1989 július 14-e volt. Szép – napsütéses időjárás volt azon a huszonkilenc évvel ezelőtti pénteki napon. A hét utolsó munkanapja volt. Mégsem volt az egy vidám, napsütéses nap.


Magyarország – A MAGYAR NÉP – ezen a napon temetett. Kádár Jánost.
Nem volt hivatalos gyásznap. Nem volt elrendelt harangozás meg csendrendelet. Nem volt összecsődített gyásznép.
Csak egy „sima munkanap” volt 1989 július 14. péntek is. Mint a többi.


A gyászmenet útvonalán mégis százezrek álltak némán. Csak azért, hogy BÚCSÚZÓUL egy pillantást vethessenek Kádár János koporsójára.



A Mező Imre úti temetőben legkevesebb félmillió magyar gyűlt össze a végső búcsúra. Senki nem hívta őket oda! Önként érkeztek az ország minden szegletéből, hogy végső búcsút vegyenek Kádár Jánostól. A szívük diktálta, hogy ott legyenek.


MAGYARORSZÁGON TEMETÉSEN – SE ADDIG, SE AZÓTA – ANNYI EMBER MEG NEM JELENT!
Azon a 29 esztendővel ezelőtti napon, 1989 július 14 – én magyarországi otthonok százezreiben gyúltak az emlékezés gyertyái. Pedig senki nem parancsolta, senki nem ellenőrizte. És mégis…
Az a nap, 1989 július 14. egy méltóságteljes búcsúzás volt a legújabbkori magyar történelem legnagyobb alakjától, Kádár Jánostól.
EMLÉKEZZ MAGYAR! EMLÉKEZZÜNK MAGYAROK!
Ha tetszett ez a cikk, ha egyetértesz a balrad.ru-val, oszd meg Facebookon, Twitteren, VKontakton

Kérjük, anyagilag támogassa a Bal-Rad-ot! – a piktogrammra kattintva Pay-Pal-on

vagy közvetlen postai úton:
Szabó Péter
2747 Törtel,
Petőfi-ut. 12.
A beérkező adományokról olvasóinkat a “Köszönjük”– rovatban tájékoztatjuk!

Nem csak Kádár Jánostól búcsúztunk akkor…..
Sokan csak érezték, hogy mástól is búcsúzunk, csak nyíltan megfogalmazni nem merték….
Csak reménykedtünk, hogy mégsem adják el az országot, a nyugalmunkat, a lehetőségeinket…..
Megtették.
A szocializmust is temettük akkor……
Megérdemeltük, mert hagytuk.
te lüke. Még sehol sem volt szocializmus. Sehol a világon.
Szerintem a kommunizmusra gondolsz, mert az tényleg nem volt a Szu-ban sem, csak hadi kommunizmus.
A szocializmus a kommunizmushoz vezető út- szólt a hivatalos meghatározás.
Talán a legjobban a kommunizmushoz az izraeli kibucok működése hasonlít, de érdekes módon az sem lett még mára széles körűen elterjedt sehol a világon.
Izraelben anno 680 kibuc volt, mára 4 azaz négy maradt. De ott is arabok dolgoznak.
A szocializmus a fejlődés egy foka, közbenső fok a kommunizmus felé vezető uton.
Tudom. A legmagasabb iskolákat végeztem.
A De a szocializmust is csak építettük, de nem volt. Államkapitalizmus volt. Az állam volt a tulajdonos nem a dolgozó. !!!!
A statisztikát nem ismerem.
De az egyébkénti munkamorál ismeretében elképzelhető a fejlemény..
Mondjuk azt, hogy a szocializmus államkapitalizmus lett volna nem hallottam a régmúlt iskoláiban, mintsem a hatalom és döntési jogkör a dolgozó népé, a nép képviseleté.
A döntés és az útmutatás, a végrehajtó szerv kijelölése pedig a párt feladata.
Mivel a szocialista állam nem tőkefelhalmozásra, profitszerzésre törekedett, hanem a párt által döntött szociális elosztási viszonyok szerinti nonprofit működés jellegű állami vagyon keletkezett, ezért az az államkapitalista megfogalmazás nem erős kissé?
A viszonyt a tulajdonnal, nem a nyereségesség dönti el.
A döntésről: akkor is csak népképviseletnek nevezték, de nem volt az, mint most sem az. Akkor egyből lehetett választani és szinte kötelezővolt a részvétel, ma szabadon mész vagy maradsz, de a jelölteken ma sem múlik semmi, nem a népet, nem a választókat képviselik.
„a szocialista állam nem tőkefelhalmozásra, profitszerzésre törekedett, hanem a párt által döntött szociális elosztási viszonyok szerinti nonprofit működés jellegű állami vagyon keletkezett”
…nem így volt, ha nem lett volna profit, akkor miből éált volna a pártarisztrokrácia, a bürokrata, stb., miből lett volna fejlesztés………
szoszó szerint:
2018-07-14 – 14:47
„A viszonyt a tulajdonnal, nem a nyereségesség dönti el.”
ezt nem érteni.
A demokrácia sem volt sose nép „demosz” uralmi, a görögöknél sem…..ma annyiban, hogy kell érte 4 évenként egy kis lejárt szavatosságú élelmiszert osztani, vagy 5.000 forintot.
A pártokrácia bér és egyéb költségnemből fedezte a „termeléshez kapcsolódó” kiadásokat;
a profit csak akkor profit, ha annak felhasználása önkényes és korlátlan.
A szocialista gazdaságban nem profit keletkezett, hanem nyereség jutalombérezést, szociális jólétet, az azt szolgáló állami beruházást fedezték belőle, azaz a cél nem termelésbe történő viszaforgatás, nem piaci terjeszkedés mások rovására volt a cél..
Tulajdonképp csak kevés ment új beruházásra, az is az állam központi büdzséjéből általában és nem szocialista vállalati szinten..
A szocialista vállalatok önálló „fejlesztése” az amortizációs (felújítási) alap terhére történt.
A szocializmus abban kükönbözik a kapitalizmustó, hogy nincs kizsákmányolás és nincs szolgaság sem. A kapitalizmusban személyek a kapitalisták kizsákmányolják a bérrabszolgáikat a proletárokat. Na ilyen nincs a szocializmusban. Ez a legfontosabb különbség, hogy nincs lehetősége senkinek a kizsákmányolásra, mert a gazdaság erőforrásai nem személyek, hanem a közösség vagy az állam tulajdonában vannak és mindenki fitetést kap csak. Ezért nem lehet államkapitalizmusnak nevezni, mert nincs kapitalista akié a profit. A fizetésekből származó különbségek sokkal kisebbek voltak, mint manapság, a kapitalista kizsákmányolásból származó jövedelmek a törvényes eltulajdonításból származó, tulajdonképpen lopásból származnak. A szocializmusban törvényesen nem lehetett lopni, nemúgy a kapitalizmusban. A szocializmusban nem lehetett törvényesen szolga senki, nemúgy, mint most. A szocializmust felépíteni hosszú idő, Kádárék még csak az elején voltak, de abban a rendszerben ember volt a dolgozó, most csak bérrabszolga.rendszer
farkas szerint:
2018-07-14 – 19:15
Az állammonopolista kapitalizmus a termelés társadalmasításának legmagasabb foka a tőkés rendszerben s ezért, Lenin szavaival élve, „a szocializmus legteljesebb anyagi előkészítése”.
(Marxista fogalomlexikon)
Lenin máshol: „…a kommunizmusba való átmenet lehetséges az államkapitalizmuson keresztül is, ha az államhatalom a munkásosztály kezében van”.
szoszó szerint:
2018-07-14 – 13:08
Teljessen igazad van !
Csak a szocializmust építettük,egyedül a SzU.-ban kezdték el a kommunizmus épitését!
Maradjunk annyiban, hogy az akkori pártvezetésben irányító elvtársak között sem volt egyetértés, hogy pontosan mit építenek.
Ahogy Marx műveit is ezerféleképpen értelmezik. Gyakorlatilag a kommunista vezetők között nincs két egyforma elvi álláspont.
Nekünk Eurázsistáknak is önkritikát kell tartani ami utána történt Magyarországon.
Igen voltak köztünk bünözök és Kádár után kihasználták a hatalmi vákumot.Szemjon Judkovics Mogiljevics nagyonsokat ártott Magyarországnak.
Boros Imre felelösége sem csekély 2018 kialakult helyzetért.
2018 Julius 16-án meglátjuk tudunk e segiteni,vagy bent ragadtok a jelenlegi szarba
és végetek nyomor és döghalál kilátástalan apátia.
https://www.youtube.com/watch?v=t-wmOf_LlcM
Igen, Kádár János temetésével sajnos lezárult a szocializmus korszaka. Én is éreztem sőt
tudtam hogy itt nagy bajok lesznek. Ezen a vidéken a kisgazdák már a TSZ földjeinek a
szétosztására szervezkedtek. A vidékre telepített üzemek elkezdtek sorba bezárni, munka-
helyek szűntek meg , megjelent a munkanélküli segély! Mi baloldaliak próbáltunk ellenállni,
sajnos kevés sikerrel . A magántulajdon szerzése, az úgy élünk mint az osztrákok propagan-
da ellen kevés volt a MI szavunk, hogy 350 évig voltunk sógorok velük, mégis ők vezettek
az életszínvonalban ! Pedig, akkor még 1 schilling csupán 12 Ft volt ! Most az euró 326 Ft !!!
Akkor minden rendszerváltó akciónál zúgtak a harangok, de nem voltak tömegek.
Kádár János temetésén : méltóságos csend volt, és tömegek kísérték utolsó földi útjára,
a NÉP FIÁT ÉS IGAZ VEZÉRÉT ! ….Megérdemli az utókor tiszteletét, mert a legnagyobb
magyar Ő volt, az igaz kommunista vezetőtársaival együtt. Abban a rendszerben a társa-
dalom ellenségeit üldözték, ha kellett megölték, de a dolgozó népet a TÖBBSÉGET védték!
A mai rendszerben: a többséget nyírják mint a birkát, s a kisebbséget pedig a széltől
is védik az uralkodó osztály érdekében hozott törvényekkel . ( a legutóbbi, a gépviselői fize-
tések és juttatások megduplázásával.= a DK kivételével : egyetértésben !) Az uralkodó cso-
portnak nem számít a dolgozó nép és a nyugdíjasok nyomora, nekik csak a saját zsebük
megtömése a fontos. Nem érdekli őket hogy a szegénység és a kilátástalanság 5 milliónál
is több Magyar Embert érint, mert nekik van mit aprítani a tejbe ! A sokat ismételt nemze-
ti politika , a nacionalizmus hozta ezt a csóróságot ( különösen vidéken, s nem csak Ózd
környéki falvakban .) Ott ahol a magyar ipart és – mezőgazdaságot – a nyugati érdekek miatt
szétverték- , ahol a Dunántúlon alig van Magyar tulajdonú föld, ( az osztrák bérleti szerző-
dések csak laza alkalmazkodások ) ahol az állami tulajdon 4-5 %-ra zuhant, ott a jövő é-
pítésének nincs gazdasági alapja. A mai magyar vezetés ott tart mint a 20. század eleiek,
akik a nagy német barátsággal KÉT VESZTES VILÁGHÁBORÚBA kormányozták az ország
hívő népét – mindig a vallásilag gonosznak nevezettek ellen- bizony, a maiak sem különbek,
mert a NÉMET GAZDASÁGI ÉRDEKEKET teljes mértékben iránytűnek tekintik. Ez a vezetés
minden propagandája ellenére: a magyar nép ellensége , vagyis nemzetellenes !
hábé szerint:
2018-07-14 – 11:54
„a legnagyobb
magyar Ő volt, az igaz kommunista vezetőtársaival együtt.”
tán korábban kommunista elvtársak is tisztázták, lehet tisztelni, szeretni, de
hogy ilyen kijelentést csak a megéltek és akik átélték birtokában lehet állítani, azaz egy korra esetleg , de nem a magyarság egész történetiségére és nem a keveseknek…
mivel ilyen jellegű hiteles statisztikát a teljes magyar lakosság körében senki, soha nem készített.
Az, meg hogy jó páran azt mondják, kb. olyan, mint hitlert is sokan a német nép legnagyszerűbb alakjának tartják, ami szintén nem igaz.
Kommunista vezetőtársai alatt melyik vérbírót, vagy Rosenfeld Mátyást, Eszberger Péter Gábort, vagy kit is értsünk?
„KÉT VESZTES VILÁGHÁBORÚBA kormányozták az ország
hívő népét – mindig a vallásilag gonosznak nevezettek ellen- bizony,”
hát
állítólag egyiket sem a vallásháborúk történetében jegyzik és
legalább annyit illene a kései O-M Monarchia történelméről tudni,
hogy a birodalmat érintő külső ügyekben kizárólag a koronatanács döntött és nem a magyarok, sőt a koronatanácsban egyedül a magyar politikusok, miniszterelnök voltak a szerbek megtámadása ellen…..
ebből kifolyólag a korabeli magyar politikusok nem tehetők felelőssé a háborúért;
jó lenne már az ilyen idiótaságokat befejezni!
Az, hogy a II.VH-t hogyan és ki ítéli meg, már képezhetné vita tárgyát.
” Dunántúlon alig van Magyar tulajdonú föld, ( az osztrák bérleti szerződések csak laza alkalmazkodások”
azért emlékezzünk a gázszerelő, a vajda család és mások földbirtokaira; és persze arra, hogy hivatalosan a földbérleti szerződéseket is ki kell függeszteni, ezért arra jogosulatlanok törvény szerint nem is lehetnek szerződéses földbérlők…
„Mi baloldaliak próbáltunk ellenállni,
sajnos kevés sikerrel . ”
a katonaság, rendőrség, jogalkotás és végrehajtás, teljes és kizárólagos politika-gazdasági hatalom és döntés birtokában nem sikerült ellenállni?
1 millió párttaggal? Ja kérem hol volt a párttagság?
Mi más kellett volna még? Hogy az amerikai hadsereg védelmezze meg a gyengülő, gazdaságilag-politikailag összeomló magyar szocializmust?
Ezen kacagni kell!
A cocialista elvtársi vezetők rádöbbentek, hogy a Szovjetunió nélkül bukásra van ítélve a hatalmuk (1986-tól ezt látványosan élőben követhették Gorbi által),
ezért politikai hatalmukat vagyonokra cserélték.
Ezért lett vége a szocializmusnak és indították el a hatalomátmentést és aljas privatizációt, vagyonépítést…
mert a kommunista is csak egy gyarló ember a sok közül…
Az a fia akit Kádár Jánosnak hívtak, egy gyilkos volt.
hábével egyetértek! Az utolsó mondathoz viszont hozzá szeretnék fűzni egy, két gondolatot….Ez a vezetés minden propagandája ellenére……….nemzet ellenes…. így igaz! DE ne feledjük, hogy ez a kormány kikből is áll, az összes tetves orbánbanda a kiszben nevelkedett ifjukommunista , soroscsecsen szopatott szoci fattyu….Az apjuk is tetves coci volt, most bánya milliárdos, kövérke is vöröscsaládbúl buggyant ki, megatöbbiis!!!!
Az ország tönkretételét végrehajtók, és ez már a Kádár korszakban is látható volt, mind, mind tetves szocionista rablók voltak, az összes idáig kormányon lévő banda, mind , mind a szocialista rendszer szocialista ürüléke! Nem nemzettthhyes, nem horthhyyssta, nem jobbikos, nem a mihazánkos, nem a gárdás , nem, nem, mind mind a szocialista rendszer trágyája, thürmikével, az ávós pislogóval, a böszmén keresztül, az összes, egy kalap csirke trágyát nem ér! Ezek miatt tartunk itt, ezek miatt fejlődtünk vissza, persze a sok okos választó, és a propaganda gépezet is besegített az előrelépésünkbe……pl. keletről a veszély oroszország…., nem az uki náci, a tolvajkodós, cigaretta csempézős, majdanos hitlerista maffia kormány a veszély keletről, akik ütik vágják a magyar kissebbségieket, nem nem , ezt normális ésszel felérni nem lehet!!!
Ahogy olvaslak,
„Ez a vezetés minden propagandája ellenére……….nemzet ellenes…. így igaz!”
merem remélni, csak ebben értesz egyet,
nem a sokféle leírt zavarodottságban.
lala!
„DE ne feledjük, hogy ez a kormány kikből is áll, az összes tetves orbánbanda a kiszben nevelkedett ifjukommunista , soroscsecsen szopatott szoci fattyu….Az apjuk is tetves coci volt, most bánya milliárdos, kövérke is vöröscsaládbúl buggyant ki, megatöbbiis!!!!”
Ezek a szemetek tették tönkre a népi demokráciát. Sokan voltak és a kevés kommunista nem birt velük. Akikről írsz azok akkor is ilyenek voltak, csak azt hazudták, hogy hívei a népi demokráciának. Tehát ezzel öngolt lőttél. Én ne hasonlitsad ezeket az áruló tetveket a kommunistákhoz. Ezek bizony kapitalisták, népárulók. De neked és olvasónak halvány gőzötök sincs arról milyen egy kommunista, össze vissza kevertek mindent. Az alapfogalmakat kellene tisztázni. A kapitalista kizsákmányoló, a proletároktól lop, a kommunista ezt akarja megakadájozni. A kapitalista szolgatartó, a kommunista ezt nem szereti. Ha elfogadjátok, ha nem ez van. De a férgek mindenhova beférköztek és most dözsölnek. És nagyon jól tudják ki az ellenségük és véletlenűl sem keverik össze a kommunistát a kapitalistával, csak nektek ezt hazudják.
űbAROMSÁG. a kiaz-TAGSÁG KÖTELEZŐ VOLT A TOVÁBBTANULÁSHOZ,
Baromság. A KISZ-tagaság kötelező volt a továbbtanuláshoz, talán az egyházi szemináriumok kivételével, de lehet hogy annál is. 1945 után Németországban sokat foglalkoztak egymás múltjával a politikusok, a kötelező HJ-tagsággal nem.
No T Lala,erre mondotta annak idején egy igazi munkás konkrétan gépszerelő, mikor az évadzáró vacsorákon a vezetők elkezdtek külön asztalhoz ülni, és a kis buksijukat össze-összedugni. Hogy, na gyerekek nem géppisztoly kell ide, elég lesz egy pisztoly is csak sok-sok lőszer legyen hozzá!
MEGHALT!
ÉRTITEK?
NEM JÖN VISSZA!
Materialistáknál nincs túlvilág, vissza sem tud jönni!
Abba kellene hagyni már végre a sírás-rívást, és megérteni, hogy embereknek emberi rendszer kell!
Nem olyan, amelyet ember alatti férgek találtak ki.
Kontroll szerint:
2018-07-14 – 19:20
Te maradj a szervesednél!
Mégis milyen emberekre gondolsz Kontroll?Mert tudok ám mutatni neked ízig vérig EMBEREKET, és tudok mutatni csak bereket,akiknek a nyolc is páratlan csak soha ne szembesüljenek a valósággal!
Mind ember az ha némelyik sz@r is!
Ez az idióta olvasó annak örül,hogy Orbán vezérletével idáig lecsúszott az ország,de azért páran a kiárusításából jól jártak!
Hogy valaki ennyire hülye,és elvakult legyen az már a tragédia kategóriába tartozik,Többet nincs mi ért írni róla,meg a többi negatív hozzászólóhoz sem!
Bizonyára ők is a saját lábunkon állók közé tartoznak,és pl. olvasót még ma is kocsoburnak tartom,aki becstelen nevén Szabó Márk névre hallgatott,és helyettes államtitkár volt, a második fidesz kormányban,.Előtte a Nézőpont intézet elemzője volt,és egy riport alkalmával azt nya(i)latkozta,hogy csak a fidesz!!!Ebből következik a fenti baloldal-ellenesség,és az elvakult gyűlölet,és szinte szóról-szóra ugyanaz a szöveg.
Ha nem is ő,akkor ugyanazon sztereotípiákkal dolgozó csoport egy tagja lehet,mert azt senkiről nem feltételezem,hogy 3 oldlas hozzászólást rittyent pár pillanat alat,miközben hemzsegnek az adatok,hivatkozások!.Akkor bukta volt,kiderült hogy legalább hárman-négyen ollózzák a keze alá a rendszerváltó,és történelem hamisító dumát.Még egyetlen egy nem hallottam-olvastam olyat,amit elismertek volna !Ez a stílus jól látszik a SaLa postoknál,ahol írogatnak minden faszságot,rengeteget,amit aztán nem lehet megcáfolni,akármennyi tényt,adatot idézel.Ez nem érdekli őket,csak a fasiszta duma elterjesztése.nincs is értelme velük vitatkozni,mert minek?!Ők nem vitatkozni,hanem lehengerelni-elnyomni akarnak!Most még csak verbálisan!!
Nem tudom,hogy admin miért tartja itt őket,mert pl.én sosem akarnék fasiszta szennyirodalomhoz hozzászólni,de nem is lehet,mert ocsmányul leugatnak,benyúlkálnak a gépedbe,elterelik a hozzászólást,egyszóval -fasiszták!Ezzel meg van mondva minden!
hábé szerint:
2018-07-14 – 11:54
stefimrich szerint:
2018-07-14 – 19:55
5*
stefimrich szerint:
2018-07-14 – 19:55
Agyament barátom!
Ideje lenne felébredned!
A történelem ismerete nem mindenkinek rekedt meg olyan korlátok közé, mint a te félédnek!
„sztereotípiákkal dolgozó csoport egy tagja lehet,mert azt senkiről nem feltételezem,hogy 3 oldlas hozzászólást rittyent pár pillanat alat,miközben hemzsegnek az adatok,hivatkozások!” másoknak meg az a baja,
hogy nem jelölöm meg a forrásokat, bár azt is részleteztem, hogy miért….
Képzeld, egyedül írom mindazt amit és a valós történelemből indulok ki, nem sztereotípiákból és berögzött hamis komcsi dogmákból, mint ti.
„SaLa postoknál,ahol írogatnak minden faszságot,rengeteget,amit aztán nem lehet megcáfolni,akármennyi tényt,adatot idézel”
persze,
mert ha független történelmi forrásból idéznél, nem elvakult komcsi-szocialista, meg ungváry féléktől, nem logikátlan és összefüggéstelen kommunista propaganda habratyot, akkor valószínűleg realisztikusabb lennél.
„ocsmányul leugatnak,benyúlkálnak a gépedbe”
Ezt idáig tőletek tapasztalja az ember;
és amijen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten!
„Ők nem vitatkozni,hanem lehengerelni-elnyomni akarnak!”
Ebben is tévedsz barátom, mert a valós történelem teljes megismerése a célom;
és akármennyire bolondul hangzik, a ti félétek hozzászólásaiból, hivatkozásaiból is szélesedhet az ismeretanyagom.
Bár arra az idézett írásra még egyikőtök sem válaszolt valami oknál fogva, hogy mit tudtok a cár és családjának legyilkolásáról, hogy a 11 vörös katona közül 7 ‘magyar’ bolsi volt köztük Nagy Imrével!
Azért még mindig várom,
hogy „hűséges olvasómként” csak pár szót idézz tőlem, amiben a „geci”-vel és az általa képviselt eszmékkel, rendszerrel egyet értettem!
Mert e nélkül alaptalan a képtelen vádaskodásod
és az agyatlan fasisztázásra is szolgálhatnál valami épeszű indokkal!
+++
(A sztálinista és a hitlerista egy és ugyanaz. Az egyik kutya a másik eb.)
A kommunista nem feltétlen sztálinista, és a sztálinista sem feltétlen kommunista.
De ezidáig egyedül Sztálin volt képes katonailag legyőzni a fasisztákat. A fasiszták ott és akkor nem győzték le a kommunistákat.
A kommunista nem feltétlenül bolsevik és a bolsevik sem feltétlen kommunista.
A fasiszták ott és akkor nem győzték le a bolsevikokat. A sztálinista fasiszta.
Ugorjunk neki még egyszer, kicsit lassabban, hogy o.v. elvtársai is megértsék:
A fasiszta a sovén nagytőke legreakciósabb formája, megnyilvánulása – lásd Dimitrov, de ha ezt már unjátok, akkor itt van napjaink példája, ovi és tettestársai ámokfutása.
A kommunista máig az egyetlen, aki legyőzi a fasisztát az osztályharc(ok) során.
A kommunista SZEGÉNYSÉGELLENES, a fasiszta SZEGÉNYELLENES – lásd orbángeci, aki megtiltja, hogy hajléktalan legyél, miután ő maga kidobott a házadból, lakásodból, amit épp (véletlenül) a (majdnem) kommunizmusban építettél.
Aki ismerik a 12 hangú kromatikus hangskálát, nyugodtan zongorázza le a különbséget, mert nem lehet egy napon, egy évben, egy évszázadban összehasonlítani a kettőt!
Tisztelt Őrvezető úr-elvtárs, amúgy jó étvágyat a vasárnapi ebédhez, nem haragszom komolyan, de a „népem” további butítását nem tűröm senkinek, a sajátjaimra is rászólok, ha ezt teszik tudatlanságból!
Jó szó ez a „sovén” meghatározás. „A Pallas Nagy Lexikona szócikk szerint a chauvinismus „ujabban használt kifejezés; a Chauvin szóból ered, mely néven Scribe: „Le soldat laboureux” cimű darabjában egy katonát hozott szinre, ki vakon, minden ellenmondást kizáró módon imádja Napoleont és mindazt, ami tőle ered. C. tehát elfogultságot jelent valamely nézet vagy párt iránt, csupán szenvedélyből vagy hajlamból, előleges itélet nélkül.” (Wiki)
Maradjunk a lényegi különbségnél:
– a kommunista SZEGÉNYSÉGELLENES,
– a fasiszta SZEGÉNYELLENES.
Most lehet zongorázni.
És pont.
V.kutya szerint:
2018-07-15 – 13:10
Ezzel nincs is probléma. Az Orbán-rendszer a fasizálódás irányába halad. Erre a betegségre nem egy másik generalisszimusz által vezérelt diktatúra a gyógyszer, hanem a valós politikai verseny, az egymástól független hatalmi ágak rendszere, a szociális piacgazdaság kialakítása, az érdekek becsatornázása (korporatív intézmények), a középrétegek megerősítése, a leszakadók támogatása, társadalmi mobilitás, esélyegyenlőség, a nagytőke rendszabályozása és nem kiszolgálása, a vagyonosodási vizsgálatok helyreállítása, a média monopóliumok felszámolása, stb.
Ebben kiegyeznék már holnaptól.
Erre a megoldás a Szerves Társadalom rendszere.
Ott -alapvetően- nem létezik se tőke, se kizsákmányolás, mert nincs se pénz, se kereskedelem.
Nincsenek se politikusok, sem másfajta élősködők, nincs bűnözés (mert értelmetlen)…
Egy ilyen rendszer a megoldás.
Fasiszták ellen Ságvári Endre módszerei kellenek, amikor még nem voltak blogok (csak besúgók).
„Fasiszták ellen Ságvári Endre módszerei kellenek”
úgy kellene hadonászni a pisztollyal, mint a spitzer, vagy úgy kellene elugrálni a golyók elől, mint ő?
Hát egyik sem volt sikeres mutatványa………., nem oldott meg semmit.
….köszönöm a tisztán látók válaszait és kiegészítéseit!
Orbánt levizelnéd mikor fekszik a ravatalon?
van amikor az undor még a gondolatot is felülírja….
Sertés szerint:
2018-07-14 – 10:34
Lehet csak levizelni mentek….
Sertés szerint:
2018-07-14 – 14:37
Zsák a foltját!