turizmusban várhatóan jelentős növekedés lesz 2030-ig. Térségi átrendeződés is várható, míg Nyugat-Európa jelentősége küldőpiacként és fogadópiacként egyaránt csökken a következő 10-15 évben, addig a küldőpiacok körében felértékelődik Kína és Délkelet-Ázsia, a fogadópiacok esetén pedig növekszik a kereslet korábban kevésbé keresett desztinációk, közöttük Közép-Európa országai iránt. További trend lesz, hogy az utazók egyre inkább egyedi, autentikus élményt, nem pedig terméket, szolgáltatást keresnek.
A stratégia szerint a megosztáson alapuló gazdaság gyors terjedése drasztikus átalakulást eredményezett például a szálláshely-szolgáltatás, személyszállítás terén, mely változásokat eddig csak korlátozottan volt képes követni a szabályozási környezet. Várhatóan a következő 10-15 éves távlatban a sharing economy tovább terjed, új formái, üzleti modelljei pedig jelentős hatással lesznek a turizmus ágazatára is.
(mfor)
Bal-Rad komm: Ügyesen felépített, hosszútávú családi stratégia a “saját lábon” állás anyagi garantálására. A CSALÁDNAK egy fillérjébe nem kerül, viszont tejel. Remekül!
De valami kimaradt a CSALÁDI NEMMZETTHSTRATÉGIÁBÓL!
A Népi Idegenforgalmi Utazásszervező, mint konkurens vállalkozás! Igaz, ez a NIUSZ csak egyirányú utazások lebonyolítását intézi MAJD!
Szibéria kies vidékeire! De pármillió “vendégéjszakával” földobja a vidék idegenforgalmát.
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Molnár Erzsébet
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”-rovatban tájékoztatjuk!
Természetesen Racsi fogja intézni a turizmus ügyét,amúgy NER-alapon,családilag!!
Saját lábunkon állva!!