Jé, már nem olyan fontos Brüsszelt megállítani
Hirtelen megritkultak az „Állítsuk meg Brüsszelt!” plakátok, amitől az az érzése támadhat az embernek, hogy:
1. Brüsszel megállt, vagy
2. a Fidesznek már nem érdeke tovább konfrontálódni, miután ezzel a párt helyzete egyre nehezebben volt tartható az Európai Parlamentben az Európai Néppárt (EPP) frakciójában, a lex CEU és a brüsszelezés miatt.
A második verzió mellett szól a Fideszt magába foglaló pártcsalád vezetője, Manfred Weber kijelentése, miszerint nem lehet Európával riogatni. Ez akkor hangzott el, amikor Orbánnak az Európai Parlamentben kellett számot adnia a lex CEU-ról. Három nappal később Rogán Antal kormányzati kommunikációért felelős miniszter jelentette ki, hogy a Fidesz helye az EPP-ben van.
Ezután elindult a plakátok megritkítása. Az egybeesés akár véletlen is lehet, de a hirdetési szakma ismerői szerint több jele van annak, hogy a Fidesz nem így tervezte: a plakátokat általában minden hónap 1-jén és 13-án szokás váltani, az, hogy ez más napokon történik, szokatlan.
Az általános gyakorlat, szerint a cégek ezért felárat számolnak fel, és keményen megnyomják a ceruzájukat akkor is, ha a megadott idő előtt kéri a megrendelő a plakátok levételét. A kiragasztás költsége 3-8 ezer forint, legalább ugyanennyibe kerül a váratlan leragasztás – akkor is, ha a cég szerencsés esetben nem fehér papírral, hanem egy beugró újabb hirdetéssel tudja helyettesíteni.
Ilyen helyzet előfordul a kereskedelmi hirdetéseknél is. Előfordult, hogy egy elírás miatt kellett gyorsan cserélni a már kitett plakátokat vagy más okból vesztette aktualitását a vártnál gyorsabban az adott hirdetés.
Átkalibrált kampány
A hirdetési szakmán belül beszélnek róla, hogy a plakátokat a vártnál előbb szedhették le a plakátokat. Május 3-án is látható volt a plakátok leragasztása, ami még akkor is eltér a megszokott ütemezéstől, ha figyelembe vesszük, hogy május 1-je munkaszüneti nap.
A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda nem válaszolt a brüsszelezős kampány plakátjaival kapcsolatos kérdéseinkre, így nem tudtuk meg, mi az oka annak, hogy idő előtt vették le a plakátokat. Egyelőre a BKV sem válaszolt a metró megállóiban látható óriásplakátok eltűnését érintő kérdésekre.
A hirtelen váltást jelzi az is, hogy a kormányzati plakátokat sok helyen kereskedelmi hirdetések váltották.
(index)
Bal-Rad komm: Alig másfél hete annak, hogy Brüsszelben az alkoholista Juncker részegen leordította a vajda fejét, és kicsit befenyítette. No jó!-nem kicsit. Nagyon! Mert a-még ha áttételesen is megüzent-júdáspénzek megvonásának kilátásba helyezése megmozgathatta a vajda fantáziáját! Olyannyira, hogy már a hazaúton rámorranhatott Ragály Tonyó propaganda és kötvénybiznisz miniszterre: ájjunk meg Bélájim, oszt gondúkoggyunk! Mi lesz ha ez a kutya Brüsszel megáll a kifizetéssel?
Ez a rémisztő lehetőség pedig a Tonyó fantáziáját is megmozgatta!
Majd aszongyuk a népeknek jó vajdám, hogy mán megállítottuk Brüsszelt. Csak mongyuk de nem írjuk ki nagy plakátokra. Úgyis elhiszik! Mikó meg rágyünnek a népek az igasságra, hogy csak reklám vaút!-mink mán árkon-bokron túl leszünk! Pízzel eggyütt!
-Mert akár így is történhetett!
Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on
vagy közvetlen postai úton:
Molnár Erzsébet
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”-rovatban tájékoztatjuk!
Imádnivaló, amikor szavazópolgárok által alig befolyásolható, nemzetek feletti pártokba tömörülnek.
Vagy szimplán csak belelapoztak a Die Zeit minapi számába, és azt olvasták benne, hogy a szankciók ellenére Németország és Oroszország között folyamatosan növekszik a kereskedelem. Brüsszelt is a németek irányítják. Szóval már jó elvtársak tartják, és nem akarják megállítani.