“Lézerjani “csúsztatott”” bővebben

"/>

Lézerjani “csúsztatott”

Visszaszóltak Lézernek: komolytalanok az állításai

A Stadler ajánlata egy tramtrain járműre csak 16,27 százalékkal lépi túl a becsült értéket, nem 100 százalékkal.

A járművek ára a megjelent 100%-kal szemben 16,27%-kal haladja meg a becsült értéket – reagált a Stadler Trains Magyarország Kft., miután Lázár János elkezdte ekézni a MÁV-ot és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy a rossz tervezés miatt duplájába kerülne a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő vasúti beruházás.

A vállalat lapunkkal közleményben tudatta: az ajánlatok bontásáról készült jegyzőkönyv szerint az eljárás becsült értéke 12 járműre vetítve 66 millió euró, egységárra bontva 5,5 millió euró. A Stadler ajánlata egy tramtrain járműre 6,395 millió euró volt, amely a becsült értéket nem közel 100%-kal, hanem 16,27%-kal lépi túl.

Ez azért túlzás

“Természetesen a Stadler tisztában van azzal, hogy egy beszerzés becsült értékének bármilyen mértékben történő túllépése kihívások elé állíthatja az ajánlatkérőt, ugyanakkor a tények ilyen mértékű eltorzítását a társaság nem tartja korrektnek. Ennek megfelelően a Stadler komolytalannak tartja azokat a nyilatkozatokat, amelyek a projekt ellehetetlenülését a járművek árának „megduplázódásával” próbálják indokolni” – írták.
A társaság leszögezi, hogy a korábbi közbeszerzési eljárásokhoz hasonlóan ezúttal is fair, az aktuális piaci viszonyoknak megfelelő, illetve az ajánlatkérő egyedi igényeit is teljes mértékben figyelembe vevő ajánlatot tett.

A további félrevezető összehasonlításokat megelőzendő a Stadler szeretné felhívni a figyelmet arra is, hogy a hibrid rendszerű, azaz villamos és dízel-elektromos hajtással is rendelkező járművek egységárának bármilyen más, kizárólag városi villamos üzemű jármű beszerzésének árával való összemérése a lényegesen bonyolultabb műszaki konstrukció, illetve az eltérő alkalmazási terület miatt értelmetlen és megtévesztő.
(privatbankar)

Bal-Rad komm: A Stadler nem egy olyan aprócska kezdő cégecske, hogy ne lennének információi a döbrögisztáni kalkulációs gyakorlatot illetően. Biztosan tisztában vannak a gyakorlattal!

Az viszont újdonság lehet mindenki számára, hogy Janiék már nem csak az alépítményt árazzák át kellő módon. Nagyon úgy fest, hogy már-okulva az Alstom-példából-a vasúti járművek árát is űk szeretnék megállapítani. Csak a kalkulációból kifelejtették ezúttal a Stadler kalkulációs stábját.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com